Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Pre niektoré kamióny platí zákaz

Štát chce vybrať viac poplatkov na mýtnom a tiež pomôcť obciam zaťaženým pohybom kamiónov. Osadil nové dopravné značenia.

Značka je aj na hlavnej križovatke.Značka je aj na hlavnej križovatke. (Zdroj: DP)

V Považskej Bystrici však môžu nanovo zaťažiť dopravou frekventované ulice v meste.

POVAŽSKÁ BYSTRICA. V meste sa objavili na cestách prvej aj druhej triedy značky, ktoré majú vyhnať kamióny na diaľnicu. Ide o zákaz pohybu áut nad dvanásť ton alebo značky prikazujúce smer jazdy. Opatrenie má zamedziť tomu, aby sa dopravcovia vyhýbali plateniu mýta. Obmedzuje však aj ich pohyb po preložke, ktorá sa postavila za niekoľko miliónov eur, ako vyvolaná investícia, pri výstavbe diaľnice a otvorili ju len nedávno. Finančne nákladná cesta, ktorá sa stavala ako obchvat pri budovaní diaľnice, stráca čiastočne opodstatnenie.

Skryť Vypnúť reklamu

Obyvatelia mesta si vtedy vydýchli, pohyb kamiónov v centre sa minimalizoval. Nové značenie však môže vrátiť ťažkú nákladnú dopravu späť do mesta, a, žiaľ, aj na momentálne najfrekventovanejšiu ulicu.

Chápu ho, ale malo sa viac rozmýšľať

Dopravcovia úplne neodsudzujú opatrenie štátu. Uznávajú, že cesty sa musia z niečoho udržiavať, a preto treba vybrať na mýtnom peniaze, aby sa nám investícia do diaľnic vrátila. Tiež chápu sťažnosti zástupcov samospráv, ktorí sa sťažujú na zničené miestne komunikácie pre pohyb kamiónov, ktoré obchádzajú povinnosť platenia. Myslia si však, že sa malo zuvažovať citlivejšie.

Nie všade je totiž opatrenie na mieste. „Je to nezmysel. Chodíme do Šuje, využívali sme preložku na Rajec, a teraz sa to komplikuje. Ak by sme mali ísť smerom na Žilinu, teda nie po preložke, a potom cestou na Rajec, budeme musieť absolvovať raz takú dlhú trasu,“ hovorí jeden z miestnych dopravcov, ktorý nechce byť menovaný. Dodáva, že značky ho navyše tlačia do mesta a preložka potom stráca opodstatnenie.

Skryť Vypnúť reklamu

Zákaz, ktorý sa objavil v súvislosti s pohybom kamiónov pri odbočke na Pružinu, je podľa neho v poriadku. „Do Pružiny je cesta celkom dobrá, ale ďalej na Briestené už by mali kamióny problémy, nie je to pre ne vhodná cesta na Rajec. Zákaz v súvislosti s preložkou však bol šitý horúcou ihlou,“ dodáva dopravca.

„Je to nezmysel. Do Žiliny je to poriadna zachádzka. Keď využijete preložku, a potom idete na Rajec, ste tam za pol hodiny. Ak idete na Žilinu, a potom do Rajca, cesta sa raz tak predĺži,“ hovorí Slavomír Sidimák, vodič kamióna. Dodáva tiež, že peniaze na preložku sa dali zbytočne, ak tu má byť teraz obmedzenie, ktoré vracia časť kamiónov do mesta. „Vybudovali cestu, dali zákazy, a zase sa bude zaťažovať Považská Bystrica, ale aj Žilina,“ myslí si Sidimák.

Skryť Vypnúť reklamu

Obyvatelia už to nechápu

Obávajú sa aj obyvatelia mesta. „Uvažovalo sa o tom, že keď sa postaví diaľnica, nákladná doprava, hlavne kamióny, ju budú využívať. Nie je to však celkom tak. Teraz sa robia opatrenia, aby sa využívala. Nerozumiem však potom tomu, prečo sa robila preložka. Veď mala odľahčiť ťažkú nákladnú dopravu v meste. A tá tu bude zrejme znova. Už tomu vôbec nerozumiem,“ myslí Ján Šustek, obyvateľ mesta.

„Kamióny, aj tie, čo pôjdu na Rajec, sa teraz budú tlačiť do mesta. Je to hlúposť. Nesúhlasím s tým ako obyvateľ mesta. Načo sa potom stavali drahé cesty, keď sa teraz obmedzuje ich používanie? Bývam v centre, pri hlavnom ťahu na Žilinu. Nás sa to teda zvlášť dotýka, lebo dopravu môžeme mať teraz opäť rovno pod oknami,“ obáva sa Michal Králik.

Dôvody ministerstva a výnimka

Ministerstvo dopravy tvrdí, že malo na opatrenie svoje dôvody. „Ide o opatrenia na cestách nižšej kategórie, ktoré spravujú mestá, obce či samosprávne kraje. Správcovia buď neboli schopní, ochotní, alebo nemali dostatok financií, aby si vyriešili problém obchádzania mýta osadením značiek. Preto im ministerstvo dopravy cez Národnú diaľničnú spoločnosť vyšlo v ústrety, a tým aj obyvateľom týchto obcí, ktorým sa ničili cesty, aj majetok, výrazným nárastom dopravy, osadením značiek so zákazom tranzitu,“ hovorí Martin Krajčovič, hovorca ministerstva dopravy.

Pre vodiča, ktorý ide vykladať a nakladať tovar, toto obmedzenie neplatí. „To sa dá dokázať pri policajnej kontrole dodacími listami,“ doplnila informácie Elena Antalová, krajská policajná hovorkyňa z Trenčína.

Z opačného smeru, teda od Rajca smerom do Považskej Bystrice, takéto značky umiestnené nie sú. Ani na diaľnici nič neupozorní vodičov na to, že ak zídu z diaľnice, cez preložku na Rajec ísť nemôžu, a tak musia ísť do mesta.

Investícia na preložku

Pri otváraní preložky II/517 v decembri 2009 vtedajší generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma zdôraznil, že má odľahčiť nákladnú dopravu na ceste prvej triedy v smere Bratislava - Žilina, vedúcej aj cez mesto, asi o desať až pätnásť percent. Jej vybudovanie stálo 2,5 milióna eur.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 38 397
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 36 805
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 673
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 115
  5. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 110
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 927
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 256
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 895
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 688
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 581
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Na Slovensku za uplynulý deň pribudlo 1 544 pozitívne testovaných ľudí formou PCR testov a 2 097 pozitívne testovaných antigénnymi testami.

8 h

Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahy pred poľadovicou na území celého Trenčianskeho kraja.

8 h
Skríningové testovanie

Trenčiansky samosprávny kraj pomohol samosprávam s celoplošným skríningovým testovaním antigénovými testami, ochrannými pomôckami, priestormi stredných škôl, študentmi zdravotníckych škôl a personálom z troch krajských nemocníc.

9 h
ilustračné foto

Počas víkendu väčšina obcí v regióne otvára Mobilné odberové miesta. Sledujeme pre vás priebeh testovania aj dostupnosť odberových miest.

11 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Prednostka neodpísala, rezort vnútra poslal len všeobecné stanovisko.

23 h

V druhom kole malo pozitívne testy 1,02 percenta testovaných. Na Borovej ulici však číslo vyskočilo na 6,45 percenta.

22. jan

Policajti začnú novú technológiu využívať od soboty.

22 h

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

21. jan

Už ste čítali?