Púchovskí poslanci budú mať v budove mestského úradu svoje schránky. Občanom budú slúžiť na kontakt so svojimi volenými zástupcami.
PÚCHOV. Možnosť kontaktovať svojich poslancov prostredníctvom poštových schránok dostanú občania už o mesiac. Stačí, ak svoj podnet napíšu a prinesú na mestský úrad.
Nevýhodou nového spôsobu komunikácie bude, že nebudú mať doklad o tom, že poslancovi niečo doručili. Taktiež nebudú vedieť, kedy sa ich podnet k poslancovi dostal. Záleží od poslanca, kedy si bude poštu vyberať.
Kľúče dostanú v auguste
Poslanci dostanú kľúče od nových schránok koncom augusta, počas rokovania mestského zastupiteľstva. Druhý kľúč od schránky zostáva na mestskom úrade. „Bude to vyslovene záložný kľúč, aby sme v prípade straty alebo poškodenia dali vyrobiť druhý. Nikto z radnice nebude poštu vyberať,” tvrdí primátor Marián Michalec.
Skrinka pre poslaneckú poš-tu je umiestnená na medziposchodí mestského úradu. Do zriadenia poslaneckej pošty mesto investovalo asi päťsto eur.
Poslanci možnosť uvítali
„Myslím si, že je to dobrá vec. Doteraz komunikácia fungovala tak, že ma občania zastavili, alebo za mnou prišli a niečo sa spýtali,“ povedal Viliam Bršiak. Schránku si bude vyberať raz za dva týždne.
Jozef Jankura sa nazdáva, že úrad ušetrí na poštovnom, pretože schránku bude využívať aj na komunikáciu medzi ním a mestským úradom. „Občania volebného obvodu za mnou chodia domov, alebo mi telefonujú. Myslím si, že aj napriek poslaneckej pošte budú chodiť za mnou naďalej,“ povedal Jankura.
„Vyhovuje mi kontakt s občanom prostredníctvom elektronickej pošty, prípadne listom. Pretože dosť cestujem, k podnetom sa takouto formou dostanem skôr,“ povedal poslanec Vladimír Taraba. Dodal, že pre poštu si bude chodiť vždy, keď bude v Púchove.
Všetci poslanci sa zhodli v tom, že na anonymné podnety reagovať nebudú.
⋌MARCELA FILOVÁ