Železnicu Beluša – Púchov chce obnoviť deväť združení

V tendri Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) na modernizáciu trate Beluša - Púchov navrhlo najlacnejšiu ponuku stavebné združenie OHL ŽS, a.s. Brno a Váhostav - SK, a.s. Žilina.

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Obe spoločnosti chcú takmer deväťkilometrový úsek železnice upraviť pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu za 91,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Je to vyše dvojnásobne menej oproti pôvodnej predpokladanej cene prác vo výške 194,27 mil. eur bez dane.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Správca železničnej infraštruktúry naplánoval modernizáciu spomínaného úseku na tri roky, pričom rekonštruované budú aj železničné stanice v Beluši a Púchove. Investícia má byť financovaná z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava. Ide o šiestu etapu modernizácie trate z Nového Mesta nad Váhom do Púchova v dĺžke 58,6 kilometra.

SkryťVypnúť reklamu

Deväť ponúk

V súťaži na obnovu železničnej trate Beluša - Púchov podľa informácií predložilo ponuky spolu deväť uchádzačov. Všetky sú značne nižšie ako odhadované stavebné náklady.

Druhú najnižšiu cenu vo výške 96,64 mil. eur bez dane navrhla skupina vedená bratislavským Doprastavom, a.s. a jeho partnerom je firma Subterra. Nasleduje konzorcium v zložení TSS Grade, a.s. Trnava, TuCon, a.s. Žilina, Bögl a Krýsl Sk, s.r.o. Bratislava a Eiffage Construction SR, s.r.o. Bratislava s ponukou 96,86 mil. eur. V ponúkaných cenách je zahrnutá aj 10-percentná rezerva na zákazku, ktorú obstarávateľ môže, ale nemusí vybranému dodávateľovi vyplatiť.

"Cenu potvrdzujeme, podiel Doprastavu v združení je 60 percent," uviedol v pondelok generálny riaditeľ Doprastavu Dušan Šamudovský. "Cenu združenia OHL ŽS - Váhostav - SK berieme na vedomie," dodal. K prípadnému odvolaniu sa proti priebehu a výsledku súťaže sa chce Doprastav vyjadriť až po jej oficiálnom vyhodnotení. Spoločnosť nekomentovala ani svoju dvojnásobne nižšiu ponuku v porovnaní s predpokladanou cenou.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšie oslovené spoločnosti OHL ŽS, Váhostav ani TSS Grade sa doteraz nevyjadrili.

Skupina Viamont DSP, a.s. Ústí nad Labem a Strabag, s.r.o. Bratislava navrhla cenu 108,73 mil. eur a HANT BA DS, a.s. Považská Bystrica spolu s firmou Chládek & Tintěra 111,71 mil. eur bez dane. Združenie Eurovia CS, a.s. Praha a GJW Praha, spol. s r.o. chce železnicu obnoviť za 114,57 mil. eur, Alpine Slovakia, spol. s r.o. Bratislava a Adotel-Hex, s.r.o. Žilina za 115,81 mil. eur, Skanska SK, a.s. Bratislava za 124,84 mil. eur a Porr (Slovensko), a.s. Bratislava za 132,66 mil. eur.

Zatiaľ mlčia

Železnice SR sa k ponukám v tendri zatiaľ nechceli vyjadriť. "V zmysle zákona (o verejnom obstarávaní) nie je možné poskytovať žiadne informácie počas vyhodnocovania ponúk," uviedla Dana Šinková z odboru komunikácie ŽSR.

SkryťVypnúť reklamu

Úspešný uchádzač bude podľa spoločnosti známy až po tom, ako komisia preštuduje ponuky, zhodnotí splnenie podmienok účasti, skontroluje tvorbu ceny a ostatné veci. Ide o veľké množstvo materiálov a informácií v prijatých ponukách. Jednou z podmienok účasti v tendri bolo predloženie zoznamu rovnakých alebo podobných stavebných prác vykonaných v rokoch 2006 až 2010. Aspoň jedna realizovaná zmluva musí mať hodnotu viac ako 100 mil. eur.

ŽSR pripravujú aj druhú etapu modernizácie trate Púchov - Žilina pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu. Stavebné práce v úseku Považská Teplá - Bytča - Dolný Hričov - Žilina by mali podľa predpokladov stáť 293,7 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty a trvať tri roky. Súčasťou prác bude obnova železničných staníc Bytča a Dolný Hričov. Na žilinskej železničnej stanici majú byť vykonané len úpravy na oznamovacích a zabezpečovacích zariadeniach a diaľkové riadenie na zariadeniach s nutnými stavebnými úpravami v budove Riadiaceho strediska energetiky Žilina.

Na trati Nové Mesto nad Váhom - Púchov v súčasnosti pokračujú práce v rámci prvej a druhej etapy modernizácie na úsekoch Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce a štvrtej a piatej etapy na úsekoch Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša. Tieto dve stavby majú byť ukončené v máji 2013 a 2014. Tretia etapa prác na úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá zatiaľ nezačala, pretože pre súdne spory nebol tender, trvajúci vyše dva roky, doteraz uzatvorený a ŽSR nemohli podpísať zmluvu s vybraným dodávateľom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 227
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 926
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 942
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 491
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 780
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 546
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 188
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 747
  1. Ivan Čáni: Fico nie je hlúpy, aby nechápal čo hovorí a robí.
  2. Milan Buno: Aj vaši rodičia starnú? Tu je 50 nápadov, ako ich zvládať... | 7 knižných tipov
  3. Marián Gunár: Rómovia, Cigáni čo ďalej?
  4. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XX
  5. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  6. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  7. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  8. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 123
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 75 086
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 50 106
  4. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 39 632
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 075
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 256
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 11 726
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 619
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Čáni: Fico nie je hlúpy, aby nechápal čo hovorí a robí.
  2. Milan Buno: Aj vaši rodičia starnú? Tu je 50 nápadov, ako ich zvládať... | 7 knižných tipov
  3. Marián Gunár: Rómovia, Cigáni čo ďalej?
  4. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XX
  5. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  6. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  7. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  8. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 123
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 75 086
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 50 106
  4. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 39 632
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 075
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 256
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 11 726
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 619
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu