Problém so starým autom je, keď polícia nezistí majiteľa

Vo väčších mestách, kde sú problémy s parkovaním, obyvatelia mimoriadne citlivo reagujú na staré autá, ktoré sú dlhšie odstavené na jednom mieste. Samosprávy často riešia problémy s ich odstraňovaním. Vodiči starých áut zneužívajú situáciu, vozidlo odstav

Mestská polícia môže zakročiť aj v prípade, že ide o vozidlo s evidenčnými číslami, ale len v špecifických prípadoch.Mestská polícia môže zakročiť aj v prípade, že ide o vozidlo s evidenčnými číslami, ale len v špecifických prípadoch. (Zdroj: AUTOR)

ia a čakajú, že ho niekto odstráni. Vraky sa teraz objavujú častejšie aj v menších mestách.

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Na základe vlastných zistení a na základe podnetov od občanov riešila mestská polícia v tomto roku zatiaľ sedemnásť prípadov odstránenia starých vozidiel.

Tri prípady sú ešte v štádiu riešenia. Podľa náčelníka mestskej polície Miroslava Hepnera nie je problém v taký vypuklý. Väčšinou majiteľ odstránil nepojazdné vozidlo sám, po tom čo ho polícia na to vyzve.

Posledný prípad na Rozkvete

Nariadenie mesta hovorí, že je zakázané odstavovať vraky na miestnych komunikáciách a ostatných verejných priestranstvách mesta. Ak zistí mestská polícia takéto auto, dá naň i na informačnú tabuľu výzvu s termínom, dokedy treba vozidlo odstrániť. „Ak prevádzkovateľ nesplní povinnosť odstrániť staré vozidlo z miestnej cesty alebo verejného priestranstva, začne mesto proti nemu konanie a vyrubí miestny poplatok za užívanie priestranstva počnúc dňom, kedy bol vyzvaný na odstránenie," vysvetľuje Filip Oubrecht, hovorca mesta. Lehota na odstránenie je tridsať dní.

Mesto môže vozidlo aj odtiahnuť. „Pokiaľ si vlastník vozidla nezabezpečí odstránenie, urobí tak správca cesty alebo mesto. Vozidlo dopravíme na určené parkovisko, teda do firmy, ktorá má podľa zákona oprávnenie na likvidáciu takýchto vozidiel. V Považskej Bystrici je to spoločnosť v priestore priemyselného parku bývalých Považských strojární.. Náklady s tým spojené je povinný uhradiť držiteľ starého vozidla. Ten, kto auto odstránil, upovedomí o tom držiteľa starého vozidla," informuje náčelník mestskej polície Miroslav Hepner.

Dodáva, že prípady, ktoré polícia riešila, skončili okrem dvoch alebo troch tak, že majiteľ po výzve vozidlo odstránil sám. „Teraz máme posledný prípad na Rozkvete. Je tam odstavené havarované BMW, z ktorého už ukradli kolesá. Zistili sme majiteľa, obdržal výzvu. Počkáme, či auto do stanoveného termínu odstráni. Tento týždeň už by tam nemalo byť," hovorí Hepner.

Nie vždy je problém v tom, že majiteľ nereaguje na výzvy, niekedy je problém zistiť ho. Odstraňovanie takýchto áut zabezpečuje tiež mesto. „Pokiaľ majiteľa nezistíme, finančné náklady na odťah idú na náklady mesta," dodáva Hepner. Auto je na parkovisku firmy, ktorá uskladňuje takéto vozidlá, rok. Ak sa majiteľ ani potom neozve, firma odstúpi informáciu na obvodný úrad a vozidlo prepadne v prospech štátu.

Auto bolo nebezpečné

Mestská polícia môže zakročiť aj v prípade, že ide o vozidlo s evidenčnými číslami, ale len v špecifických prípadoch. „Zasiahnuť môžeme napríklad, ak je vozidlo evidentne v zlom stave, prekáža a ohrozuje bezpečnosť a plynulosť cestnej prevádzky, stojí na trávniku a špatí životné prostredie. Vznikajú teda dôvody, kedy sa môže vozidlo odtiahnuť. Majiteľa vyzveme, aby riešil situáciu. Počkáme stanovenú dobu a ak nereaguje, začneme konať," hovorí Hepner.

Špecifický problém riešila polícia s vozidlom na parkovisku, ktoré mal v prenájme jeden obchodný dom. „Bolo tam jedno staré vozidlo. Nebol to ešte absolútny šrot, malo evidenčnú značku, na aute však nikto nejazdil a deti na ňom rozbili okno. Upozornili sme majiteľa. Ten reagoval, že on na mieste parkuje s povolením vedenia obchodného domu. Napísali sme teda riaditeľke, aká je situácia, že hrozí úraz a bude problém. Nakoniec vedenie vyzvalo majiteľa, aby vozidlo odstránil. Problém sa vyriešil," opisuje konkrétny prípad Hepner.

Ľudia špekulujú

Ľudia však občas aj obchádzajú povinnosti a riešia situáciu prefíkane. „Mali sme prípad, že sme vyzvali majiteľa, on v lehote vozidlo odstránil a našli sme ho za nejaký čas zas na inom mieste v meste. Po ďalšom upozornení už auto odstránil," hovorí Hepner. Dodáva, že ľudia sú pri odstraňovaní starých áut niekedy netrpezliví. Polícia však musí dodržať postup podľa zákona. „Nemôžeme auto len jednoducho bezdôvodne odtiahnuť. Nie je to taška, ktorú preložíme a je po probléme. Nejaký čas to trvá," vysvetľuje Hepner.

Polícia nemôže riešiť prípady starých áut len v tom prípade, ak nie sú odhlásené, dlho na nich nikto nejazdí a evidentne blokujú odstavné plochy v lokalite, kde je akútny problém s parkovaním.

Koho treba upozorniť?

Na vraky áut môžu mestskú políciu upozorňovať aj občania a síce na linke 159. Náčelník Hepner však vysvetľuje, že ak ide o vozidlo, ktoré síce stojí dlhší čas na jednom mieste, ale má tabuľky s evidenčnými číslami, evidentne nevplýva nepriaznivo na životné prostredie a nebráni plynulosti a bezpečnosti cestnej premávky, z hľadiska možností, ktoré poskytuje zákon, nemôžu takýto prípad vyriešiť. Ako doplnil hovorca mesta Filip Oubrecht, mesto má možnosť iba vyrubiť poplatok za prenájom priestoru.

Z nariadenia mesta
Za staré autá sa podľa VZN o parkovaní a státí vozidiel na miestnych komunikáciách a ostatných verejných priestranstvách mesta považujú motorové vozidlá, zvláštne motorové vozidlá, prívesy, návesy a jednostopové motorové vozidlá a vozidlá trvale vyradené alebo trvale nespôsobilé prevádzky, vozidlá nespĺňajúce svojím technickým stavom podmienky bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky a vozidlá nepriaznivo vplývajúce na životné prostredie (ďalej len vraky).

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 430
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 11 249
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 031
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 778
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 569
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 073
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 193
  1. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  2. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  3. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  4. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 081
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 678
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 490
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 9 659
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 406
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 397
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 690
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 670
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Unikátna mestská výzdoba.

Podľa obyvateľov je to najkrajšia výzdoba za posledné roky.


V príprave sa Sedmerovec stretol aj s dorastom Dubnice.

Pred začiatkom odvetnej časti oblastnej 8. ligy ObFZ Považská Bystrica sme nazreli do príprav Sedmerovca, Ilavy, Pružiny, Bodinej, Jasenice, Vrchteplej, Lednice, Kvašova B a Ilavy.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


  1. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  2. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  3. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  4. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 081
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 678
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 490
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 9 659
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 406
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 397
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 690
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 670
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu