POVAŽSKÁ BYSTRICA. Áut prechádzajúcich cez Považskú Bystricu je síce menej, ale tragických nehôd neubúda. Tie sú podľa okresného policajného riaditeľa Slavomíra Kučeru najmä na cestách druhej a tretej triedy a v obciach.
Chaos v meste, ktorý spôsobovali vozidla na hlavnej trase, je už minulosťou. Ako sa to prejavilo na dopravnej situácii?
- Považská Bystrica bola pred otvorením diaľnice tranzitným mestom. Štatistiky hovoria, že cez ňu denne prešli desaťtisíce áut. V súčasnosti už nejde ani o niekoľko tisíc, ale len tisíc áut, čo znamená osemdesiatpercentný pokles tranzitu. Myslím si, že obyvatelia mesta to pociťujú ako úľavu.
Prejavil sa pokles aj na nehodovosti?
- Úsek cez mesto bol považovaný za nehodový, avšak išlo najmä o škodové udalosti, ako napríklad poškodenie plechov. Vážnych zranení alebo smrteľných nehôd bolo, našťastie, málo. Z pohľadu polície sú prioritné usmrtené a ťažko zranené osoby. Tu sa štatistika veľmi nezmenila, pretože najviac takých tragédií sa stáva na cestách druhej a tretej triedy a v obciach.
Napríklad minulý týždeň sa stali v okrese Púchov dve tragické nehody. Jedna v Lazoch pod Makytou, kde sa prevrátil traktor a usmrtil vodiča, druhá o dva dni neskôr pri Nimnici, pri ktorej zomrela spolujazdkyňa.
Preto našu pozornosť zameriavame, čo už ľudia zrejme zaregistrovali, na úseky, ktoré z hľadiska nehodovosti vychádzajú ako kritické miesta. V nich sa častejšie objavujú hliadky, meriame rýchlosť vozidiel. Je to viac-menej prevencia, avšak pokiaľ vodiči budú porušovať pravidlá, nehodám sa zrejme nevyhneme.
Hlavný ťah cez mesto, na ceste prvej triedy, sa síce odľahčil, ale kolóny začínajú vznikať v smere Púchov - Rajec, na ceste druhej triedy.
- Je to pravda. Prispel k tomu aj zjazd z diaľnice a rekonštrukcie na Štefánikovej ulici a hlavnej križovatke. Verím, že pripravovaná zmena v riadení križovatky tento problém odstráni, dlhšie intervaly na semaforoch budú práve v smere Púchov - Rajec.
Po rekonštrukcii hlavnej križovatky pri pošte sa taktiež sa obnoví odbočovací pruh zo Žiliny na Rajec. Problémy sú pri každej stavbe. Diaľnica je síce už hotová, ale stále sa robí na vyvolaných investíciách, či už kruhovej križovatke pri budove polície alebo na iných komunikáciách.
Možno to znie paradoxne, ale práve stavebný ruch zrejme viac núti vodičov k pozornosti, pretože v takých úsekoch je nehôd menej. Verím, že po úprave slučiek v inteligentnom systéme sa zlepší aj dopravná situácia v meste.