BOLEŠOV. Problém spôsobila nedokončená cesta ku skládke Luštek, na ktorú začali vyvážať po uzatvorení iných skládok v bývalom považskobystrickom okrese. Všetky zainteresované strany sa zhodli sa v tom, že problém nastal po dokončení mosta, na ktorý mala nadviazať cesta. Majetky pod ňou neboli vysporiadané, a tak sa asi šesťstometrový úsek nevyasfaltoval.
Problém sa vrátil ako bumerang nedávno, keď začali bolešovskou ulicou jazdiť na skládku aj iné spoločnosti, ktoré používajú skládku Luštek. Obyvatelia narátali niekoľko stoviek prejazdov denne.
Kompromis
Dohoda na stretnutí znela, že ťažkotonážne autá prestanú cestu používať. Ako prvý prišiel s iniciatívou majiteľ skládky, spoločnosť Marius Pedersen. Ten navrhol postaviť novú cestu. „Kontaktovali sme všetkých starostov a vývozcov a požiadali sme ich, aby cestu nepoužívali. Dnes idem „vybaviť aj štrkárov"," skonštatoval minulý týždeň starosta Bolešova Miroslav Šimák. Podľa jeho slov malo dôjsť k rapídnemu zlepšeniu.
„Je to omnoho lepšie. Na stretnutí sme mali dobrý pocit najmä zo zástupcu spoločnosti Márius Pedersen. Autá nechodia, obmedzil sa aj prevoz štrku," skonštatoval aktivista Martin Rác.
Dohoda je dohoda
Miroslav Bicek zo spoločnosti Marius Pedersen iba potvrdil slová z nedávneho stretnutia.
„Chceme, aby sa situácia nekomplikovala. Pokračuje sa podľa harmonogramu prác, ako sme sa dohodli. Čo sa týka rokovaní s Trenčianskym samosprávnym krajom (TSK), počkáme na voľby. Robia sa súčty vozidiel, pripravuje sa štúdia, ktorú chceme odovzdať TSK. Harmonogram sa dodržuje, čo je dobré, takže zatiaľ sme my i občania spokojní," povedal Bicek.
Projekt bude „tlačený" zrušením železničného priecestia Príles. Po jeho zrušení budú musieť skládku autá obchádzať do väčších vzdialeností.
Zrušenie železničného priecestia
„Železničné priecestie (ŽP) v Prílese má byť uzavreté až v rámci modernizácie trate Trenčianska Teplá - Beluša. V mieste ŽP je navrhnutý podchod pre peších. Predpokladaný termín odovzdania úseku Trenčianska Teplá - Beluša zhotoviteľovi je koniec mesiaca november 2009, plánovaná výstavba tohto úseku je rozložená na roky 2009 - 2015," povedala Martina Pavliková z odboru kominukácie ŽSR.
„Prístup pre cestné motorové vozidlá za trať je v súčasnosti možný cez železničné priecestie Príles a bude umožnený cestným podjazdom v Trenčianskej Teplej a z druhej strany cestným nadjazdom v Dubnici nad Váhom," dodala.