POVAŽSKÁ BYSTRICA. Všetky priecestia na úseku trate Považská Bystrica – Dubnica nad Váhom sú zabezpečené priecestným zabezpečovacím zariadením.
Úsek smerom na Vsetín je riešený podjazdmi a premosteniami. Nebezpečie hrozí viac na priecestiach, kde premávajú takzvané „lokálky“.
Vlečková koľaj
Komunikáciu, ktorá vedie po-pred železničnú stanicu v Púchove smerom na Dolné Kočkovce, križuje vlečková koľaj. Neslúži na jazdu vlakov, ale len na posun do súkromnej spoločnosti. „Je to križovanie cestnej komunikácie s vlečkovou koľajou,“ povedal námestník prednostu železničnej stanice v Púchove Miroslav Samko. „Koľaj nie je chránená, bezpečnosť pri posune zabezpečujú naši zamestnanci,“ pokračuje. Zamestnanca, ktorý dáva vodičom znamenie, aby zastavili, musia účastníci cestnej premávky rešpektovať a pred koľajou zastaviť. Stáva sa však, že podcenia jeho pokyny a vojdú na koľaj, čím ohrozia jeho aj svoj život. Podľa slov Miroslava Samka nemožno v žiadnom prípade podceniť nebezpečenstvo a dávať si pozor v každom prípade.
Cesta do Milochova
Ďalšou koľajou, ktorá pretína hlavnú komunikáciu, je úsek Považská Bystrica – Milochov. „Zamestnanec železníc spustí signalizačné zariadenie do činnosti. V prípade poruchy dáva vodičom znamenie obsluha vlečky. Málokedy to však vodiči rešpektujú, dokonca pre nich nič neznamená ani svietiace červené výstražné svetlo a prechádzajú cez koľaj,“ hovorí prednosta železničnej stanice v Považskej Bystrici Emilian Filo. Koľaj je zabezpečená svetelnou signalizáciou, ktorú však vodiči málokedy rešpektujú. Dopravnú nehodu v tom prípade vyšetruje dopravná polícia.
Dodržiavanie rýchlosti
Podľa vyhlášky je vodič povinný vo vzdialenosti 50 m pred železničným priecestím a pri jeho prechádzaní jazdiť rýchlosťou najviac 30 km/h. V prípade, že na priecestnom zabezpečovacom zariadení svieti prerušované biele svetlo, môže rýchlosť zvýšiť najviac na 50 km/h. ⋌ (MF)
V auguste minulého roka v úseku železničnej zastávky Dohňany došlo k zrazeniu a usmrteniu 63-ročného muža z okresu Púchov. Na miesto privolaný lekár konštatoval smrť v dôsledku ťažkých devastačných poranení lebky a mozgu. Podľa rušňovodiča po prechode železničnej zástavky Dohňany muž vstúpil na koľaj 3 - 4 m pred rušňom. Použil rýchlobrzdu, no pre krátku vzdialenosť stretu už nedokázal zabrániť. Alkohol v krvi u muža nezistili.
V septembri minulého roka došlo na železničnej stanici Považská Bystrica k zrazeniu 17-ročnej dievčiny. Rušňovodič osobného vlaku uviedol, že pri vchádzaní do železničnej stanice Považská Bystrica spozoroval osobu ako prebieha cez koľaje, pričom použil výstražné zvukové znamenie a rýchlobrzdu, no zachytil ju prednou časťou rušňa. Privolaný lekár konštatoval smrť následkom devastačných poranení. Na mieste nehody sa nachádzal jej otec, ktorý ju identifikoval.
V auguste minulého roka zachytil nákladný vlak a usmrtil 51- ročného muža z Považskej Bystrice. Rušňovodič uviedol, že po prechode vlaku cez železničnú stanicu vyšla spoza odstaveného vlaku osoba, pričom zostala stáť na dopravnej koľaji otočená čelom k vlaku. Použil zvukové výstražné znamenie a súčasne rýchlo činné brzdenie, avšak zrážke už nemohol zabrániť pre krátku vzdialenosť. Aj v tomto prípade už mohol lekár konštatovať smrť.