DUBNICA NAD VÁHOM.
Modernizácia je to súčasťou projektu na úsekoch Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša v dĺžke 20,4 kilometra za 290 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Ide o štvrtú a piatu etapu modernizácie 58,6 kilometrovej trate z Nového Mesta nad Váhom do Púchova pre traťovú rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu. Práce, začaté odovzdaním staveniska 25. novembra minulého roka, majú byť ukončené po štyri a pol roku v druhom kvartáli 2014.
Financovanie z eurofondu
Projekt má byť spolufinancovaný z Kohézneho fondu Európskej únie a domácich verejných zdrojov. "Žiadosť o nenávratný finančný príspevok bola predložená na Európsku komisiu a je v procese schvaľovania," informovali Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) ako investor projektu. Zmluva o nenávratnom finančnom príspevku medzi železnicami a ministerstvom dopravy sa pripomienkuje.
Štvrtá etapa
V utorok 23. marca na železničnej stanici Trenčianska Teplá poklepú základný kameň stavby v prítomnosti ministra dopravy Ľubomíra Vážneho a generálneho riaditeľa ŽSR Štefana Hlinku. V štvrtej etape budú obnovené železničné stanice Trenčianska Teplá a Dubnica nad Váhom, ako aj medzistaničné úseky Trenčianska Teplá - Dubnica nad Váhom a Dubnica nad Váhom - Ilava.
Piata etapa
Piata etapa počíta s modernizáciou staníc Ilava a Ladce a tiež medzistaničných úsekov Ilava - Ladce a Ladce - Beluša. Zákazku na štvrtú a piatu etapu modernizácie železničného úseku Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša získalo Združenie ŽSR - Beluša, vedené spoločnosťou Strabag, s.r.o. Bratislava. Dodávateľ prác uspel vo verejnej súťaži spomedzi troch doručených ponúk. Začiatočná predpokladaná cena prác predstavovala 293,7 mil. eur. Ďalšími členmi úspešného združenia sú firmy Viamont DSP, a.s. Ústí nad Labem, Porr (Slovensko), a.s. Bratislava, B"gl a Krýsl, k.s. Praha a Alpine Slovakia, spol. s r.o. Bratislava. Železnice rozhodli o zadaní zákazky 12. novembra 2009.
Výluky na trati
V dôsledku modernizácie železnice začali od 15. februára plánované výluky, ktoré majú byť ukončené 5. decembra tohto roka. Modernizácia v úseku Trenčianska Teplá - Dubnica nad Váhom a Ladce - Beluša bude mať vplyv na predĺženie jazdného času vlakov, čo je zapracované do zmeny Cestovného poriadku platného od 7. marca do 11. decembra 2010. Modernizácia úseku Trenčianska Teplá - Dubnica nad Váhom bude mať v prvom polroku tohto roka dopad na cestujúcu verejnosť aj na trati z Trenčianskej Teplej cez Nemšovú do Vlárskeho priesmyku a Bylnic v Českej republike. Vlaky tam vymení autobusová doprava.