Piatok, 18. jún, 2021 | Meniny má VratislavKrížovkyKrížovky

Spustenie diaľnice nevyriešilo všetky problémy s dopravou

Na štvorprúdovke v smere Bratislava-Žilina intenzita dopravy výrazne poklesla, inde stúpla.

Problémy s dopravou sú na hlavne na ceste z Rajca do Púchova, chodí po nej viac vozidiel ako pred spustením diaľnice.Problémy s dopravou sú na hlavne na ceste z Rajca do Púchova, chodí po nej viac vozidiel ako pred spustením diaľnice. (Zdroj: BERKO)

Na štvorprúdovke v smere Bratislava-Žilina intenzita dopravy výrazne poklesla, inde stúpla. Nedostavaná diaľničná križovatka pri Sverepci a dopravné obmedzenia na ceste prvej triedy majú na dopravu negatívny vplyv.
POVAŽSKÁ BYSTRICA. Doprava na ceste prvej triedy cez mesto po spustení diaľnice poklesla o sedemdesiat percent. Mesto však čelí zvýšenej intenzite na hlavnom cestnom ťahu v smere od Rajca do Púchova.

Pre nedostatok financií viazne aj realizácia zrušenia zákazu ľavého odbočenia v hlavnej križovatke pri pošte. Zaviedlo sa po spustení „inteligentného systému dopravy".

Skryť Vypnúť reklamu

Pokles o deväťdesiat percent

Celoštátne sčítanie dopravy býva každých päť rokov. Výsledky budú až na začiatku budúceho roka. V meste sa vďaka „inteligentnému dopravnému systému" vytvorenému na hlavnom cestnom ťahu pred výstavbou diaľnice, robilo sčítanie vozidiel mimo celoštátneho.

Realizovali ho pred spustením diaľnice aj po ňom. Dá sa preto porovnať intenzita dopravy na najfrekventovanejších cestách.


Výrazne poklesla na štvorprúdovke - ceste prvej triedy I/61. Pre veľkú intenzitu dopravy dochádzalo v meste pravidelne k dopravným kolapsom, vytvárali sa kilometrové kolóny v oboch smeroch.

„Približne dva týždne pred spustením diaľnice do prevádzky, v stredu 19. mája, od Bratislavy do Žiliny prichádzalo do križovatky 13 582 vozidiel. Po uvedení diaľnice do prevádzky hneď na druhý deň to bolo 3 810 vozidiel. Ide teda o pokles skoro o 72 percent. Opačný smer od Žiliny do Bratislavy bol pred spustením diaľnice 9115 a po spustení 1233, teda pokles o 87 percent," hovorí Peter Kručay z útvaru rozvoja mesta.

Skryť Vypnúť reklamu

Nepriaznivé prognózy

K zhoršeniu situácie však došlo na ceste druhej triedy v smere od Rajca na Púchov.

„Do križovatky prichádzalo od Púchova 19. mája pred uvedením diaľnice do prevádzky 5211 vozidiel a po uvedení diaľnice do prevádzky to bolo 7707, nárast je takmer o dvadsať percent. Opačný smer od Rajca pred uvedením 7757 a po uvedení 9432. Opäť teda nárast takmer o dvadsať percent," hovorí Kručay.


Dodal, že sa potvrdzujú údaje, ktoré boli vypočítané v dopravnom genereli. Zastupiteľstvo ho odsúhlasilo v júli 2008, vypracovala ho firma Aurex. „Prognózy, čo sa týka intenzity dopravy v meste, sa potvrdzujú. Čo sa týka cesty prvej triedy, aj Štefánikovej ulice a Ulice Slovenských partizánov, ktorá je dopravnou tepnou v smere Púchov-Rajec.

Skryť Vypnúť reklamu

V genereli je tiež prognózované, že do roka 2025 by sa mala doprava na tomto cestnom ťahu zvýšiť na 17-tisíc vozidiel. Pôjde o hlavnú dopravnú os cez mesto. Už terajšie spočítanie na ceste osciluje pri bodoch krivky nárastu v genereli, takže je veľký predpoklad, že sa predpoklady naplnia," hovorí Kručay.

Diaľničná križovatka chýba

Vplyv na zaťaženia miestnych komunikácií bude mať aj uvedenie diaľničnej križovatky nad Sverepcom do prevádzky. Dokončiť by ju mali za necelé dva roky.

„Počítame s určitým poklesom aj na Ulici Štefánikovej a Slovenských partizánov," dopĺňa Kručay.

V náväznosti na novú situáciu v doprave by malo mesto pripraviť nový dopravný generel a aktualizáciu územného plánu. Ide predovšetkým o územný plán zóny, kde by sa riešilo budovanie mestského bulváru na hlavnom cestnom ťahu, ktorý ide okolo pošty, hotela Manín a ďalej von z mesta a intenzita dopravy tu výrazne poklesla.

Trvá to už dlho

Doprava v meste je komplikovaná aj preto, že stále nedošlo k zrušeniu opatrení, ktoré sa zaviedli pred výstavbou diaľnice pre zvýšenie intenzity na hlavnom cestnom ťahu v smere Bratislava - Žilina.

V tom čase došlo, okrem iného, aj k zákazu ľavého odbočenia na Rajec v hlavnej križovatke pri pošte v smere od Žiliny. Spôsobuje to veľké zaťaženie miestnych komunikácií na uliciach Okružnej, Kuzmányho a Jánskej smerom na sídlisko Lány.

„Mali sme veľké sedenie u policajtov ešte v apríli. Vtedy malo mesto požiadavku, aby sa do jedného mesiaca vyriešilo zrušenie zákazu odbočenia na Rajec v križovatke pri hlavnej pošte. Trvá to už dlhšie. Projekt je pripravený, nie sú však financie na realizáciu. Nejde tu len o nakreslenie čiar, ale uskutočnenie viacerých zmien. Nie je to lacná záležitosť," tvrdí Stanislav Haviar, zástupca primátora.

„Musíme trvať na tejto požiadavke a vyvíjať intenzívny tlak. Nie je to dobré tak, ako to momentálne je," hovorí Igor Strempek, člen stavebnej komisie za občanov.

Vyjadrenie správcu cesty

Slovenská správa ciest (SSC), ktorá je správcom cesty I/61 hovorí, že s realizáciou zmien začnú ešte v tomto roku.

„Tento týždeň sa bude schvaľovať projektová dokumentácia vodorovného a zvislého dopravného značenia nového riešenia dopravnej situácie v meste. Vyhotovená je dokumentácia zmeny cestnej svetelnej signalizácie umožňujúcej odbočenie vľavo na Rajec (osadenie nových slučiek do vozovky, smerovanie prenosového systému, zmena organizácie signálnych plánov, stavebné úpravy výložníkov semaforov). V rámci zmeny signálnych plánov sa bude riešiť aj dĺžka intervalov jednotlivých smerov. S realizáciou zmien sa začne až po vydaní rozhodnutia krajským úradom. Bude to ešte v tomto roku," hovorí Iveta Fedorová zo SSC v Bratislave.

Potvrdila tiež, že pri realizácii zmien nejde o malú finančnú položku. „Dokumentácia na dopravné značenie bude stáť tisíc eur, investičné náklady na dopravné značenie budú známe až po jej odsúhlasení. Dokumentácia zmeny cestnej svetelnej signalizácie stojí 1500 eur a náklady na zrealizovanie zmeny sú 12 900 eur," doplnila Fedorová.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  3. Zázračná škola so zelenou strechou
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Crème de la crème po slovensky
  7. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  8. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  9. Po Slovensku na motorke
  10. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  1. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  2. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  3. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  4. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  5. Zázračná škola so zelenou strechou
  6. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  7. Crème de la crème po slovensky
  8. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  9. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  10. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 27 554
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 13 619
  3. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 11 692
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 11 377
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 7 774
  6. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 261
  7. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 6 293
  8. Po Slovensku na motorke 5 880
  9. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 252
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 4 479
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Životná púť voňavej hviezdy, kávy Emília, začala v roku 1935 v talianskom prístavnom meste Terst, keď kávičkárski gurmáni v laboratóriách namiešali kávovú zmes z vyše 6 rôznych káv druhu Arabica.


16. jún

Diskusiu sledujte naživo vo štvrtok o 14. hodine.


15. jún

V poradí ôsmou tohtoročnou obeťou dopravných nehôd na cestách Trenčianskeho kraja je 35-ročný motocyklista z okresu Prievidza, ktorý neprežil stredajšiu podvečernú zrážku s traktorom.


SITA 12 h
Pavol Hrnčiarik to svojim zverencom vie ukázať aj názorne.

PAVOL HRNČIARIK (35) robil prvé futbalové kroky v Púchove. Po skončení hráčskej kariéry sa presunul na trénerský post, na starosti má brankárov.


16 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Nečakaná správa o skone Júliusa Kohúta zasiahla mnohých.


11 h

Ľudia nemajú šancu na voľný prístup k vodnej ploche.


19 h

Medvede sa v minulosti v našom regióne nevyskytovali.


16. jún

K príčine smrti sa vyjadria, až keď budú k dispozícii laboratórne výsledky. Predbežne to s očkovaním nesúvislo.


15. jún

Už ste čítali?