Výstavba diaľničnej estakády v meste sa natrvalo preniesla do výšky, termín dokončenia výstavby v máji 2010 sa snažia stavbári dodržať.
POVAŽSKÁ BYSTRICA. Stavia sa samotné cestné teleso a pylóny s nosnými lanami. Cesta by mala prvé piliere spojiť v januári.
Viac ako polovica nosnej konštrukcie je už vybudovaná. Sklz, ktorý bol po dokončení pilierov, sa podarilo dohnať.
Postupujú rýchlo
Stavbári postupujú veľmi rýchlo a termín ukončenia máj 2010 je reálny. Po výstavbe pilierov boli v sklze, ktorý sa podarilo dohnať. Na jednom pilieri pracuje na jednej zmene asi 50 až 70 ľudí. Železiari pracujú na armatúrach aj v noci, aby sa práce urýchlili.
Fotogalériu zo staveniska nájdete tu.
Spájanie pilierov cestným telesom je naplánované na január. Výstavba necelých piatich metrov vozovky, ktorá sa vo výške niekoľko metrov postupne vysúva od piliera, mala trvať asi štrnásť dní. Tento čas sa však darí stiahnuť na desať dní.
Kritická jar
Ako prvé sa budú spájať piliere 7 (na Železničnej ulici) a 8 (smerom k rieke Váh od sedmičky). Nachádzajú sa v meste. Spomalenie výstavby by mohlo spôsobiť len mimoriadne nepriaznivé počasie, hlavne dlhá tuhá zima.
Na počasie bude kritická hlavne jar, keď sa budú na vozovke robiť izolácie. Minimálne dva týždne by nemali teploty klesnúť pod osem stupňov celzia, aby sa mohli vykonávať niektoré práce. V apríli sa urobia na diaľnici bezpečnostné opatrenia - protihlukové steny, zvodidlá, dopravné značenie.