PÚCHOV. Železničná trať Nové Mesto nad Váhom Púchov je súčasťou V. paneurópskeho koridoru. Po ukončení modernizácie trate skráti cestujúcim IC/EC vlakov cestu v priemere o 17 minút.
Už od novembra 2009 sa realizuje modernizácia 4. a 5. etapy na úseku Trenčianska Teplá Beluša. 1. a 2. etapa zahŕňa modernizáciu úseku od Nového Mesta nad Váhom po Zlatovce. Projekt je spolufinancovaný z európskych fondov a je súčasťou Operačného programu Doprava. Jeho cieľom je v prvom rade zlepšiť dostupnosť regiónu železničnou dopravou.
Prioritou Operačného programu Doprava 2007 - 2013 je skvalitnenie dopravnej infraštruktúry na Slovensku, čo zahŕňa aj zvýšenie bezpečnosti a rýchlosti železničnej dopravy, zlepšenie kultúry cestovania vlakom, životného prostredia a integráciu tratí ŽSR do medzinárodných železničných koridorov.
Najvýraznejším prvkom 1. a 2. etapy je železničný tunel cez Turecký vrch, ktorý bol tiež navrhnutý pre dosiahnutie požadovanej rýchlosti 160 km/h. Výstavba tunela sa začala v januári 2010. Modernizácia 1. a 2. etapy by mala trvať do konca mája 2013, spolu teda 44 mesiacov.
Projekt je financovaný z Kohézneho fondu EÚ, štátneho rozpočtu a vlastných zdrojov ŽSR. Financovanie prác na projekte je vo výške takmer 264 miliónov eur bez DPH.