LEDNICKÉ ROVNE. Po cestách v obciach, ktoré neboli konštruované a stavané pre takúto dopravu, tak často jazdia vozidlá, ktorých šoféri si skracujú cestu alebo chcú ušetriť.
Pri výbere mýta na cestách I. triedy očakávali starostovia presun ťažkej nákladnej dopravy na komunikácie II. a III. tried. Nepáči sa im to, no zatiaľ sú voči tomu bezbranní.
Starostom sa to nepáči
„Kamiónov chodí stále dosť, ťažko povedať, či viac alebo rovnako ako pred zavedením mýtneho. Nepociťujeme to až tak, ako napríklad Lednické Rovne, kadiaľ prechádzajú všetky kamióny a nákladné vozidlá z dolín a okolia, aby sa napojili na diaľnicu. Vtedy dostáva cesta riadne zabrať. V našej obci položili kúsok nového koberca, ktorý by sme chceli dokončiť. Všetko bude v poriadku vtedy, ak bude vyznačená konečne stredová čiara a krajnice," povedal starosta Streženíc Jozef Kováčik.
Starosta Lednických Rovní Ľuboš Savara tvrdí, že cez obec jazdí kamiónov a nákladných áut evidentne viac. „Cítime ich nárast na ceste II/507, ktorá prechádza cez obec. Vodiči si skracujú trasy a chcú ušetriť. Niekedy ide aj päť kamiónov za sebou. Cesty a viaceré nebezpečné úseky dostávajú zabrať," skonštatoval.
Kraj chce situáciu riešiť
„V komisii dopravy už bola táto téma otvorená, no zatiaľ sme ju neriešili. Možno sa vytvorí subkomisia, ktorá sa bude týmto problémom zaoberať. Veľmi živo sa o ňom hovorilo aj na stretnutí združenia predsedov samosprávnych krajov SK8. Je to problém všetkých krajov. Najviac je vypuklý na východe, kde majú viac komunikácií druhej a tretej triedy ako my," povedal podpredseda Trenčianskeho samosprávneho kraja Milan Panáček. Dodal, že na tento problém dopláca aj štát, ktorý tak prichádza o peniaze z mýta.