POVAŽSKÁ BYSTRICA. Piatok trinásteho bol pre žiakov naozaj netradičný. V laviciach sedeli namiesto nezbedníkov z V. B rozprávkové bytosti a aj učitelia poriadne zmenili svoj imidž. Na hodine občianskej výchovy bola témou spolupráca sociálnej skupiny pomocou rozprávok. Pod dohľadom usmievavého šerifa sa žiaci rozdelili žrebom do štyroch skupín a z klobúka si vytiahli rozprávky. Mali sedem minút na to, aby dokázali ostatným priblížiť dej a zaujať ich. Určený hovorca sa musel poriadne snažiť, ak chcel pre družstvo získať plusové body. Ak sa mu nedarilo, musel ho zastúpiť ďalší člen. „Hravou formou sme sa snažili so žiakmi pochopiť vzájomnú dôležitosť. Keď nevie jeden, musí pomôcť iný, aby boli všetci spokojní. Aj do družstiev sme vyberali deti náhodou, lebo si museli pomáhať aj tí, čo sa nemajú príliš v láske. Deti nesklamali, ťahali za jeden povraz,“ povedala autorka nápadu a predstaviteľka šerifa Monika Chalmovská.
Po prestávke na hodinu regionálnej výchovy priletel motýľ, v ktorom deti spoznali učiteľku Margarétu Špánikovú. Šikovné pomocníčky uvarili vodu a o chvíľu už trieda rozvoniavala čajmi rôznych druhov. Pred tabuľu postupne prichádzali žiaci a so zaviazanými očami sa snažili zapamätať podľa vône druh čaju a a v atlase liečivých rastlín sa snažili dozvedieť čo najviac o lipe, pamajoráne, šípkach či harmančeku. Od teórie prešli aj k praxi, lebo každý si mohol vychutnať čaj podľa vlastného výberu. „V rámci rozširovania škály vyučovacích predmetov sme „vymysleli“ nový predmet regionálna výchovu, ktorý je súčasťou nášho školského vzdelávacieho programu Učíme sa s radosťou. Zameriavame sa na ľudové tradície, spoznávanie osobitostí lokalít Považia a na podporu zdravia slúži poznávanie byliniek a príprava čajov. Predmet chceme neskôr rozširovať aj na ďalšie ročníky,“ dodala riaditeľka Iveta Štiborová. (JŠ)