POVAŽSKÁ BYSTRICA. Ak ste sa pokúsili v dopoludňajších hodinách dovolať na akékoľvek číslo do nemocnice, neuspeli ste. Všade sa ozval obsadzovací tón. Išlo o poruchu, o ktorej technický námestník vedel a problém nemocnica riešila. Poruchu technici odstránili.
Problémy od rána
Technický námestník Pavol Jurčík hovorí, že išlo o problém s ústredňou. „Išlo o technickú poruchu, ktorú neboli schopní odstrániť miestni mechanici. Prišli preto z Bratislavy. Porucha sa vyskytla dnes nadránom," vysvetľuje Jurčík.
Nejde o majetok Slovak Telekomu. „Pobočková ústredňa s poruchou nie je vo vlastníctve spoločnosti Slovak Telekom, a. s. Do našej spoločnosti takisto nebola samotná porucha hlásená a nedostali sme ani žiadosť o podporné služby, súvisiace s výpadkom pobočkovej ústredne," uvádza sa v stanovisku Andreja Garguláka, hovorcu spoločnosti Slovak Telekom.
Viazla aj komunikácia oddelení
Pavol Jurčík povedal, že zariadenie do nemocnice im zabezpečovala firma Kapsch. Kedy bude porucha odstránená, v dopoludňajších hodinách upresniť nevedel. Doplnil, že porucha nespôsobovala problémy len ľuďom, ktorí sa snažili do nemocnice dovolať zvonku. „Problémy sú aj na oddeleniach nemocnice, ktoré musia medzi sebou komunikovať," povedal Jurčík dopoludnia.
Vyjadrenie firmy
Z firmy Kapsch sme o pol druhej popoludní získali vyjadrenie, že technici z Bratislavy už do Považskej Bystrice vyrazili a poruchu sa budú snažiť urýchlene odstrániť. „Pretože poruchu sa nepodarilo odstrániť na diaľku a bez použitia náhradných dielov, technik okamžite vycestoval na miesto poruchy. Na mieste poruchy technik zistil, že je chybná časť rozvodov. V súčasnej pracuje na oprave," vyjadril sa Ján Nemeček z firmy Kapsch. Poruchu odstránili okolo druhej hodiny popoludní.