Pondelok, 3. október, 2022 | Meniny má Stela

Pomôcť by mohla rekonštrukcia železničnej trate

Obyvatelia Horných Kočkoviec, ktorí podpísali petíciu, čakajú, ako sa ich problém bude riešiť. Kompetentní zatiaľ riešenie nemajú.

Do podjazdu sa autobusy nezmestia.Do podjazdu sa autobusy nezmestia. (Zdroj: DETTA PITOŇÁKOVÁ)

TRENČÍN. Starý podchod pod železničnou traťou, ktorým vedie cesta do Horných Kočkoviec, autobusom nevyhovuje, obchádzkové trasy tiež nie sú šťastným riešením.

V zálohe je ešte úprava mosta v rámci rekonštrukcie železničnej trate. Mesto Púchov tvrdí, že železnice niečo podobné do rekonštrukcie nechcú zahrnúť. Používať by sa mohli aj staré autobusy. Nájsť uspokojivé riešenie nebude pravdepodobne jednoduché.

Vyjadrenie primátora

Primátor mesta Marián Michalec tvrdí, že Slovenská autobusová doprava Trenčín nakúpila autobusy nekontrolovane. „Nákup autobusov bola nekontrolovaná investícia SAD Trenčín, bez toho, aby Trenčiansky samosprávny kraj kontroloval, či autobusy boli zakúpené na podmienky prevádzky prímestskej dopravy," tvrdí Marián Michalec.

SkryťVypnúť reklamu

„Podchod je bez stavebnej ú-pravy už sedemdesiat rokov, staré autobusy ho využívali bez problémov. Mali sme po rokovaniach prísľub, že nám dá SAD odpoveď, čo ďalej. Nedostali sme ju. Tak som prišiel na rokovanie TSK, aby som predostrel problém aj poslancom kraja," hovorí Michalec.

Prestavba je komplikovaná

Primátor upozorňuje na to, že prestavba podchodu by nebola lacnou záležitosťou. „Pokiaľ by sa mal podchod, ktorý sa používal predtým, meniť, aby vyššie autobusy tadiaľto prešli, muselo by to byť súčasťou rekonštrukcie železničnej trate a železničná spoločnosť to vylúčila. Nie je to totiž pre nich nevyhnutná, ani zavinená investícia. Spodná časť sa nedá prehĺbiť bez prekládky celej kanalizácie, avšak ak by sa hĺbilo, bolo by potrebné robiť aj celý okruh ciest, aby tie uhly, ktoré budú do podjazdu smerovať, boli prijateľné a nestála tam voda ako v jame. Keď sa robili prepočty, išlo by o investíciu 1 milión eur," hovorí Michalec.

SkryťVypnúť reklamu

„V roku 2007 sme to riešili so železnicami, aby sa vyriešil problém podchodu. Železnica tvrdí, že s ich rekonštrukciou to nemá nič spoločné. Nevieme naozaj, ako tento problém vyriešiť," hovorí Daniela Šicová, architektka mesta a vedúca oddelenia výstavby, územného plánovania.

Stanovisko predsedu

Na rekonštrukciu trate sa odvoláva aj predseda TSK Pavol Sedláček. „Pátram po tom, či mesto pripomienkovalo výšku podchodu pri rekonštrukcii železničnej trate. Ide tam hlavná trať a rekonštrukcia by mohla problém vyriešiť. Rekonštrukcia sa deje aj tým, že sa zvyšuje násyp a dáva sa trať hore. Pokiaľ by to mesto pripomienkovalo, tak by to mohlo byť vyriešené. Ja dokonca ani neviem, či tam podjazd po rekonštrukcii zostane. Problém je komplexnejší a pátram po dokumentácii, aby sme zistili, ako to vlastne je. Všetko si pri riešení problému treba vyložiť na stôl a riešenie sa určite nájde," tvrdí Sedláček.

SkryťVypnúť reklamu

Vedeli o probléme?

Zástupcovia kraja sa bránia, že pri takej rozsiahlej investícii, akou bol nákup autobusov pre kraj, sa môžu vyskytnúť problémy. „Keď sa obnovuje vozový park, obnovuje sa úplne, a to sú stovky autobusov, berú sa do úvahy iné objektívne dôvody. Hľadí sa na to, aby boli autobusy efektívne, klimatizované, aby pritiahli cestujúcich a rozhodujúca je aj cena. Či sa vtedy riešil jeden konkrétny podchod pri takom počte autobusov, je ťažké sa v tejto chvíli vyjadriť," povedala Vlasta Henčelová, hovorkyňa TSK.

„Nechcem, aby sa to bralo ako výhovorka, ale keď sa začali nakupovať autobusy, som ešte nebol vo funkcii, ale aj vyjadrenie pána primátora, že nebolo prerokované, nie je celkom korektné," tvrdí Juraj Popluhár, generálny riaditeľ SAD Trenčín.

Pavol Sedláček na otázku, či niekto v minulosti pri nákupe autobusov pripomienkoval problém s podchodom, odpovedá: „To vysvitlo až po nakúpení autobusov."

Nie sú údajne na ťahu

K tomu, či by sa dala situácia riešiť nákupom nových autobusov, sa Juraj Popluhár konkrétne nevyjadril. Pavol Sedláček pripomenul, že sa dajú v tejto časti použiť aj staré.

Popluhár hovorí o troch riešeniach, ktoré sa vyskytli v súvislosti s rokovaním na pôde mestského úradu. „Videli sme ich ako prezentáciu. Požiadal som zástupcov petičného výboru aj mesto Púchov, nech mi to CD-éčko, keďže sa to nedalo zmestiť vzhľadom na veľkosť na kľúč, pošlú, že sa ku všetkým variantom kvalifikovane vyjadríme. My momentálne máme pocit, že nie sme na ťahu," tvrdí Popluhár.

Tri dopravné riešenia

Podľa neho existujú tri dopravné riešenia. „Jedno riešenie je to, s ktorým nesúhlasia nielen občania, ale ani my, lebo sú to kilometre navyše, a to je súčasná obchádzková trasa. Druhé riešenie je inou obchádzkovou trasou, cez dnešný most, ktorým sa prichádza do centra mesta. To je ešte horšie riešenie, lebo zaťažuje extrémne priamo centrálnu mestskú časť a je ešte dlhšia. Okrem prechodu cez problematický podchod je ešte jedno riešenie. Autobusy sa jednoducho niekde zastavia, na nejakom záchytnom parkovisku, ktoré sa vytvorí a ľudia budú musieť vystúpiť a prestúpiť na iné vozidlá. Toto riešenie je z pohľadu cestujúcich podľa mňa najhoršie," dodáva Popluhár.

Najčítanejšie na My Považská

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  5. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  6. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  3. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  4. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  5. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  6. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  7. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 958
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 6 550
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 895
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 762
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 174
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 080
  7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 927
  8. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 825

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: John Stagg - Vlk a pastier
  2. Marek Mačuha: Je zníženie daní politický zločin?
  3. Anna Miľanová: Burina - v mojom poňatí...
  4. Juraj Krúpa: Neznesiteľná ľahkosť, s akou Matovič reční o Hitlerovi a médiá o fašistoch
  5. Juraj Švarc: Obecné záležitosti – práca v zastupiteľstve
  6. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu.
  7. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
  8. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: gazdovský dom z Vlkolínca, kaplnky na Sivej Brade a v Holíči
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 692
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 571
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 273
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 652
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 866
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 499
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 830
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 728
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Považskobystrickí policajti zasahovali v nočných hodinách pri dopravnej nehode v katastri považskobystrickej mestskej časti Praznov.


TASR 8 h
Futbalisti Novej Dubnice doma prehrali s Papradnom.

V oblastných súťažiach sa hrali cez víkend zaujímavé duely, v ktorých potvrdili roly favoritov mužstvá z čela tabuľky. Návšteva kola prišla na derby do Dohnian, kde hosťujúci fanklub vytvoril výbornú atmosféru. Tá vládla aj v súboji nováčika z Praznova proti favoritovi z Podmanína, ktorý to ale vôbec nemal ľahké.


2. okt
Belušania doma len remizovali s Hamsik Academy.

V ligách ZsFZ sa hralo cez víkend ďalšie kolo. Prvýkrát okúsili trpkosť prehry sklári z Lednických Rovní. Dva zápasy boli pre nespôsobilé terény preložené.


2. okt

Považskobystrickí futbalisti nastúpili po pauze na ďalší zápas II. ligy, ich súperom bola Rača.


1. okt

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: John Stagg - Vlk a pastier
  2. Marek Mačuha: Je zníženie daní politický zločin?
  3. Anna Miľanová: Burina - v mojom poňatí...
  4. Juraj Krúpa: Neznesiteľná ľahkosť, s akou Matovič reční o Hitlerovi a médiá o fašistoch
  5. Juraj Švarc: Obecné záležitosti – práca v zastupiteľstve
  6. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu.
  7. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
  8. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: gazdovský dom z Vlkolínca, kaplnky na Sivej Brade a v Holíči
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 692
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 571
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 273
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 652
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 866
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 499
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 830
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 728
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu