ILAVA. Mesto pristúpilo k redukcii niekoľkých miest. Zmeny sú v rámci šetrenia na úrade.
Potvrdil to prednosta mestského úradu Ľubomír Turcer. Podľa prednostu mesto ušetrí.
Zlúčili oddelenia
Spojením majetkového a finančného oddelenia vzniklo nové oddelenie. „V súvislosti s touto zmenou odišli ich dvaja vedúci. Jeden pre nadbytočnosť, druhý do dôchodku. Vedúcim sa stal Jiří Slavík, ktorý na jednom z oddelení už pracoval. Vyhli sme sa tak rečiam a špekuláciám, že prijmeme niekoho zvonku," hovorí o znížení stavu zamestnancov Turcer.
K ďalšej zmene došlo zlúčením referátov školstva a mzdového. Odišiel ďalší človek pre nadbytočnosť. Efekt v oblasti úspory mzdových prostriedkov by mal byť približne päťdesiattisíc eur ročne.
Ďalšie zmeny
Novinkou je zmena asistentky primátora. Pracovníčka, ktorá pracovala na sekretariáte, vy-strieda zamestnankyňu, ktorá odchádza do dôchodku. „Tá pracovala v podateľni, ku ktorej jej pribudne aj archív. Na uvoľnení post asistentky nastúpila od 1. marca nová sila," upresnil Turcer.
Zmeny nastali aj v dome kultúry. „Pre veľký stret záujmov riaditeľa domu kultúry Andreja Škvara, ktorý bol zároveň štatutárom divadelného súboru Hugo, sme ho preradili na funkciu referenta kultúrneho oddelenia. Na vlastnú žiadosť odišiel. Zatiaľ je do konca júna poverený vedením Miroslav Toman. Pod oddelenie kultúry sme preradili funkciu športového referenta. Pracovníčka, ktorá ju vykonávala, bola preradená na majetkovo-finančné oddelenie, kde má na starosti využiteľnosť majetku mesta, zmluvy a dohody či kontrolu prenájmu," pokračoval Turcer.
Nová poslankyňa
Na post športového referenta nastúpi Peter Mišík. „Vytipovali sme si ho už dávnejšie. Má vynikajúci kredit ako športovec, ktorý reprezentuje Ilavu dlhé roky. Našu ponuku prijal, a tak sa musí vzdať mandátu poslanca. Budeme to riešiť na nasledujúcom mestskom zastupiteľstve, ktoré bude 22. marca," skonštatoval prednosta úradu. Do kresla tak zasadne ďalšia v poradí, ktorou bola Daniela Gašparová (Strana zelených).
Mestský úrad v Ilave má aj novú právničku, ktorou sa stala Marika Jaďuďová. Prednosta tvrdí, že okrem toho dochádza k efektívnejšiemu využitiu pracovníkov úradu. Dopomohlo k tomu údajne zhutnenie pracovných náplní a zavedenie či dobré ovládanie softvérov a zručnosť zamestnancov.