POVAŽSKÁ BYSTRICA. Správa ciest Trenčianskeho samosprávneho kraja má obmedzené finančné možnosti na opravy ciest. Zameria sa najmä na tie, ktoré boli v pláne v minulý rok. Vlani sa totiž všetky financie minuli na nutné opravy v lokalitách, ktoré boli postihnuté povodňami.
V tomto roku má Správa ciest Trenčianskeho samosprávneho kraja vyčlenených na súvislé opravy ciest dodávateľským spôsobom 2,35 milióna eur.
Most musí počkať
O rekonštrukcii pôvodnej časti mosta sa začalo hovoriť už pred viacerými rokmi. Zatiaľ sa však na ňu peniaze nenašli, nepodarilo sa ho ani zaradiť do vyvolaných investícií v súvislosti s diaľnicou.
Vlani urobili odborníci jeho diagnostiku. Z meraní vyplynulo, že značne sú poškodené nenosné časti mosta. Urýchlenú opravu si vyžaduje mostovková železobetónová doska, generálnu opravu jeho celá horná časť, čiže izolácie, dilatácie, chodníky, zábradlia...
Peniaze na opravu správa ciest vo svojom rozpočte zatiaľ nemá, o ich pridelení musí rozhodnúť zastupiteľstvo. „V tomto roku most v pláne opráv zahrnutý nie je. Zaradíme ho do neho na budúci rok. Či však budú naň aj peniaze, zatiaľ neviem. Rozhodovať o nich budú poslanci krajského zastupiteľstva," povedal Stanislav Lališ, riaditeľ správy ciest.
Prvoradé budú najviac poškodené cesty
Správa ciest samosprávneho kraja má rozpočet 9,5 mil. eur. Z tejto sumu je vyčlenených, rovnako ako vlani, 2,35 milióna eur na súvislé opravy ciest dodávateľským spôsobom. „Všetky sú presunuté z minulého roka, pretože celá suma, ktoré sme mali na ne vyčlenenú, bola presunutá na opravy mostových objektov a ciest v Handlovej a Prievidzi, kde boli zničené povodňami. O presunutí rozhodlo krajské zastupiteľstvo," vysvetlil Lališ.
Kontroly ciest robia podľa jeho vyjadrenia po každej zime. „Len pre zaujímavosť, na odstránenie všetkých nedostatkov by sme potrebovali 43 miliónov eur, k dispozícii máme 2,35 milióna," skonštatoval. Správa ciest Trenčianskeho samosprávneho kraja spravuje takmer 350 km ciest druhej triedy a viac ako 1100 km ciest tretej triedy.
Lališ doplnil, že v prvom rade budú opravovať najviac poškodené cesty. „V okrese Považská Bystrica je to napríklad cesta pri Malých Ledniciach, v okrese Púchov úsek Belušské Slatiny, pretože medzi bralami je už rozsypaná vozovka, v okrese Trenčín zas úsek Hrabovky," vymenoval niektoré z nich. Podľa jeho vyjadrenia dobrou správou je, že na opravy sa budú dať využiť aj prostriedky z regionálneho operačného programu a formou projektov cezhraničnej spolupráce. „Zhruba ide o dvadsať miliónov eur," dodal.