Ako hlavné stavenisko alebo miesto uskutočňovania prác sa vo výsledku verejného obstarávania, ktoré sa objavilo v európskom vestníku koncom minulého týždňa, uvádza najmä katastrálne územie mesta Považská Bystrica, Sverepca, Dolného Moštenca, Orlového. Trasa diaľnice D1 križuje viaceré údolia mostnými objektmi, zahŕňa veľké odpočívadlo, sanačné geotechnické opatrenia a veľké množstvo prekládok, inžinierskych sietí, pričom sa križujú aj kritické miesta v dotyku s intravilánom mesta Považská Bystrica. Predmetom diela je aj dodanie technologických objektov informačného systému diaľnice pre oba úseky.
Kritériom na vyhodnotenie ponúk bola najnižšia cena a zástupcovia firmy Doprastav spolu s architektom, ktorý projektoval mostné teleso mestskej estakády, ešte pred vyhlásením výsledkov tendra prišli informovať poslancov mestského zastupiteľstva o zjednodušení stavby, ktorá by urýchlila výstavbu o rok a ušetrili by sa financie. Začiatočná predpokladaná celková hodnota zákazky bola stanovená na 4,774 miliardy korún a celková konečná cena bola znižená na 4,442 miliónov korún. Zmluva bola uzatvorená 3. júla a podľa slov hlavného manažéra Doprastavu Rudolfa Kimerlinga by sa malo s výstavbou začať začiatkom augusta. Práce by mali byť ukončené 31. októbra 2010. V rámci ich uskutočňovania existuje možnosť subdodávok. Hodnota alebo podiel zákazky s pravdepodobným plnením tretími stranami je okolo 22 percent. Vo výsledku sa ďalej uvádza, že zákazka sa týka projektu alebo programu financovaného z fondov spoločenstva, a že projekt úseku diaľnice je zaradený na spolufinancovanie z Kohézneho fondu v programovacom období 2007 - 2013.⋌ (BERKO)