Areál svetoznámeho Národného krosscentra vo Sverepci sa už o niekoľko dní, cez víkend 19. a 20. júla stane dejiskom nezabudnuteľného motokrosového divadla. Po roku máte jedinečnú šancu vidieť špičku motokrosových jazdcov z celého sveta na Veľkej cene časopisu Svet motocyklov. Vrcholové svetové podujatie - Majstrovstvá sveta v triede MX3 budú obohatené o Majstrovstvá Európy triedy MX2. „Trať a celý areál Národného kroscentra v týchto dňoch žije poslednými úpravami, chceme jazdcom, ale aj divákom pripraviť čo najlepšie podmienky. Prísne predpisy Medzinárodnej motocyklovej federácie hovoria jasne,“prezradil Peter Turányi, šéf organizačného tímu. Okrem toho pridal niekoľko základných informácií, určených hlavne pre návštevníkov podujatia. „Bude zabezpečená kyvadlová doprava, viac stánkov s občerstvením a snažíme sa pripraviť a spestriť program svetového šampionátu nejakým prekvapením. Čo to bude, zatiaľ nepoviem,” skonštatoval Turányi.
Opäť MX3
Slovensko aj tento rok hostí majstrovstvá sveta v tej najvyššej kubatúre, MX3. Štvortaktné „päťstovky“ sú tým najsilnejším motokrosovým náradím, ale v rukách skúsených jazdcov sa menia na hravo ovládateľné stroje. V priebežnej klasifikácii zatiaľ vedie Cristian Beggi z Talianska na Honde s 287 bodmi. Za ním sa v rebríčku drží Belgičan Sven Breugelmans na KTM, ktorý dosiaľ nazbieral 266 bodov. Tretia a štvrtá priečka patrí francúzskym jazdcom na Husqvarne, Christophe Martin má 217 a Thomas Alier len o pár bodov menej - 214. Diváci si určite pamätajú na skvelé výkony českého jazdca Martina Žeravu, ktorý vyhral pred rokom obe jazdy.
Nielen svet, aj Európa
Spolu s majstrovstvami sveta triedy MX3 vo Sverepci štartujú aj majstrovstvá Európy, pre zmenu v malej kubatúre MX2. Súboje týchto dravých mladíkov sú často ešte vyrovnanejšie a tesnejšie ako v MX3, takže víkend to bude skutočne nabitý. „Určite môžeme počítať aj so slovenskou účasťou. Ku dňu uzávierky bolo prihlásených 140 jazdcov svetovej a európskej elity, ale kompletné štartové listiny, ako aj ďalšie aktuality o našich jazdcoch sa dozviete neskôr,” povedal Peter Mitaš z Pobysu.
Novoty
Hlavná budova NKC je „odetá” do nového šatu, do ktorého ju obliekol nový zatepľovací systém s novými oknami. Nezabudlo sa, samozrejme, ani na trať. „Pred minuloročným podujatím bolo na nej urobených viacero zmien, ako úprava povrchu, vedenia trate, nájazdov, skokov a podobne. Práce na celkovej rekonštrukcii sa nezastavili ani po skončení pretekov. Jazdci, ale aj diváci sa môžu tešiť na opäť zmenenú trať,” dodal Mitaš. (MK)