POVAŽSKÁ BYSTRICA. "Považskobystričania akoby sa po spustení úseku prebudili do nového dňa. Podľa našich odhadov sa až 80 percent dopravnej záťaže presunie z cesty I/61 na diaľnicu, čo prinesie veľký pokrok v bezpečnosti cestnej premávky. Štatistiky totiž hovoria, že doprava po diaľnici je z pohľadu cestnej dopravy najbezpečnejšia," povedal generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného v Žiline Ľubomír Palčak. Zároveň podotkol, že odbúraním dopravy z mesta výrazne stúpne kvalita života Považskobystričanov.
Podľa jeho slov je Slovensko na tom z pohľadu infraštruktúry veľmi zle a nemá vybudovanú najmä nadradenú infraštruktúru. "Bodaj by boli voľby každý rok a každý rok by sme otvárali tých kilometrov viac a viac. Dúfam, že sa ten ťah nezastaví a budú pribúdať ďalšie kilometre diaľnice," doplnil.
Otvorenie diaľničného úseku ponad Považskú Bystricu však podľa neho zároveň vyvoláva obavy, že dopravné problémy, s ktorými sa roky borili Považskobystričania, sa presunú do Žiliny. "Vzniknú určité problémy na vstupe do Žiliny, potom na Budatínskom moste a na Ľavobrežnej, no a najväčší problém bude na už dnes veľmi preťaženej križovatke pri Tescu. Je to daň za to, že otvárame diaľnice," zdôraznil Palčak s tým, že niečo radikálne sa s tým robiť nedá.
Dajú sa však prijať čiastkové opatrenia na vstupe do Žiliny, uvažuje sa tiež o predĺžení Ľavobrežnej až ku Kii. Sú to však podľa neho len čiastkové opatrenia. Problém vyrieši iba čo najrýchlejšie vybudovanie diaľničného úseku Hričovské Podhradie - Dubná skala.