Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Bezpečnosť ľudí pod diaľničným mostom je podľa stavbárov zaručená

Ľudia v meste, nad ktorým vyrástla diaľnica, sa obávajú, čo sa bude diať po jej spustení. Najväčšie obavy majú z toho, aby z diaľničnej estakády niečo nespadlo a neohrozilo ich.

Vedľa zelených protihlukových stien sú ešte betónové zvodidlá. Stavbári hovoria, že sú nadimenzované tak, že auto po náraze v prípade dopravnej nehody musia zadržať.Vedľa zelených protihlukových stien sú ešte betónové zvodidlá. Stavbári hovoria, že sú nadimenzované tak, že auto po náraze v prípade dopravnej nehody musia zadržať. (Zdroj: DETTA PITOŇÁKOVÁ)

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Pred spustením diaľnice sa začali v meste šíriť rozličné fámy. Ľudia sa obávajú, či nehrozí pri dopravnej nehode pád auta, nákladu či skla z protihlukových stien. Pod mostom sú totiž obývané domy, mestské komunikácie a chodníky.

Tiež sa šíria reči o tom, že sa má diaľnica spustiť v polprofile, len na chvíľu a potom zavrieť, či o tom, že sa diaľničný most posúva. Stavbári tvrdia, že ide o zbytočné fámy.

Dobré zaťažovacie skúšky

Najzložitejšou stavbou z hľadiska dopadu na obyvateľstvo, ale aj stavebnej náročnosti bola v rámci diaľnice D1 Sverepec-Vrtižer stavba mestskej estakády. Zaťažovacie skúšky mosta dopadli podľa stavbárov výborne, stavba je postavená dobre.

„Statické a dynamické zaťažovacie skúšky dopadli výborne. Robili ich odborníci zo Stavebnej fakulty v Žiline. Diaľnicu otvoríme v plnom profile, pravú aj ľavú stranu. Po slávnostnom spustení bude premávka bez nejakých obmedzení. Vyvraciam fámy o tom, že sa diaľnica otvorí a následne na to zavrie," hovorí Rudolf Kimerling, zo združenia Sverepec-Vrtižer, ktoré diaľničný úsek stavia.

Zhora nebezpečenstvo nehrozí

Kimerling dodáva tiež, že obyvatelia nemusia mať po spustení mosta strach z toho, že by ich zhora niečo ohrozovalo. „Na moste sa snažíme použiť všetky najmodernejšie stavebné prvky, aby sme zabezpečili bezpečnosť na ňom i pod ním. Samozrejme, robíme len to, čo dá projektant do projektu a Národná diaľničná spoločnosť rozhodne o investovaní," hovorí Rudolf Kimerling.

„Ľudia majú pocit, že hlavným nosným zábradlím je protihluková stena a ona by mala slúžiť ako zábrana, keby zišlo vozidlo z cesty. Nie je to tak. Za stenou je totiž asi dvojmetrová medzera, kde je ešte odtokový žľab, kúsok cesty a potom je umiestnené želozobetónové zvodidlo," dodáva Kimerling. Zvodidlo je nadimenzované aj na náraz kamióna so záťažou v plnej rýchlosti.

Dodatočné opatrenia robili stavbári na výplni protihlukových stien. „V sklách sú lanká, ktoré zabezpečia, že keď sa sklo rozbije, nevypadne a nespadne dolu, len sa zbortí," dopĺňa Anton Minárik, zo združenia Sverepec-Vrtižer.

dialnicaSTENA2.jpg

Pohľad na mesto za protihlukovou stenou. Vo výplni vidieť lanká, ktoré majú zabrániť padaniu skla pod most.

Nespustia len jednu polovicu mosta

Stavebné práce budú podľa oboch inžinierov ukončené včas. Slávnostné strihanie pásky, ktoré je predbežne avizované 30. mája je teda reálne. Program by mal trvať celý deň, od rána až do desiatej večer. Rudolf Kimerling doplnil, že diaľnicu budú otvárať v plnom profile. Aj na mestskej estakáde budú do prevádzky uvedené obe polovice. Nepotvrdil informácie, že by sa mala spustiť len jedna.

Pripustil však, že most musí spĺňať aj túto podmienku. „Staticky je most naprojektovaný tak, že sa po ňom
musí dať jazdiť aj len po jednej strane. Musí spĺňať túto požiadavku v prípade, že by sa obmedzila doprava na jednej polovici pre dopravnú nehodu," dodáva Kimerling. V prípade takéhoto spustenia mosta však môžu byť podľa Antona Minárika problémy s dopravou na križovatke Centrum.

Pre verejnosť bude slúžiť kyvadlová doprava

V deň otvorenia diaľnice je na diaľničnom odpočívadle, ktoré sa nachádza na vŕšku nad Kukučínovou ulicou v meste, pripravený program pre verejnosť. Na korčuliach a pešo si budú môsť ľudia prejsť úsek z tohto miesta smerom k estakáde a ďalej za mesto. „Na dopravu verejnosti, ktorá si bude chcieť prejsť diaľnicu bude slúžiť kyvadlová doprava. Pešo alebo na vlastných autách sa ľudia cez križovatku na Strede nedostanú. Nedokázali by sme inak zamedziť, aby sa niekomu niečo nestalo v čase, keď ešte nebude cesta oficiálne spustená," dodáva Kimerling.

Presmerovanie dopravy na diaľnicu sa bude robiť v nedeľu neskoro večer a v pondelok nadránom. V pondelok ráno býva dosť hustá premávka. To môže spôsobiť hlavne pri nájazde na diaľnicu pri Sverepci šoférom problémy.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Nechajte zamestnancov vybrať si služobné auto, oplatí sa vám to
  2. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  3. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  4. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  5. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  9. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  10. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 38 460
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 26 515
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 19 378
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 835
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 15 162
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 633
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 552
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 12 252
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 111
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 644
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Predpoludňajšie testovanie prinieslo v Púchove dve percentá pozitívnych výsledkov

V trinástich odberových miestach na území mesta Púchov vykonali odberné tímy do 12:00 spolu 3 430 testov. Primátorku Púchova znepokojuje rapídny úbytok testov a certifikátov.

V považskobystrickej časti Podmanín zatvorili odberné miesto, nemajú testy

Ako informovala Miluše Kollárová z komunikačného oddelenia považskobystrickej radnice, rapídne sa znižuje počet testov aj na ďalších odberných miestach.

Na strednom Považí majú problémy s chýbajúcimi testami a certifikátmi

Problém vznikol preto, lebo ľudia z Považskej Bystrice sa chceli vyhnúť dvojhodinovým radom a išli sa dať otestovať do dedín. Tie na to neboli pripravené.

Obyvateľov Lúk testujú v exteriéri, prichádzajú aj ľudia z okolia

Teplé oblečenie a dáždnik patria k povinnej výbave obyvateľov Lúk (okres Púchov), ktorí sa cez víkend zúčastňujú na celoplošnom testovaní na ochorenie COVID-19.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Z Fiľakova hlásia 16 pozitívnych, v žiarskej osade je záujem o testovanie (minúta po minúte)

Sledujeme celoplošné testovanie na Covid-19 a monitorujeme odberné miesta v okresoch Banská Bystrica, Lučenec, Žiar nad Hronom, Zvolen a ostatných okresoch BB kraja.

Testovanie v Žilinskom kraji prebieha bez výraznejších problémov (minúta po minúte)

Pred synagógou si rozložili aparatúru žilinskí dídžeji. Centrom mesta sa rozliehala hudba, ktorou chcú spríjemniť čakanie. Tvrdia, že dnes to nie je párty.

Už ste čítali?