ILAVA. Situácia sa podľa slov poslancov opakuje. Ľudmila Hujová informovala, že ľudia sa pýtajú, prečo nie je pošta dlhšie otvorená. Hlavný kontrolór Jozef Tichý uviedol, že pošta nemôže zmeniť svoj pracovný čas a má svoj objem práce, na čo poslanec Bezecný iba skonštatoval, že to občanov nezaujíma. Im ide o kvalitu poskytovaných služieb, čo v tomto prípade absentuje. „Mesto komplexne nemôže riešiť problém s poštou, keďže tá nespadá pod mesto, ale pod ministerstvo pôšt a telekomunikácií,“ vysvetlil primátor Štefan Daško. Pošta podľa slov poslancov zneužíva monopolné postavenie na trhu, a preto sa tak aj „tvári". „Už v minulom volebnom období sme chceli v Žiline o tomto probléme rokovať. Bola som tam s vtedajším prednostom, no z ich strany sme záujem nevideli,“ povedala poslankyňa Daniela Jurenová. Hovorkyne Slovenskej pošty Andrey Pivarčiovej sme sa spýtali, či pošta robí prieskum spokojnosti klientov a ako chcú riešiť sťažnosti Ilavčanov. „Slovenská pošta každoročne realizuje prieskum spokojnosti zákazníkov. Podľa ostatného z roku 2007 bola spokojnosť zákazníkov s väčšinou kritérií v porovnaní s rokom 2006. Zákazníci mali možnosť uviesť aj vlastné nápady na zlepšenie kvality produktov a služieb. Medzi najčastejšie uvádzané patrili zlepšenie prístupu k zákazníkom, rozšírenie hodín pre verejnosť a zrýchlenie času vybavovania,“ odpovedala hovorkyňa. Doplnila, že spracovali dve alternatívy na zmenu otváracích hodín na pošte v Ilave. Konkrétny termín zmeny však neuviedla, rovnako ani to, či bude pošta konečne dlhšie otvorená alebo nie. Zároveň odmietla tvrdenia o zneužívaní postavenia na trhu. „Slovenská pošta sa zásadne ohradzuje voči akýmkoľvek obvineniam o tzv. „bezkonkurenčnom molochu“, keďže sa nezakladajú na pravde. V súčasnosti na slovenskom poštovom trhu pôsobí vyše 20 poštových operátorov,“ dodala Pivarčiová. ⋌(MK)