Utorok, 3. august, 2021 | Meniny má JergušKrížovkyKrížovky

Diaľničný úsek pri Považskej Bystrici sprejazdnia v máji 2010

Úsek diaľnice D1 Sverepec - Vrtižer, ktorý ide aj cez mesto by mali sprejazdniť v máji roku 2010. Jeho výstavba je rozdelená na dve časti. Jedna z nich sa dokončí skôr. Otvárať sa musia súčasne.

Najproblematickejší úsek - mestská estakáda.Najproblematickejší úsek - mestská estakáda. (Zdroj: BERNADETTA PITOŇÁKOVA)

POVAŽSKÁ BYSRICA. Najzložitejšou časťou celého úseku je mestská estakáda. V súvislosti s jej výstavbou sa objavilo mnoho problémov.Tri zo siedmich pilierov, na ktorých je umiestnené cestné teleso, sa totiž stavali v centre mesta v zastavanom území.

Sprejazdnenie diaľnice z Bratislavy do Žiliny motoristi uvítajú. Výstavba diaľnice v meste priniesla mnoho polemík hlavne pre dopady na životné prostredie obyvateľov mesta.

Ojedinelá technológia

Práce sa teraz realizujú vo výške asi 40 metrov nad zastavaným územím, cestami a chodníkmi. Prach a hluk obyvateľov už tak neobťažujú, došlo však k obmedzeniam a zmenám v doprave, aby nebola ohrozená bezpečnosť ľudí. Estakáda sa momentálne stavia v Európe ojedinelým systémom letmej betonáže s voľnými káblami.

Skryť Vypnúť reklamu

„Technológia sa v takomto rozsahu a dĺžke používa v Európe po prvýkrát. Robí sa na celú šírku tridsať metrov. Cesta teda nie je delená na dve časti ako na ostatných mostoch. Špecifikum je aj to, že sa robí na všetkých pilieroch naraz," vysvetľuje vedúci projektového tímu zo združenia Sverepec-Vrtižer Anton Minárik.

Most je dlhý deväťsto metrov.Najvyšší bod stavby bude vo výške 56 metrov. Realizovať takú náročnú stavbu, akou je diaľnica pri Považskej Bystrici, je ťažké. Pri nedodržaní dosť termínov stanovených pri tendrovaní hrozí stavebníkom pokuta.

Hrozil dopravný kolaps .

Estakáda je súčasťou úseku, ktorý začína za obcou Sverepec a končí za Váhom v križovatke Centrum. Stavia ho združenie Sverepec - Vrtižer (spoločnosti Doprastav a Skanska BS).

Skryť Vypnúť reklamu

Ďalší úsek od križovatky po Vrtižer, ktorý nadväzuje na diaľnicu do Žiliny stavia združenie Manín (VáhostavSK, Strabag, Bogl a Krýsl). Tento úsek bol plánovaný do spustenia v januári 2010. Keby sa tak stalo, všetka doprava z dostavaného úseku by vyústila v meste.

Lievik, ktorý by sa vytvoril by mohol spôsobiť absolútny kolaps dopravy. Otvoria sa preto naraz. Diaľnica by mala byť v plnom profile spojazdnená v oboch úsekoch v máji 2010.

Problémy s trasovaním a projektmi

Od prvého verejného prerokovania vplyvov na životné prostredie ubehlo už 13 rokov. Hľadali sa rôzne varianty trasovania diaľnice, protestovali obyvatelia i mimovládnych organizácie, uskutočnilo sa niekoľko mimoriadnych zasadnutí mestského zastupiteľstva, ale i úprav projektov.

Skryť Vypnúť reklamu

„Európska únia bola veľmi kritická k tomuto úseku pre opakované nedostatky v projektoch predkladaných slovenskou stranou. Aj preto v roku 2008 Národná diaľničná spoločnosť nezískala z Operačného programu doprava žiadne prostriedky, a stavba musela byť financovaná z preklenovacích úverov. Podľa údajov z Ministerstva dopravy SR nebola NDS schopná zabezpečiť korektnosť postupov na úrovni legislatívy EÚ," tvrdí Juraj Smatana, konateľ občianskeho združenia Diaľnica a príroda. To presadzovalo tunelový obchvat mesta.

Chýba deväť kilometrov

Výstavba diaľnice pri Považskej Bystrici nakoniec začala na jednom úseku v januári na druhom v júli roku 2008 a prešiel variant cez mesto. Deväť kilometrov úseku diaľnice D1 Sverepec-Vrtižer chýba na to, aby bola diaľnica zjazdná z Bratislavy do Žiliny.

Najčítanejšie na My Považská

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  2. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  3. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  4. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  5. Čítajte SME.sk na viacerých zariadeniach
  6. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca
  7. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  8. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  9. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  10. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  1. Dekarbonizácia má byť súčasťou moderných dodávateľských vzťahov
  2. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  3. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  4. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  5. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  6. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  7. Čítajte SME.sk na viacerých zariadeniach
  8. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca
  9. Môže pivo spojiť Prešov s Veľkým Šarišom?
  10. Vodného slalomára privítal doma aj jeho hlavný partner BILLA
  1. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 5 424
  2. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 4 997
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 958
  4. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 870
  5. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova 3 629
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 3 613
  7. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy 3 191
  8. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 2 811
  9. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 2 545
  10. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách? 2 055
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Andrej Šťastný.

Čo sa už dlhšie šuškalo, sa oficiálne potvrdilo. Ku Andrejovi Meszárošovi a Martinovi Nemčíkovi pribudol v Dukle Trenčín tretí Považskobystričan do partie, útočník ANDREJ ŠŤASTNÝ.


4 h
Relácia MY Športujeme denne prináša dynamický prehľad športových aktualít, exkluzívne rozhovory a aj rady a tipy nielen pre športovcov.

Dozviete sa aj to, aký úspech dosiahla v Turecku mladá triatlonistka, bývalý hádzanársky reprezentant prezradil viac o stave našej hádzanej a pozrieme sa aj na ďalšie zaujímavé novinky zo sveta športu


6 h
Ilustr. foto.

Trest odňatia slobody až na 15 rokov hrozí 41-ročnej žene, ktorá mala roky týrať svojho 44-ročného manžela.


TASR 21 h

Rekordných desať tímov a celkovo štyridsať jazdcov počas mesiaca jún zvolilo ekologickejšiu formu dopravy do práce, vďaka čomu sa v celoslovenskej kampani Do práce na bicykli umiestnil Trenčiansky samosprávny kraj (TSK) na 26. mieste s úsporou viac ako 2,6 tony CO2.


2. aug

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?