Škola si mala cez prázdniny pripraviť nový školský vzdelávací program, podľa ktorého bude učiť „po novom“, no zatiaľ môžeme iba hádať, či sa nám to i naozaj podarilo. Aby sme nepoužili iba záchranné koleso z rezortnej webovej stránky, vypracovali sme si svoj vlastný školský vzdelávací program s využitím odporúčania rezortu školstva na spoluprácu so susednou českou krajinou. Cez prázdniny sme sa brodili problematickými požiadavkami a informáciami médií, že úspech reformy je výlučne v rukách škôl a zodpovednosť za systémové zmeny sa presúvajú na úroveň škôl. Pozvali sme si preto spoločnosť Infra z Českej republiky, ktorá všetkých pedagogických zamestnancov počas prázdnin uviedla do problematiky tvorby školského vzdelávacieho programu. Po spoločných praktických činnostiach sa počiatočný chaos, v ktorom sme sa len veľmi ťažko orientovali, začal meniť na inovatívne postupy vo vyučovaní. Pripravený školský rok nám však ešte i dnes stále komplikujú mnohé nejasnosti okolo školského vzdelávacieho programu, ako napríklad nový edičný plán učebníc, nedoriešené spôsoby hodnotenia žiakov prvého ročníka a výchovných predmetov, nedostatok kvalifikovaných vyučujúcich cudzích jazykov, nedostatky v pedagogickej dokumentácii.
Ostáva nám len veriť, že postupným doladením reformného konceptu naše výsledky budú napokon stáť za to. O tom, čo sa deje v škole sa môžu žiaci dozvedieť na webowej stránke školy www.zsledrovne.sk
Zameranie školy
l ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ. Školská a učiteľská knižnica bola zmodernizovaná pred rokom a práve dnes začíname plniť projekt „Elektronizácia a revitalizácia školských knižníc“ pod názvom „Knižnica - miesto, kde sa stretáva prítomnosť s minulosťou a vzniká budúcnosť“. Na projekt nám bol schválený finančný príspevok zo štátneho rozpočtu, čo prispeje k zlepšeniu využívania školskej a učiteľskej knižnice, ako aj tých činností, ktoré budú zamerané na realizáciu odborných, kultúrnych a vzdelávacích podujatí, informačných a edičných činností. Knižnica je zabezpečená multimediálnou technikou s výpožičným programom DAWINCI. V okresnom kole olympiády slovenského jazyka a literatúry sa na 5. mieste umiestnil Juraj Smaha.
l MATEMATICKÁ GRAMOTNOSŤ. Uplatňujeme ju v trie- dach s rozšíreným vyučovaním matematiky a prírodovedných predmetov, zapojením žiakov do matematických súťaží (matematická olympiáda - okresné kolo 3. miesto, pytagoriáda, MAKS - 8., 9. miesto v krajskom kole, KLOKAN - 83. miesto celkovo ZŠ v celoslovenskom kole, GENIUS LOGICUS - medzinárodná súťaž - 100 percentná úspešnosť 1 žiaka, SEZAM, PIKOMAT - 12. miesto celoslovenské kolo, SUDOKU- 7. miesto celoslovenské kolo, TAKTIK - 1. miesto v celoslovenskom kole, ZŠ celkovo 13. miesto, TOP EXPERT - 54. miesto v celoslovenskom kole, EXPERT GENIALITY - PLANÉTA ZEM - 5. miesto celoslovenské kolo.
l CUDZOJAZYČNÁ GRAMOT-NOSŤ. S výučbou cudzieho jazyka začíname v 1. ročníku, 3. ročníku a od 5. ročníka (nemecký a anglický jazyk), vo 4. ročníku formou krúžkovej činnosti (AJ, NJ), máme aj krúžok talianskeho jazyka. V minulom školskom roku bola otvorená jazyková učebňa, ktorá spĺňa všetky parametre moderného jazykového laboratória. V minulom roku v celoslovenskom kole olympiády nemeckého jazyka zvíťazil Miroslav Hazala a stal sa talentom Trenčianskeho kraja.
l POČÍTAČOVÁ GRAMOTNOSŤ. Informatická výchova v 1. ročníku, informatika v 5. ročníku, informatika v triedach s rozšíreným vyučovaním matematiky a prírodovedných predmetov, formou krúžkovej činnosti v 7 krúžkoch. Prostredníctvom počítačov sa žiaci plnohodnotne vzdelávajú pomocou moderných technológií. Využitie počítačov, internetu, multimédií, interaktívnych tabúľ je v našej škole súčasťou mnohých vyučovacích hodín. V jednej z učební informatiky majú žiaci k dispozícii hlasovacie zariadenie, ktorým si môžu overiť vedomostnú úroveň v spracovaných testoch z jednotlivých predmetov. Správnosť odpovedí, ako i celú prácu s testom vyhodnotí počítač. Informačno-komunikačné technológie umožňujú pedagogickým zamestnancom našej školy spracovávať pedagogickú agendu, využívať elektronickú žiacku knižku, tlačiť vysvedčenia.
V tomto školskom roku v súvislosti so školským vzdelávacím programom budeme venovať väčšiu pozornosť ďalšiemu vzdelávaniu pedagogických zamestnancov podľa ponúk metodických centier. Veď učiteľ bol a zostane kľúčom k úspechu vo vzdelaní.
MGR. ĽUBA POTOČNÁ
Úspešné projekty
l Škola podporujúca zdravie - rok 1997
l Infovek - rok 2001
l Otvorená škola - rok 2004
l Konto Orange - rok 2004
l Protidrogový projekt - rok 2000
l Protidrogový projekt - „Využívam dary štedrej prírody“ - rok 2001
l Protidrogový projekt - „Priateľstvo, dobrý liek na bolesť“ - rok 2003
l Otvorená škola – oblasť športu - „Olympiáda v duchu starovekých gréckych hier“ - rok 2007
l PIRLS – čítanie s porozumením (medzinárodný projekt) - rok 2001
l PIRLS – čítanie s porozumením (medzinárodný projekt) - rok 2006
l Zdravie v školách - „Chcem žiť zdravo a v peknom prostredí“ - rok 2006
l Jednota COOP - rok 2004
l „Školská knižnica - miesto, kde sa stretáva prítomnosť s minulosťou“ - rok 2008
l „Rekonštrukcia a modernizácia ZŠ Lednické Rovne“ – rok 2008
l Viacúčelové športové ihrisko - rok 2008
l Premena tradičnej školy na modernú - odoslaný v roku 2008