POVAŽSKÁ BYSTRICA. V základnej škole je už tradíciou organizovať ku Dňu vody rôzne aktivity, hoci tejto vzácnej tekutine venujú pozornosť počas celého roka. To, ako s ňou žiaci majú zaobchádzať, im pripomínajú nimi vytvorené tabuľky pri každom umývadle, na ktorých je aj to, že voda očisťuje, a preto treba dodržiavať pitný režim.
V Deň vody je to, ale trochu inak. Už od rána sa žiaci pripravovali na rôzne aktivity.
Význam vody
Tí menší kreslili a vymaľovávali rôzne obrázky o vode, diskutovali o jej ochrane, o zdrojoch pitnej vody a o tom, čo bude s vodou ďalej v ľudskom živote. Formou hier si osvojovali nové poznatky, či opakovali už skôr nadobudnuté vedomosti – vypĺňali doplňovačky, rébusy, tajničky, vymýšľali slová na písmenká V, O, D, A a iné.
U starších žiakov sa v rámci projektového vyučovania kládol dôraz na chápanie a využívanie nových pojmov a informácií o vode (napr. malý a veľký hydrologický cyklus, vznik dúhy, vodné ekosystémy, fjordy, kyslé dažde, Európska charta o vode a pod.). Upevňovanie pojmov bolo formou odpovedí na pripravené otázky na nástenke a vypĺňaním ekotestov. Pri riešení úloh im bol pomocníkom internet. Jednou z úloh bolo aj vymyslieť rozprávku o vode. Iní žiaci zasa demonštrovali rôzne vlastnosti vody zábavnou formou – pokusmi, napr. voda ako najrozšírenejšie rozpúšťadlo, sledovanie zmien priehľadnosti a zafarbenia vody, usadzovanie látok v nej.
Aj športové aktivity súviseli s vodou
Žiaci sa zapojili aj do športo-vých aktivít, organizovaných na plavárni a klzisku. Nakoniec boli odmenení za svoje vedomosti, schopnosti, zručnosti a nápady riaditeľkou Renátou Heinischovou.
Organizovať takéto dni je dôležité. Reprezentujú kľúčové témy, ktoré je potrebné zdôrazňovať prostredníctvom projektov a iných motivujúcich či zábavných foriem.
⋌MGR. ANNA ČERŇANSKÁ