ILAVA. Technické služby mesta (TSM) zároveň upozornili občanov na zmenu Všeobecného záväzného nariadenia o nakladaní s odpadom a poplatkoch za komunálne odpady a drobné stavebné odpady.
Jeho dodatkom sa upravil systém zberu, prepravy a zhodnocovania vyseparovaných zložiek komunálneho odpadu.
Zmeny
Vlastník alebo správca nehnuteľnosti je povinný biologicky rozložiteľný odpad (BRO), čiže odpad zo záhrad a ďalšej zelene zneškodňovať na vlastnom pozemku alebo na kompostovisku. Prepravu naň si zabezpečuje sám na vlastné náklady.
„Mali sme problémy s odpadom vo veľkoobjemových kontajneroch. Upozornili sme občanov, že sa do nich nesmie ukladať biologický odpad," povedal riaditeľ TSM Peter Kočkár.
Zmena rozpočtu
Tá sa dotkne mesta v súvislosti so zvýšením poplatkov za uloženie odpadu na skládku o dvanásť tisíc eur. „Zmenu zatiaľ občania nepocítia," skonštatoval právnička mesta Zuzana Dianová. Zmena sa bude týkať aj nákupu kontajnerov a odvozu odpadu či údržby nádob na komunálny odpad, ktoré by sa mali znížiť o deväť tisíc eur.
Nové auto na odvoz
Riaditeľ TSM žiadal na predchádzajúcom mestskom zastupiteľstve súhlas poslancov na nákup nového nákladného vozidla na vývoz veľkoobjemovýchkontajnerov. Vtedajší výrok mesta bol zamietavý. Dôvodom boli nevyplatené podielové dane. „Vysvetlil som poslancom, že jednoznačne najvýhodnejšia cena pre vývoz vychádzala v prospech TSM," povedal riaditeľ.
Členovia finančno-majetkovej komisie doporučili nákup vozidla, ktorý by mal byť realizovaný a zahrnutý do rozpočtu mesta na rok 2011.