Prekonať problémy
Prioritou tejto práce je napomáhať poskytnúť a umožňovať žiakom a ich rodinám prekonať konkrétne sociálne a osobné problémy, ktoré im spôsobujú ťažkosti pri učení a obmedzujú ich schopnosti presadiť sa v kolektíve. Žiakom, ktorí majú problémy so začlenením je treba neustále pomáhať vytvárať vhodné prostredie, napomáhajúce efektívne riešiť ich problémy. Hlavným cieľom tejto práce je vytvárať v škole zdravý sociálny systém, ktorý akceptuje žiaka, učí ho otvorenej komunikácii a rešpektovaniu názoru druhých.
Dôverná komunikácia
Dôležitým prostriedkom tejto práce sú terapeutické pohovory, ktoré sú plánované podľa aktuálnych problémov a žiaci sa na nich zúčastňujú, len po konzultácii s triednym alebo aktuálnym učite-ľom, aby neprišiel o hodinu z ťažiskového predmetu. Žiaci z vlastného záujmu začali často vy-užívať túto možnosť dôvernej komunikácie počas prestávok, čo nasvedčuje, že potrebujú človeka, ktorý nie je učiteľom a nebude ho hodnotiť ako žiaka, ale ako človeka, ktorý má svoj osobný problém a potrebuje pomoc.
Školský parlament
Medzi posledné spomínané patrí rozbehnutie fungovania školského parlamentu, ktorý má svoje predstavenstvo. Vytvorením tohto medzičlánku sa zlepšil komunikačný kanál medzi žiakmi a učiteľmi. Pomocou pripomienok a návrhov na školskom parlamente sa dostáva spätná väzba k učiteľom. Žiakom sa takto vytvorili podmienky k otvorenosti a priamym pripomienkam.
Pri tejto komunikácii vznikajú rôzne návrhy a nápady, aj ohľadom mimoškolských aktivít, ktoré sú dobrou prevenciu pred nežiadúcimi javmi a viesť takto cez členov školského parlamentu aj ostatných žiakov k zmysluplnému využívaniu voľného času a predchádzaniu nude. Doteraz sa v škole zrealizovali Dni športu, stretnutie s kozmetičkou, koná sa súťaž o návrh na euromincu, žiaci sa zapojili aj do súťaže Jablko Novej Dubnice, pri príležitosti Dňa úsmevu súťažili o najlepší vtip. Najbližšou mimoškolskou aktivitou je Deň Eura a Európskej únie. Do tejto informačnej súťaže sa zapájajú kolektívy celých tried. Cieľom je súťažnou formou obo-známiť žiakov s eurom a životom v ostatných krajinách európskej únie.