POVAŽSKÁ BYSTRICA. Vyplýva to z informácií, ktoré poskytol zástupca vedúceho projektového tímu združenia Sverepec - Vrtižer Anton Minárik.
"Na mostných objektoch momentálne dokončujeme izolácie a ochranu izolácií a začíname montovať zábradlia. Nosné konštrukcie sú hotové, takže sa už robí na hornej stavbe," povedal Minárik. Doplnil, že na mostnej estakáde nad Považskou Bystricou sa betónujú predposledné a posledné lamely, ktoré by mali byť hotové do Vianoc.
Budú mať po dokončení stavby Považskobystričania spokojný spánok?
Viac fotografií na: http://povazska.sme.sk/c/5140794/dialnica-a-noc-pod-nou.html
V januári začnú podľa Minárika monolitňovať celú nosnú konštrukciu do jedného celku. "Čas potrebný na vytvorenie jednej lamely sme skrátili na desať, niekedy aj deväť dní, takže plánovaný termín zmonolitnenia estakády, plánovaný na február budúceho roka, v pohode stihneme," dodal. Zdôraznil, že pracovníci z diaľnice si môžu v pohode vychutnať vianočné sviatky.
Úsek diaľnice D1 Sverepec - Vrtižer cez Považskú Bystricu sprejazdnia v plnom profile v máji roku 2010. Najväčšou a najzložitejšou časťou celého úseku je mestská estakáda. Tá bude stáť na siedmich pilieroch, ktoré sú od seba vzdialené 122 metrov. Estakáda sa stavia v Európe ojedinelým systémom letmej betonáže, pričom práce sa robia už len z pilierov v niekoľkometrovej výške. Najvyšší pilier estakády je vysoký 36 metrov. Keď sa k jeho výške pripočíta šesť metrov vysoký profil cesty a 14-metrový pylón so závesnými lanami, vychádza, že najvyšší bod unikátnej stavby bude vo výške 56 metrov. Na každom zo siedmich pilierov pracuje denne okolo 70 robotníkov a spolu s druhým úsekom (združenie Manín) je denne v čase pracovnej špičky na diaľnici takmer 900 zamestnancov.