DUBNICA NAD VÁHOM. Žiaci 5. – 7. ročníka si najskôr osvojili teoretické vedomosti o stavoch ohrozujúcich život a o zásadách poskytovania prvej pomoci. Od učiteliek si vypočuli a deviatačky im aj prakticky predviedli, ako postupovať pri ošetrení poranení, s ktorými sa stretávajú najčastejšie. Napríklad, ako ošetriť zlomeninu, popáleninu, krvácajúcu ranu, zastaviť krvácanie z nosa, pomôcť pri mdlobe, bodnutí hmyzom a podobne. Žiakov zaujala problematika kontroly životných funkcií a postup pri ich obnovovaní. Taktiež spoznali dôležité telefónne čísla, dozvedeli sa, ako privolať rýchlu zdravotnícku pomoc a aké sú protišokové opatrenia.
Neostalo však iba pri teoretizovaní. Nadobudnuté vedomosti si žiaci overili v súťažnom kvíze. Tvorili ho teoretické otázky a praktická časť. Zručnosť preukázali žiaci pri obväzovaní predlaktia, pri hádaní chýbajúceho zdravotníckeho materiálu si precvičili nielen jeho názvy, ale aj pamäť. Posledné súťažné kolo tvorili úlohy z oblasti dopravnej výchovy a liečivých rastlín.
Podujatie naplnilo motto tohtoročného Svetového dňa prvej pomoci „Prvá pomoc pre život“ a deti si uvedomili, akú cenu má zdravie a ľudský život.
⋌DARINA DRUSOVÁ