Nízka cena môže zavádzať

Ak niekto ponúka luxusný zájazd napríklad na Kanárske ostrovy za nízku cenu, treba byť na pozore.

Niektoré cestovné kancelárie zvyknú ľudí lákať na nízke ceny. Takéto ponuky bývajú väčšinou zradné.
„Pozerajte sa na nízke ceny so zdravou pochybnosťou. Ak je cena veľmi nízka, pýtajte sa kancelárie - prečo,“ odporúča pri výbere zájazdov viceprezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a agentúr Robert Kohlmann.
Soňa Černochová z Európskeho spotrebiteľského centra dokonca tvrdí, že nízka cesta už môže určitým spôsobom signalizovať, že by mohlo ísť o podvod. Sú napríklad prípady, že cestovka ponúka výhodný luxusný zájazd s tým, že spotrebiteľ lepší nikde nenájde.
Ponuka však trvá iba deň. Zájazd treba zaplatiť na ďalší deň, inak vraj bude cena dvojnásobná.
Stáva sa, že niekto osloví ľudí na ulici, aby vyplnili dotazník o dovolenkách s tým, že ich zaradia do žrebovania.
Hlavnou cenou má byť luxusná dovolenka. Neskôr im poštou príde obálka s výhrou dovolenky, ktorú získajú, ak sa zúčastnia na prezentácii.
„V mysli už balia kufre a tešia sa, že si budú užívať prírodu a lákavé azúrové more,“ opisuje jednu z taktík Černochová zo spotrebiteľského centra. Na prezentácii sa pocity stupňujú. Hrá hudba, ozýva sa šum mora. Agentka ukazuje nádherné obrázky zálivu.
Spotrebitelia v eufórii podpíšu zmluvu, hoci si ju ani neprečítajú, a hneď aj zaplatia. Zamestnanci kancelárie sú ochotní ísť s klientmi po peniaze k bankomatu alebo domov.
„Ťažko sa dajú vopred určiť nejaké indície, ktoré naznačujú, že ide o podvod alebo o klamanie, no ak spotrebiteľ nemá niečo v zmluve, mal by zabudnúť na kvetnaté slová cestovnej kancelárie,“ povedala Černochová.
ĽUBOŠ JANČÍK

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. V Malackách vybudovali čajové impérium
  2. Víťaz diváckej ceny MFF Cinematik Piešťany
  3. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  5. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  6. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  7. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  8. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  1. Víťaz diváckej ceny MFF Cinematik Piešťany
  2. Gebrüder Weiss spúšťa novú linku priamo z Prahy do Španielska
  3. V Malackách vybudovali čajové impérium
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“
  5. Učebnica TATRA SCOOL priblíži deťom svet peňazí modernou formou
  6. LESY SR otvorili predajňu Lesnícke pochúťky
  7. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  8. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 29 499
  2. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 12 086
  3. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 8 473
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 7 762
  5. Ľuboš Fellner otvorene 5 421
  6. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 413
  7. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 265
  8. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 741
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Včelári z Veľkého Zálužia.

Konal sa 29. Považskobystrický jarmok.


Danfoss pre svojich zamestnancov pripravil výnimočný Family day.


Zľava Viera Legerská – moderátorka diskusie, Marta Jendeková – programová manažérka v Academii Istropolitana Nova, Ditta Trindade Dolejšiová – expertka na globálne vzdelávanie v GENE (Global Education Network Europe) a Zuza Fialová – lektorka a sociologička z Klimatickej koalície.

Globálne vzdelávanie nie je len o učení faktov, ale o chápaní sveta v súvislostiach.


Odhalila nelegálny sklad pri Ilave.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu