Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Pomôcť by mohla rekonštrukcia železničnej trate

Obyvatelia Horných Kočkoviec, ktorí podpísali petíciu, čakajú, ako sa ich problém bude riešiť. Kompetentní zatiaľ riešenie nemajú.

Do podjazdu sa autobusy nezmestia.Do podjazdu sa autobusy nezmestia. (Zdroj: DETTA PITOŇÁKOVÁ)

TRENČÍN. Starý podchod pod železničnou traťou, ktorým vedie cesta do Horných Kočkoviec, autobusom nevyhovuje, obchádzkové trasy tiež nie sú šťastným riešením.

V zálohe je ešte úprava mosta v rámci rekonštrukcie železničnej trate. Mesto Púchov tvrdí, že železnice niečo podobné do rekonštrukcie nechcú zahrnúť. Používať by sa mohli aj staré autobusy. Nájsť uspokojivé riešenie nebude pravdepodobne jednoduché.

Vyjadrenie primátora

Primátor mesta Marián Michalec tvrdí, že Slovenská autobusová doprava Trenčín nakúpila autobusy nekontrolovane. „Nákup autobusov bola nekontrolovaná investícia SAD Trenčín, bez toho, aby Trenčiansky samosprávny kraj kontroloval, či autobusy boli zakúpené na podmienky prevádzky prímestskej dopravy," tvrdí Marián Michalec.

Skryť Vypnúť reklamu

„Podchod je bez stavebnej ú-pravy už sedemdesiat rokov, staré autobusy ho využívali bez problémov. Mali sme po rokovaniach prísľub, že nám dá SAD odpoveď, čo ďalej. Nedostali sme ju. Tak som prišiel na rokovanie TSK, aby som predostrel problém aj poslancom kraja," hovorí Michalec.

Prestavba je komplikovaná

Primátor upozorňuje na to, že prestavba podchodu by nebola lacnou záležitosťou. „Pokiaľ by sa mal podchod, ktorý sa používal predtým, meniť, aby vyššie autobusy tadiaľto prešli, muselo by to byť súčasťou rekonštrukcie železničnej trate a železničná spoločnosť to vylúčila. Nie je to totiž pre nich nevyhnutná, ani zavinená investícia. Spodná časť sa nedá prehĺbiť bez prekládky celej kanalizácie, avšak ak by sa hĺbilo, bolo by potrebné robiť aj celý okruh ciest, aby tie uhly, ktoré budú do podjazdu smerovať, boli prijateľné a nestála tam voda ako v jame. Keď sa robili prepočty, išlo by o investíciu 1 milión eur," hovorí Michalec.

Skryť Vypnúť reklamu

„V roku 2007 sme to riešili so železnicami, aby sa vyriešil problém podchodu. Železnica tvrdí, že s ich rekonštrukciou to nemá nič spoločné. Nevieme naozaj, ako tento problém vyriešiť," hovorí Daniela Šicová, architektka mesta a vedúca oddelenia výstavby, územného plánovania.

Stanovisko predsedu

Na rekonštrukciu trate sa odvoláva aj predseda TSK Pavol Sedláček. „Pátram po tom, či mesto pripomienkovalo výšku podchodu pri rekonštrukcii železničnej trate. Ide tam hlavná trať a rekonštrukcia by mohla problém vyriešiť. Rekonštrukcia sa deje aj tým, že sa zvyšuje násyp a dáva sa trať hore. Pokiaľ by to mesto pripomienkovalo, tak by to mohlo byť vyriešené. Ja dokonca ani neviem, či tam podjazd po rekonštrukcii zostane. Problém je komplexnejší a pátram po dokumentácii, aby sme zistili, ako to vlastne je. Všetko si pri riešení problému treba vyložiť na stôl a riešenie sa určite nájde," tvrdí Sedláček.

Skryť Vypnúť reklamu

Vedeli o probléme?

Zástupcovia kraja sa bránia, že pri takej rozsiahlej investícii, akou bol nákup autobusov pre kraj, sa môžu vyskytnúť problémy. „Keď sa obnovuje vozový park, obnovuje sa úplne, a to sú stovky autobusov, berú sa do úvahy iné objektívne dôvody. Hľadí sa na to, aby boli autobusy efektívne, klimatizované, aby pritiahli cestujúcich a rozhodujúca je aj cena. Či sa vtedy riešil jeden konkrétny podchod pri takom počte autobusov, je ťažké sa v tejto chvíli vyjadriť," povedala Vlasta Henčelová, hovorkyňa TSK.

„Nechcem, aby sa to bralo ako výhovorka, ale keď sa začali nakupovať autobusy, som ešte nebol vo funkcii, ale aj vyjadrenie pána primátora, že nebolo prerokované, nie je celkom korektné," tvrdí Juraj Popluhár, generálny riaditeľ SAD Trenčín.

Pavol Sedláček na otázku, či niekto v minulosti pri nákupe autobusov pripomienkoval problém s podchodom, odpovedá: „To vysvitlo až po nakúpení autobusov."

Nie sú údajne na ťahu

K tomu, či by sa dala situácia riešiť nákupom nových autobusov, sa Juraj Popluhár konkrétne nevyjadril. Pavol Sedláček pripomenul, že sa dajú v tejto časti použiť aj staré.

Popluhár hovorí o troch riešeniach, ktoré sa vyskytli v súvislosti s rokovaním na pôde mestského úradu. „Videli sme ich ako prezentáciu. Požiadal som zástupcov petičného výboru aj mesto Púchov, nech mi to CD-éčko, keďže sa to nedalo zmestiť vzhľadom na veľkosť na kľúč, pošlú, že sa ku všetkým variantom kvalifikovane vyjadríme. My momentálne máme pocit, že nie sme na ťahu," tvrdí Popluhár.

Tri dopravné riešenia

Podľa neho existujú tri dopravné riešenia. „Jedno riešenie je to, s ktorým nesúhlasia nielen občania, ale ani my, lebo sú to kilometre navyše, a to je súčasná obchádzková trasa. Druhé riešenie je inou obchádzkovou trasou, cez dnešný most, ktorým sa prichádza do centra mesta. To je ešte horšie riešenie, lebo zaťažuje extrémne priamo centrálnu mestskú časť a je ešte dlhšia. Okrem prechodu cez problematický podchod je ešte jedno riešenie. Autobusy sa jednoducho niekde zastavia, na nejakom záchytnom parkovisku, ktoré sa vytvorí a ľudia budú musieť vystúpiť a prestúpiť na iné vozidlá. Toto riešenie je z pohľadu cestujúcich podľa mňa najhoršie," dodáva Popluhár.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 951
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 193
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 302
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 097
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 763
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 614
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 396
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 660
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 554
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 573
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

V Púchove si celoplošné testovanie po dvoch týždňoch zopakujú

Mesto Púchov si na základe vládneho rozhodnutia po dvoch týždňoch zopakuje celoplošné antigénové testovanie. Skríning sa v Púchove začne v sobotu (23. 1.) a potrvá do utorka 26. januára.

Zdravotník odoberá vzorku z nosa počas testovania na ochorenie Covid-19.

Polícia pátra po Ľubošovi Blahovi

Policajti hľadajú Ľuboša Blahu z Hornej Vsi.

Pozor na snehové jazyky a záveje

Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahu prvého stupňa pred snehovými závejmi a jazykmi.

Na cestách pozor na snehové jazyky.

Prerobili projekt štadióna v Považskej, prvá tribúna už čoskoro. Panák si rypol do extrénerov

Rekonštrukcia futbalového štadióna v Považskej Bystrici pokračuje podľa plánu. Na vynovený stánok sa môžu fanúšikovia tešiť už v máji.

Vizualizácia zrekonštruovaného štadióna v Považskej Bystrici.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia pátra po Ľubošovi Blahovi

Policajti hľadajú Ľuboša Blahu z Hornej Vsi.

Frajeri jazdili autom po zamrznutej priehrade, prelomil sa ľad

Ľad si zmýlili s cestou. Mementom pre všetkých by mali byť tragédie, ktoré sa na Oravskej priehrade stali, no zdá sa, že ľudia sú nepoučiteľní.

V Trenčíne pribudne ďalšie záchytné parkovisko, bude bezplatné

Jeho kapacita nepresiahne 60 parkovacích miest.

Zoznam mobilných odberových miest v Turci

Tieto mobilné odberové miesta fungujú už dlhšie, ďalšie odberové miesta budú mestá a obce vytvárať.

Už ste čítali?