Diaľničný pilier vytvoril prekážku, zúžili chodník

Na chodníku kruhovej križovatke, ktoré sa stavia pod diaľnicou v centre mesta, sa vyskytol nečakaný problém s prekážajúcou pätkou diaľničného piliera. Takmer v strede chodníkov sú aj lampy osvetlenia. Museli zmeniť projekt.

Pätka piliera diaľnice zasahuje do chodníka. Projekt výstavby diaľničnej estakády sa menil, tiež spôsob zakladania pilierov.Pätka piliera diaľnice zasahuje do chodníka. Projekt výstavby diaľničnej estakády sa menil, tiež spôsob zakladania pilierov. (Zdroj: BERKO)

Na chodníku kruhovej križovatky, ktorá sa stavia pod diaľnicou v centre mesta, sa vyskytol nečakaný problém s prekážajúcou pätkou diaľničného piliera. Prekážajú aj lampy verejného osvetlenia. Museli meniť projekt.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Pätka piliera mestskej estakády prekáža vo výstavbe chodníka kruhovej križovatky, ktorá je pokračovaním výstavby súvisiacej s diaľnicou. Aj projektant kruhovej križovatky bol prekvapený pri realizácii diela. S touto prekážkou nepočítal. Dosť nešťastne sú osadené aj lampy verejného osvetlenia. Chodníky by mohli zostať v zime bez údržby.

SkryťVypnúť reklamu

Zostanú chodníky bez údržby?

Stĺpy budú pri údržbe prekážkou. „Stĺpy verejného osvetlenia tak ako sú teraz osadené, budú zavadzať pri zimnej údržbe. Potrebujeme minimálne dva metre priechodnú šírku, aby sa tam stroj dostal. Inak nemôže vykonávať údržbu, a tak sa robiť nebude," konštatuje Miroslav Joppek z firmy Megawaste.

Prekážky aj inde

Ručné čistenie nepripadá podľa neho do úvahy. „Na to potrebovali veľa ľudí. V meste už máme veľa chodníkov, ktoré musíme čistiť ručne. Nezvládli by sme to. Ak by sme aj zamestnali nových ľudí, boli by to zasa zvýšené náklady, údržba by bola drahšia," dodáva Joppek. Rovnaký problém s čistením mechanizmami majú na uliciach Slovenských partizánov a Jánskej. Obe sa rekonštruovali v rámci výstavby diaľnice.

SkryťVypnúť reklamu

Dúfajú, že to vyriešia

Obyvatelia mesta očakávajú, že stav sa nejako bude riešiť. „Nie je to v poriadku, keď sa vyskytol takýto problém. Ale už ma to neprekvapuje," krútil hlavou Róbert Pastúšik. „Ak by sa to neupravilo a lampy aj pilier by mali prekážať, myslím si, že to nie je v poriadku. Niekde som však o tom už počul a vraj sa to má upravovať. Tak dúfam, že to tak bude a opravia to. Veď by to bolo smiešne," hovorí Ivan Mičúch. Dodal, že si pamätá na podobný problém lámp v strede chodníkov po výstavbe aj na iných uliciach v Považskej Bystrici. Robili sa tiež ako investícia v rámci výstavby diaľnice.

„To bude zle spravené. Mali by opraviť projekt a niečo s tým urobiť. Malo sa na to asi myslieť už skôr," myslí si Lucia Melová. . „Obchádzame kontajneri po chodníkoch, môžeme aj stĺpy. A v zime bude klzisko," hovorí Blanka Porubcová.

SkryťVypnúť reklamu

chodnik3web.jpg

Kritika mesta

Pavol Appel z mestského úradu v Považskej Bystrici hovorí, že mesto žiadalo od investora výstavby, Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), riešenie. Konzultovali aj s projektantom. „Projekty sú staré, predpisy boli v čase ich prípravy iné. Vtedy sa to ešte takto naprojektovať dalo. Na Štefánikovej ulici to už vyriešili. Na vlastné náklady dodávateľ rozšíril chodník asi o pol metra. Sú aj kritické stĺpy, kde to nevychádza," tvrdí Appel.

Zmena normy

NDS tvrdí, že križovatka pod diaľničnou estakádou, ktorá sa momentálne stavia, je realizovaná v súlade s právoplatným stavebným povolením. „Stĺpy verejného osvetlenia nie sú umiestnené v strede chodníka, ale 50 cm od okraja chodníka, čo je v súlade s platnou normou. V októbri zástupcovia mesta vzniesli požiadavku na rozšírenie chodníka pri asi šiestich stĺpoch verejného osvetlenia tak, aby bola zabezpečená priechodná šírka chodníka 1,5 metra. Tá umožňuje vykonávať zimnú údržbu chodníkov mechanizáciou," hovorí Marcel Jánošík, hovorca NDS.

Jánošík dodáva, že požiadavka mesta vyplynula z novej normy na priestorové usporiadanie chodníkov, ktorá nadobudla účinnosť v čase po vyhotovení projektovej dokumentácie pre stavebné povolenie. „Projektová dokumentácia pre stavebné povolenie bola vypracovaná v zmysle predchádzajúcej normy," vysvetľuje Jánošík.

Podobné je vysvetlenie Dopravoprojektu, ktorý križovatku projektoval. „Stožiare verejného osvetlenia boli osadené v chodníku 0,5 m od zvýšeného obrubníka vozovky ako ojedinelá prekážka v zmysle vtedy platnej technickej normy. Posledná novelizácia normy, ktorá bola následne po vypracovaní dokumentácie a po vydaní stavebného povolenia, upravuje šírku chodníka z 1,5 metra na 2 metre," vysvetlil Imrich Bekeč, hlavný inžinier projektu.

NDS vyhovela požiadavke mesta, rieši situáciu a zhotoviteľ stavby realizuje požadované rozšírenie chodníka. „Tieto práce navyše financuje NDS," dodáva Jánošík.

Prekážajúci pilier

Problém s prekážajúcou pätkou piliera diaľnice, ktorá stojí nad križovatkou, vyvoláva na tvárach ľudí aj úsmevy. „Niekedy mám pocit, že sa tu všetko robí akosi naopak," konštatuje občan mesta Róbert Pastúšik.

Aj projektanta veľkej kruhovej križovatky daný stav prekvapil. „Tento problém je tiež na úrovni projektantsko-dodávateľskej. Základová pätka je nad terénom a zužuje profil chodníka. Či tak mala byť alebo nie, neviem posúdiť. Sám projektant križovatky zostal prekvapený, ale až pri realizácii. Problém je možno v tom, že výstavba sa realizovala tak rýchlo, že nezostal čas na koordináciu," hovorí Appel. Dodáva, že v stavebnom povolení bolo uvedené, že musí byť zachovaná priechodnosť chodníkov.

Nebude to problém

Jánošík pripustil, že základová pätka piliera estakády zasahuje do chodníka, nebude to však údajne problém. „ V tejto časti okružnej križovatky je šírka chodníka štyri metre. Vzdialenosť základu piliera od okraja chodníka je 2,2 metra, pričom minimálna priechodná šírka podľa platnej normy je 1,5 metra. Voľná priechodná šírka 2,2 m v tejto časti chodníka bohato postačuje pre bezpečný a pohodlný pohyb chodcov na tomto mieste a vykonávanie údržby chodníka mechanizáciou," dodáva Jánošík.

Zmeny

Zásah piliera mestskej estakády do chodníka je problematika, ktorú treba podľa Dopravoprojektu konzultovať so spoločnosťou Alfa 04, ktorá vyhotovovala dokumentáciu na vykonanie prác pre Doprastav, ako lídra výstavby diaľničnej estakády. „Zdvihla základ piliera oproti nami vypracovanej realizačnej dokumentácii až o 1 m nad terén, čím sa 4 m chodník lokálne zúžil a šírka v najužšom mieste je bodovo 2 metre," vysvetľuje Bekeč.

Pri mestskej estakáde v centre mesta došlo k zmene stavby oproti pôvodnému projektu, menil sa aj spôsob zakladania pilierov. Stavebné povolenia aj všetky zmeny odsúhlasovalo ministerstvo dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Tridsať rokov učí ľudí šoférovať. Čo je problém dnešných vodičov?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 19 761
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 051
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 201
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 846
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 978
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 680
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 1 592
  8. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac 1 579
  1. Jozef Černek: Keď sa narodil malý Miško...
  2. Irena Šimuneková: Kľak
  3. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  4. Vladimír Zervan: Zvýšenie výdavkov na zbrojenie inak
  5. Elena Antalová: Ježiš nijakú cirkev nezakladal, volič KDH to vari len vie!
  6. Milan Removčík: Salatín
  7. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  8. Irena Šimuneková: Veľká biela skala a Náučný chodník hradisko Zobor
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 24 868
  2. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 21 717
  3. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 14 225
  4. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 11 565
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 253
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 878
  7. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 7 812
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 6 902
  1. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  2. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  3. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  4. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
  5. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  6. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  7. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  8. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Slovak U22.

Postup na záverečný turnaj im ušiel o štyri lopty.


TASR
Ilustračné foto, Teodor.

Pozrite si milé zábery našich najmenších.


Rozhlasový systém prejde modernizáciou.

AI nahradí klasického hlásateľa.


Cestovanie s deťmi po Slovensku býva samo o sebe výzvou. Keď si s rodinou naplánujete výlet vlakom a akurát sa v tom čase pritrafí výluka na trati, môže to vyzerať ako recept na zmarené plány.


2
  1. Jozef Černek: Keď sa narodil malý Miško...
  2. Irena Šimuneková: Kľak
  3. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  4. Vladimír Zervan: Zvýšenie výdavkov na zbrojenie inak
  5. Elena Antalová: Ježiš nijakú cirkev nezakladal, volič KDH to vari len vie!
  6. Milan Removčík: Salatín
  7. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  8. Irena Šimuneková: Veľká biela skala a Náučný chodník hradisko Zobor
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 24 868
  2. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 21 717
  3. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 14 225
  4. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 11 565
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 253
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 878
  7. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 7 812
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 6 902
  1. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  2. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  3. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  4. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
  5. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  6. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  7. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  8. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu