Pri tvorbe nového školského vzdelávacieho programu sme sa zamerali na :
- vyučovanie cudzích jazykov,
-informatiku,
-telesnú a športovú prípravu,
-prírodu a zdravý životný štýl.
Výchovno-vzdelávací proces sa snažíme skvalitňovať využívaním moderných foriem a metód práce, najmä prácou s počítačmi, uplatňovaním prvkov integrovaného tematického vyučovania, zážitkového, projektového a diferencovaného učenia.
Nevyhnutnou podmienkou k dosiahnutiu našich cieľov k modernému vyučovaniu je materiálno-technické zabezpečenie celého procesu. Je zamerané na neustále budovanie a skvalitňovanie vybavenia špeciálnych učební, technických prostriedkov, pomôcok, interiérového vybavenia a pod. V poslednom období sa nám tieto podmienky darí realizovať aj vďaka úspešnosti v mnohých projektoch a výzvach.
V uplynulom roku sme boli úspešní v týchto projektoch: rekonštrukcia viacúčelového ihriska (3 milióny 750-tisíc korún), elektronizácia a revitalizácia školskej knižnice (125-tisíc korún), elektronizácia a revitalizácia zariadenia školského stravovania (500-tisíc korún), Otvorená škola 2008 – oblasť športu (90- tisíc korún), Otvorená škola 2008 – IKT (320-tisíc korún), Športové triedy – podpora a zlepšenie podmienok ŠT (415- tisíc korún).
Aj vďaka zlepšujúcim sa materiálno-technickým podmienkam na výchovno-vzdelávací proces, ako i veľmi dobrým pedagógom a ich prístupu k povinnostiam, sa nám darilo v minulom školskom roku dosiahnuť veľmi pekné výsledky. Žiaci 9. ročníka dosiahli v celoplošnom testovaní (Monitor 9) výrazne nadpriemerné výsledky. Oproti celoslovenskému priemeru v matematike boli lepší o 12,3 % a v slovenskom jazyku o 5,8 %, čo predstavovalo v rámci mestských škôl v Pov. Bystrici najlepší výsledok.
Všetci žiaci 9. ročníka boli úspešní v prijímacom konaní na stredné školy. Z počtu 55 žiakov 45 bolo prijatých na štvorročné odbory s maturitou a 10 žiakov na trojročné odbory.
V dochádzke do školy žiaci vymeškali za celý rok v priemere 64,58 hodín. Bolo to najmenej zo všetkých škôl v Pov. Bystrici.
V správaní sme neudelili za celý školský rok ani jednu zníženú známku. Naopak, bolo udelených až 194 pochvál riaditeľom školy.
Mimoriadne úspešní boli žiaci v súťažiach a predmetových olympiádach. Najmä naši športovci, o ktorých je to už dlhodobo známe, dosiahli popredné umiestnenia v celoslovenských, ale i medzinárodných súťažiach.
Priemerná úspešnosť žiakov, ktorú vyhodnocoval školský úrad, bola 1,38 bodu na žiaka. Toto bol tiež najlepší výsledok v rámci škôl v Pov. Bystrici. Druhá škola v poradí dosiahla priemer 0,21 bodu na žiaka.
V nastúpenom trende by sme chceli pokračovať aj v budúcnosti. O živote v našej škole môžete dozvedieť viac z príspevkov žiakov. ⋌
⋌Vladimír Šebeň, riaditeľ školy