DUBNICA NAD VÁHOM. Vyše dvadsaťkilometrový úsek pri prerábke na traťovú rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu si vyžiada 290 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty.
Prípravné práce sa začali už vlani, modernizácia si vyžiada výluky, úsek má byť dokončený v máji 2010.
Ukončenie plánujú o štyri roky
Železnice Slovenskej republiky zároveň s týmto úsekom renovujú od minulého roka trať medzi Novým Mestom nad Váhom a Zlatovcami pred Trenčínom, kde budujú tunel popod Turecký vrch.
Úsek od Nového Mesta pred Púchov by mal byť dokončený v roku 2014. Slovensko tak bude mať 160 kilometrov zmodernizovanej trate na trase Bratislava-Košice.
Tretia etapa ešte nezačala
Ešte sa nezačalo pracovať na tretej z piatich etáp cez mesto Trenčín. Minister dopravy Ľubomír Vážny uviedol, že tender na etapu by mal byť ukončený do troch mesiacov.
Modernizovaná etapa s názvom Veľký Trenčín od Zlatoviec po Trenčiansku Teplú si vyžiada v meste asanáciu desiatok domov aj letnej plavárne. Vážny uznal, že niektoré názory proti trati stredom mesta boli oprávnene, no trasovanie železnice mimo mesto by podľa neho prinieslo ďalšie environmentálne problémy a zdržania a začiatok výstavby by sa posunul na rok 2016. Modernizácia trate si vyžaduje jej úpravu, rekonštrukciu mostov a železničných staníc, ale aj vybudovanie mimoúrovňových križovaní.
Ďalšie etapy
V štvrtej etape budú obnovené železničné stanice Trenčianska Teplá a Dubnica nad Váhom ako aj medzistaničné úseky Trenčianska Teplá - Dubnica nad Váhom a Dubnica nad Váhom - Ilava. Piata etapa počíta s modernizáciou staníc Ilava a Ladce a tiež medzistaničných úsekov Ilava - Ladce a Ladce - Beluša.
Zhotoviteľ stavby
Zákazku na štvrtú a piatu etapu modernizácie železničného úseku Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša získalo Združenie ŽSR - Beluša, vedené spoločnosťou Strabag, s.r.o. Bratislava. Dodávateľ prác uspel vo verejnej súťaži spomedzi troch doručených ponúk.