POVAŽSKÁ BYSTRICA. Ide o plochy reklamného štúdia Gryf. Jeho zamestnanci nepopierajú, že išlo o oficiálnu zákazku.
Objednávateľ plagátov je zatiaľ neznámy. Občianske združenie, na stránky ktorého sa text bilbordu odvoláva, tvrdí, že s tým nemá nič spoločné.
Agentúra meno zákazníka neprezradila
„Reklamnú kampaň zadávala fyzická osoba, a táto si neželá zverejnenie svojho mena. Spoločnosť Gryf, ako agentúra poskytujúca reklamný priestor na bilborde, si pri plánovaní a realizácii kampane splnila všetky povinnosti. Posúdili sme reklamný text ako neurážlivý, nehanlivý, neobsahujúci osobné údaje, a teda vyhovujúci všeobecným požiadavkách na rek-lamu podľa platného zákona o reklame. Reklamný text chápeme ako slobodný, verejný prejav názoru skupiny občanov, ktorí si objednali naše služby,“ informoval Ladislav Krčmárik, obchodný riaditeľ reklamného štúdia. Dodal, že spoločnosť sa dištancuje od názoru uvedeného na bilbordovej rek-lamnej ploche.
Stanovisko primátora k danej veci sa nám zistiť nepodarilo. Nebral ani telefón a neskôr boli obe čísla, ktoré máme k dispozícii, nedostupné. Vyjadrenie poskytol viceprimátor Ľubomír Kubovič: „Podnet sa zatiaľ nedával a primátor nevydal oficiálny pokyn, aby sa okolo toho niečo konalo. Bude sa pravdepodobne robiť nejaká právna analýza.“
Združenie sa dištancuje
Na bilbordoch je uvedený odkaz na webové stránky jedného z považskobystrických občian- skych združení. To môže navádzať k tomu, že práve toto združenie stojí za obsahom bilbordov. Konateľ združenia Juraj Smatana takúto možnosť odmieta. „Niekto chce chytať hada cudzími rukami. Ide asi o nejakú nespokojnú politickú alebo podnikateľskú skupinu, ktorá chce upozorniť na problémy súčasného mesta a netrúfa si ísť pod vlastným menom. Zaonačila to teda tak, že to vychádza na nás. Navrhujme, aby vedenie mesta, ktoré je obvinené z rodinkárstva, klientelizmu a tunelovania, dalo vyšetriť, kto za bilbordmi stojí,“ vyjadril sa Smatana. ⋌(BERKO)