Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Na Považí 160 km/h nebude

Slovensko napriek plánom zatiaľ maximálnu povolenú rýchlosť na diaľnici nezvýši.

BRATISLAVA. Na slovenských diaľniciach sa zatiaľ nezvýši rýchlostný limit na 160 kilometrov za hodinu. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) už má štúdiu, z ktorej vyplýva, že sa to neodporúča ani na jednom z dvoch vytypovaných úsekov D1: od Lúky po Rakoľuby a od Vrtižera po Bytču.

Nespĺňajú základné technické podmienky a ich úprava a dopravné značky by stáli príliš veľa peňazí.
„Je predpoklad vysokého finančného zaťaženia na realizáciu opatrení na zvýšenie rýchlosti nad 130 kilometrov za hodinu," povedal hovorca NDS Marcel Jánošík.

Spoločnosť na základe toho požiadala projektovú kanceláriu HBH projekt Bratislava o vytypovanie takých úsekov, ktoré by vyhovovali aj finančne.

Bodku dá ministerstvo

Možné riziká
  • Lúka - Rakoľuby (10,3 km)
    Na troch miestach by nebol dostatočný rozhľad na náhle zastavenie, horší rozhľad by bol aj pri odpočívadle Hrádok.
  • Vrtižer - Bytča (9 km)
    Nevyhovujú dva smerové oblúky (zákruty) - pripúšťa sa zvýšenie rýchlosti na 140 km/hod, ale cesta by sa musela sklopiť a zabezpečiť proti šmyku.
  • Na oba úseky by navyše bolo treba dať premenlivé dopravné značenie a urobiť ďalšie opatrenia.

Zdroj: Národná diaľničná spoločnosť

Ministerstvo dopravy sa ešte definitívne nerozhodlo. Jeho štátny tajomník Milan Mojš (Smer) však vie o možných prekážkach. Rozhodnúť sa podľa neho môže do dvoch týždňov.

Na zvýšenie maximálnej rýchlosti apeluje najmä polícia. „Na môj vkus už dlho chystáme úsek pri Trenčíne, ktorý je z hľadiska nehodovosti, frekventovanosti a konštrukcie vhodný na 160-kilometrovú rýchlosť," povedal pred mesiacom pre Hospodárske noviny policajný prezident Ján Packa.

Aj dopravný expert Jozef Drahovský oba úseky považuje za vhodne zvolené.

Sú krátke, nič by sa nezískalo

Riaditeľ Výskumného ústavu dopravného v Žiline Ľubomír Palčák je naopak proti. Oba úseky sú pomerne krátke, preto nechápe, čo by sa zvýšením rýchlostného limitu získalo.

„Na 30-kilometrovom úseku je to okolo dve a pol minúty," tvrdí o zvýšení rýchlosti zo 130 na 160 kilometrov za hodinu. Druhá vec je bezpečnosť.

Štúdie, na ktoré sa Palčák odvoláva, hovoria, že 30 percent vodičov prekračuje rýchlostný limit o 10 percent, pätina vodičov až o 30 percent. V prípade zvýšenia rýchlostného limitu „môžeme očakávať, že 20 percent vodičov pôjde možno 180, 190 (kilometrov za hodinu)."

Do 30. januára 2009 bola rýchlosť na diaľnici obmedzená na 130 kilometrov za hodinu. Od nasledujúceho dňa, keď začal platiť nový zákon o cestnej premávke, je možné, aby dopravná značka dovolila vyššiu rýchlosť. To však platí iba pre vodiča motorového vozidla s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 3500 kilogramov bez prípojného vozidla.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  2. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  3. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  4. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  5. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  8. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  9. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 19 924
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 071
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 282
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 497
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 11 681
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 172
  7. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 11 082
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 829
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 169
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 967
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Padol ďalší rekord. V Trenčianskom kraji odhalili takmer 400 prípadov nákazy

Ide o pozitívnych ľudí identifikovaných klasickou cestou pomocou PCR testov.

Ilustračná fotografia.

Plánované operácie len s negatívnym testom

Nemocnica s poliklinikou v Považskej Bystrici plánované operácie nezrušila. Pacient však musí mať pred nástupom na oddelenie negatívny test na Covid-19.

Hematologicko-transfúzne oddelenie v Považskej Bystrici

Mŕtvy muž otvoril rakvu a vrátil sa domov

Takmer 500 náhlych a najmä tragických úmrtí zachytil v Čiernej kronike 1770 – 1900 z Nového Mesta nad Váhom a okolia Jaroslav Kukuča z Bošáce.

Posledná cesta zosnulých v minulosti

GALÉRIA: Novorodenci zo stredného Považia

Pozrite si milé zábery našich najmenších.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Koronavírus na Orave: V sobotu zachytili 1600 pozitívnych prípadov (minúta po minúte)

Na Orave bol o celoplošné testovanie na Covid-19 opäť záujem.

Nemocnica v Nitre má 104 infikovaných zamestnancov

Reprofilizovaných je už 92 lôžok. Na Zobor zatiaľ preložili trinásť ľudí, ktorí potrebujú doliečenie.

Padol ďalší rekord. V Trenčianskom kraji odhalili takmer 400 prípadov nákazy

Ide o pozitívnych ľudí identifikovaných klasickou cestou pomocou PCR testov.

Už ste čítali?