Streda, 29. marec, 2023 | Meniny má Miroslav

Termín dokončenia diaľnice koncom mája stavbári dodržia

Práce na diaľničnej estakáde nad Považskou Bystricou sa natrvalo preniesli hore, na mostovku. V máji dielo dokončia.

Stavbári pracujú už len hore, vozovkou sú na estakáde ponad mesto spojené všetky piliere.Stavbári pracujú už len hore, vozovkou sú na estakáde ponad mesto spojené všetky piliere. (Zdroj: BERKO)

Práce na diaľničnej estakáde nad Považskou Bystricou sa natrvalo preniesli hore, na mostovku. V máji dielo dokončia.

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Všetky piliere na diaľničnej estakáde, ktorá ide cez mesto, sú už spojené vozovkou. Harmonogram prác na prvom úseku D1 Sverepec-Vrtižer stavbári dodržiavajú. Termín ukončenia koncom mája je podľa nich reálny.

Všetky vozíky sú dole

Stavbári sa teraz už pohybujú len na povrchu vozovky. Posuvné vozíky, ktoré sa používali pri stavbe estakády cez mesto, sú už všetky dole. Ich použitie vyžadovala technológia letmej betonáže. „Jedna veľká plošina, ktorá je nad riekou, sa ešte nezložila. Je nad vodou a železnicou, čo predstavuje problém pri skladaní. Plošina preto musíme posunúť o niekoľko metrov späť, aby sa mohla bezpečne zložiť na inom mieste," hovorí vedúci projektového tímu združenia Sverepec - Vrtižer Anton Minárik.

V marci majú izolovať

Silné mrazy, ktoré udreli v januári, narobili stavbárom trochu vrásky pri betónovaní poslednej špáry. Konštrukcia je na tomto mieste trochu tenšia, museli preto vyčkať na vhodnejšie počasie a potom betónovať, aby nedošlo k praskaniu. Všetky piliere estakády sú však už spojené.

„Most je v podstate celý spojený do jedného telesa. Pracujeme na predpínaní káblov pre statické zabezpečenie a pripravuje sa armatúra pre betonáž vnútorného zvodidla. Potom most presne zameriame, zmeria sa aj presná niveleta, zbrúsia sa rôzne nerovnosti na vozovke a začneme s montážou protihlukových stien," hovorí o ďalšom postupe prác Minárik.

Na marec majú naplánované izolačné práce, čo však vyžaduje teploty minimálne päť stupňov nad nulou. „V harmonograme sme mali priestor aj v prípade, že by bola tuhá zima. Zmonolitnenie mosta sme vo februári stihli," hovorí Minárik.

Finišuje sa aj na troch menších mostoch medzi Sverepcom a mestskou časťou Jelšové.Termín ukončenia prác koncom mája je podľa stavbárov reálny.

Prehliadka mosta

Stavbári sú ochotní vyhovieť aj požiadavke občanov, aby bola ešte pred oficiálnym spustením pre motoristov daná možnosť prejsť si dokončené dielo pešo, na korčuliach či bicykli. Všetko záleží od dohody s Národnou diaľničnou spoločnosťou. Prísľub na takéto sprístupnenie diela dal pri poslednej prehliadke diaľnice minulý rok v decembri aj premiér Róber Fico. Na koľko dní by mali ľudia túto možnosť, zatiaľ nie je dohodnuté.

Ojedinelá stavba

Mestská estakáda stojí na siedmich pilieroch. Tri z nich sa stavali priamo v meste, vzdialené sú od seba asi 120 metrov. Estakáda sa stavala systémom letmej betonáže, pričom práce prebiehali z pilierov v niekoľkometrovej výške. Pri betonáži jednotlivých lamiel sa používali posuvné vozíky. Najvyšší bod estakády vrchol pylóna, na ktorom sú závesné laná, je vo výške 56 metrov.

Čo sa týka výstavby ostatných mostov, mali stavbári problémy s Galanovcom. Pre zlé geologické podložie museli vybudovať viac pilierov ako pôvodne plánovali.

Viac ako deväťkilometrový úsek diaľnice Sverepec - Vrtižer v hodnote takmer 300 miliónov eur je rozdelený na dva úseky. Prvý, ktorého súčasťou je aj mestská estakáda, stavia združenie Sverepec - Vrtižer (Doprastav, Skanska), druhý združenie Manín (Váhostav, Strabag, Krýsl, Bogl).

Najčítanejšie na My Považská

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  3. Ako sa vás dotknú nasledujúce mesiace? Predpovedajú traja odborníci
  4. Novelizácia druhého piliera: doplatia chudobní na bohatých?
  5. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO?
  6. Dopestujte si vlastné potraviny. Toto poteší nielen záhradkárov
  7. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  8. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  1. Životné poistenie v čase inflácie. Aká je jeho ideálna výška?
  2. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO?
  3. Dopestujte si vlastné potraviny. Toto poteší nielen záhradkárov
  4. Novelizácia druhého piliera: doplatia chudobní na bohatých?
  5. Ako poraziť vysokú infláciu? Napríklad výnosom 24 % za 3 roky
  6. 8 vecí, na ktoré záhradkári pravidelne zabúdajú
  7. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  8. 7 rýchlych tipov, ako lepšie hospodáriť v domácnosti
  1. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO? 20 330
  2. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 8 319
  3. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 7 749
  4. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 730
  5. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 4 696
  6. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 2 868
  7. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 563
  8. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 2 283

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: Literárny historik a pedagóg Marián Kamenčík nám porozprával o jeho práci a inšpirácii k tvorbe
  2. Ján Šeďo: Ľudia, kupujte konzervy a borovičku, raketa pôjde do Bratislavy.
  3. Vladimír Krátky: Slovensko nie je krajina, v ktorej chce príčetný občan ostať dobrovoľne žiť ... .
  4. Michal Pavlík: „Záchrana demokracie“ má prednosť pred adresnou pomocou ľudom
  5. Marek Mačuha: O progresívnom mrhaní
  6. Ján Šeďo: Dr. Theodor Morell, "majster striekačka", stimuloval aj nemecké gazdinky.
  7. Dušan Koniar: Päťstovka za voľby je málo
  8. Tereza Kazdová: Poroď dieťa a potom s ním seď doma. Ako matky vylučujeme zo spoločnosti
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 24 107
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 798
  3. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 031
  4. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Opäť doplatia CHUDOBNÍ na BOHATÝCH? Na stole je novelizácia novelizácie druhého piliera 6 327
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 572
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 946
  7. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 3 487
  8. Ján Valchár: Začal som sa báť o výsledok vojny... 3 378
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Po obnove by sa mohli staré domy energetickou triedou priblížiť moderným stavbám.

Dopracovať sa k príspevku na obnovu staršieho domu nebolo jednoduché.


9 h

Policajti obvinili 30-ročného muža z prečinu ohrozenia pod vplyvom návykovej látky.


TASR 12 h
Majiteľ taxislužby Ján Kostelanský sa do testovania zapojil so všetkými služobnými vozidlami.

Cieľom projektu je zvýšiť bezpečnosť.


10 h

V zápase IV. ligy Západ Lednické Rovne - ViOn B sa hral prvý polčas bez gólov, potom začal úradovať útočník domácich Damian Vavruš.


13 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Víchrica, ktorá v nárazoch dosiahla silu orkánu, napáchala obrovské škody.


28. mar

Útvar hodnoty za peniaze odporúča pri výstavbe diaľnice D3 výrazne šetriť.


12 h

Polícia pripomína dodržiavanie bezpečnej vzdialenosti.


28. mar

V Liptovskom Jáne chcú postaviť najmodernejšie wellness centrum v regióne.


7 h

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: Literárny historik a pedagóg Marián Kamenčík nám porozprával o jeho práci a inšpirácii k tvorbe
  2. Ján Šeďo: Ľudia, kupujte konzervy a borovičku, raketa pôjde do Bratislavy.
  3. Vladimír Krátky: Slovensko nie je krajina, v ktorej chce príčetný občan ostať dobrovoľne žiť ... .
  4. Michal Pavlík: „Záchrana demokracie“ má prednosť pred adresnou pomocou ľudom
  5. Marek Mačuha: O progresívnom mrhaní
  6. Ján Šeďo: Dr. Theodor Morell, "majster striekačka", stimuloval aj nemecké gazdinky.
  7. Dušan Koniar: Päťstovka za voľby je málo
  8. Tereza Kazdová: Poroď dieťa a potom s ním seď doma. Ako matky vylučujeme zo spoločnosti
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 24 107
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 798
  3. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 031
  4. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Opäť doplatia CHUDOBNÍ na BOHATÝCH? Na stole je novelizácia novelizácie druhého piliera 6 327
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 572
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 946
  7. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 3 487
  8. Ján Valchár: Začal som sa báť o výsledok vojny... 3 378
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
SkryťZatvoriť reklamu