KLOBUŠICE. Jedno zo stretnutí zástupcov petičného výboru, mesta a spoločenstva sa uskutočnilo ešte v máji. Problémom sa zaoberalo aj mestské zastupiteľstvo.
„Občania spísali petíciu na pohyb ťažkých mechanizmov po vozovke v Betlehemskej ulici. Mesto navrhlo Urbárskemu a pasienkovému spoločenstvu v Klobušiciach, aby dalo urobiť geologický prieskum, či nedochádza k poškodeniu inžinierskych sietí. Prieskum by bol na náklady spoločenstva," povedal prednosta mestského úradu v Ilave Ľubomír Turcer.
Petícia
Poslancov oboznámil s petíciouvedúci odboru výstavby Stanislav Janušek, po tom, ako bola podaná u hlavného kontrolóra mesta Jozefa Tichého. „Občania žiadajú zmenu užívania dopravného značenia. Dôvodom zákazu vjazdu nákladných vozidiel a určenia najnižšej dovolenej rýchlosti na 30 km/h. je zlý stav komunikácie, poškodenie uzáverov plynových a vodovodných prípojok, znečistenie komunikácie prechodom áut s vyťaženým drevom," citoval z petície Janušek.
Drevo ťaží a preváža cez ulicu podľa občanov spoločenstvo, čo však nie je celkom pravda. Podľa jeho zástupcu Alexandra Šatku spoločenstvo materiál nepreváža. „Ide o dopravcov, my drevo nevozíme," upresnil Šatka. Ako neskôr povedal, k veci sa vyjadrí neskôr, keď získa potrebné doklady z oslovených spoločností.
Pracovné stretnutie
Na ňom sa vyjadrili všetky zainteresované strany. „Jestvujúci stav komunikácie je spôsobený neodbornými spätnými zásypmi, zhotovenými pri realizácii inžinierskych sietí," povedal Janušek. Zástupcovia petičného výboru nesúhlasili s prejazdom vozidiel, naložených drevom. Alexander Šatka vysvetľoval, že plán ťažby dreva určuje na decéniá štát a nie spoločenstvo. Decénium v tejto lokalite končí v roku 2012 a predstavuje ťažbu tristo metrov kubických za rok. „Za nedodržaný hospodársky výsledok sú zo strany štátu pokuty," skonštatoval Šatka, ktorý nevidí dôvod, aby spoločenstvo dalo spraviť prieskum na svoje náklady.
„Je to v riešení, neviem vám povedať nič bližšie, neviem ani, či sato môže zverejniť. Zatiaľ vám neviem povedať nič," tvrdil jeden zo zástupcov petičného výboru Ján Jarník.
Obyvatelia ulice
Podľa občanov, ktorí v ulici bývajú, by sa dal problém vyriešiť jednoducho. „Prečítali sme si na nástenke, že do konca tohto mesiaca by sa malo spoločenstvo vyjadriť. Bývam tu tridsaťpäť rokov, takže viem, ako cesta vyzerala predtým. Štrk, zaliaty asfaltom. Po takejto komunikácii ťažkotonážne autá, plné dreva, či iné mechanizmy, chodiť nemôžu," tvrdil jeden zo susedov. Tí oponovali, že vozovka pre preťažené autá stavaná nie je. „Cesta sa prepadá na krajoch, čakáme, kedy praskne potrubie. Všetci dali od problému ruky preč a čakajú. Nevieme, ako to dopadne, pretože inakade vozidlá jazdiť nemôžu. Čo sa stane, ak nám na konci ulice začnú stavať nové domy? Situácia sa bude opakovať," skonštatovali susedia, ktorí sa zhodli, že všetko by vyriešila nová cesta. „Ak by sa postavila, nebol by potom problém vytvoriť výnimku. Boli by sme radi, ak by bol na začiatku cesty retardér, pretože ak tam bude značka so szníženou rýchlosťou, málokto ju dodrží," pridávajú občania ďalšie názory.
Odbor výstavby vyzval Lesné a pasienkové spoločenstvo Klobušice, aby predložilo mestu posudok o únosnosti komunikácie Betlehemskej ulice a jej vhodnosti na prejazd
ťažkotonážnych vozidiel. „Inak mesto bude riešiť dopravnú situáciu umiestnením značky zákaz vjazdu nákladných vozidiel," dodal Janušek.