Školu navštevuje štyristosedemdesiatšesť detí zo sídliska SNP, Zakvášova, Podmanína, Prečína, Zemianskeho Kvašova a Domaniže. Chodia sem i deti z detského charitného domu.
Žiaci a úspech v škole
„Vytvárame vhodné podmienky siedmim integrovaným žiakom a žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Venujeme sa i žiakom talentovaným, pripravujeme ich na olympiády zo slovenského jazyka, cudzích jazykov, technickej výchovy, geografie, matematiky, na športové, výtvarné súťaže i súťaž Slávik Slovenska,“ hovorí riaditeľka školy Renáta Heinischová a dopĺňa, že v škole učí veľa skúsených a tvorivých pedagógov. Sú otvorení novým veciam s dobrým vzťahom k samovzdelávaniu. „Vo vzdelávaní žiakov uplatňujú učitelia nové pedagogické prístupy, čo najviac sa naučiť v škole, neučiť všetkých všetko. Chceme, aby žiaci zažívali v škole úspech, preto v hodnoteniach prevláda kladné hodnotenie. Naša škola je zapojená do dlhodobých projektov, ako je Infovek, Zelená škola, Otvorená škola, z ktorej projektom sme získali päťdesiattisíc korún na zlepšenie vybavenia športového vyžitia žiakov, učiteľov i rodičov. Úzko spolupracujeme s hokejovým klubom HK 95, materskou školou na Ul. Grznára, nezastupiteľná je spolupráca s pedagogicko–psychologickou poradňou a strednými školami v meste,“ pokračuje riaditeľka.
Prechod na reformu
„Reformu sme začali ešte cez prázdniny, keď učitelia pripravovali osnovy, štandardy i časovo-tematické plány predmetov pre prvý a piaty ročník tak, aby spĺňali štátny vzdelávací program. Prvákom sme pridávali v týždni jednu hodinu slovenského jazyka pre rozvoj komunikácie, jeden a pol hodiny prírodovedy, pol hodiny etickej alebo náboženskej výchovy, jednu hodinu matematiky a jednu hodinu výtvarnej výchovy. V piatom ročníku posilňujeme vyučovanie biológie a geografie po jednej hodine, matematiky o jeden a pol a informatiky o pol hodiny. V triede A rozširujeme vyučovanie cudzieho jazyka o dve hodiny, v B triede športovú prípravu o dve a v C triede technickú výchovu o dve hodiny. Žiaci budú robiť zaujímavé pokusy na hodinách biológie, pozornosť budú venovať cestovnému ruchu a miestnej krajine na geografii, viac vedomostí získajú z rysovania, informatiky a triedy sa budú venovať viac svojej špecializácii na jazyky, šport či technické vedomosti. Naši žiaci tak získajú dobrý základ na celoživotné učenie, sociálne a komunikačné spôsobilosti, schopnosť riešiť problémy, občianske sociálne a personálne spôsobilosti, vnímať kultúru a vyjadrovať sa nástrojmi kultúry, získajú základy matematického myslenia a základné poznatky v oblasti vedy a techniky, digitálnu spôsobilosť, budú iniciatívni a podnikaví. Do vzdelávania sme zakomponovali environmentálnu výchovu, mediálnu, multikultúrnu, ale i dopravnú výchovu a ochranu zdravia. Samozrejmosťou pre žiakov je aj tvorba projektov a prezentácií. Je to náročná práca, učitelia musia na sebe pracovať viac ako v minulosti," dodala Heinischová.