Pre niektoré kamióny platí zákaz

Štát chce vybrať viac poplatkov na mýtnom a tiež pomôcť obciam zaťaženým pohybom kamiónov. Osadil nové dopravné značenia.

Značka je aj na hlavnej križovatke.Značka je aj na hlavnej križovatke. (Zdroj: DP)

V Považskej Bystrici však môžu nanovo zaťažiť dopravou frekventované ulice v meste.

POVAŽSKÁ BYSTRICA. V meste sa objavili na cestách prvej aj druhej triedy značky, ktoré majú vyhnať kamióny na diaľnicu. Ide o zákaz pohybu áut nad dvanásť ton alebo značky prikazujúce smer jazdy. Opatrenie má zamedziť tomu, aby sa dopravcovia vyhýbali plateniu mýta. Obmedzuje však aj ich pohyb po preložke, ktorá sa postavila za niekoľko miliónov eur, ako vyvolaná investícia, pri výstavbe diaľnice a otvorili ju len nedávno. Finančne nákladná cesta, ktorá sa stavala ako obchvat pri budovaní diaľnice, stráca čiastočne opodstatnenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Obyvatelia mesta si vtedy vydýchli, pohyb kamiónov v centre sa minimalizoval. Nové značenie však môže vrátiť ťažkú nákladnú dopravu späť do mesta, a, žiaľ, aj na momentálne najfrekventovanejšiu ulicu.

Chápu ho, ale malo sa viac rozmýšľať

Dopravcovia úplne neodsudzujú opatrenie štátu. Uznávajú, že cesty sa musia z niečoho udržiavať, a preto treba vybrať na mýtnom peniaze, aby sa nám investícia do diaľnic vrátila. Tiež chápu sťažnosti zástupcov samospráv, ktorí sa sťažujú na zničené miestne komunikácie pre pohyb kamiónov, ktoré obchádzajú povinnosť platenia. Myslia si však, že sa malo zuvažovať citlivejšie.

Nie všade je totiž opatrenie na mieste. „Je to nezmysel. Chodíme do Šuje, využívali sme preložku na Rajec, a teraz sa to komplikuje. Ak by sme mali ísť smerom na Žilinu, teda nie po preložke, a potom cestou na Rajec, budeme musieť absolvovať raz takú dlhú trasu,“ hovorí jeden z miestnych dopravcov, ktorý nechce byť menovaný. Dodáva, že značky ho navyše tlačia do mesta a preložka potom stráca opodstatnenie.

SkryťVypnúť reklamu

Zákaz, ktorý sa objavil v súvislosti s pohybom kamiónov pri odbočke na Pružinu, je podľa neho v poriadku. „Do Pružiny je cesta celkom dobrá, ale ďalej na Briestené už by mali kamióny problémy, nie je to pre ne vhodná cesta na Rajec. Zákaz v súvislosti s preložkou však bol šitý horúcou ihlou,“ dodáva dopravca.

„Je to nezmysel. Do Žiliny je to poriadna zachádzka. Keď využijete preložku, a potom idete na Rajec, ste tam za pol hodiny. Ak idete na Žilinu, a potom do Rajca, cesta sa raz tak predĺži,“ hovorí Slavomír Sidimák, vodič kamióna. Dodáva tiež, že peniaze na preložku sa dali zbytočne, ak tu má byť teraz obmedzenie, ktoré vracia časť kamiónov do mesta. „Vybudovali cestu, dali zákazy, a zase sa bude zaťažovať Považská Bystrica, ale aj Žilina,“ myslí si Sidimák.

SkryťVypnúť reklamu

Obyvatelia už to nechápu

Obávajú sa aj obyvatelia mesta. „Uvažovalo sa o tom, že keď sa postaví diaľnica, nákladná doprava, hlavne kamióny, ju budú využívať. Nie je to však celkom tak. Teraz sa robia opatrenia, aby sa využívala. Nerozumiem však potom tomu, prečo sa robila preložka. Veď mala odľahčiť ťažkú nákladnú dopravu v meste. A tá tu bude zrejme znova. Už tomu vôbec nerozumiem,“ myslí Ján Šustek, obyvateľ mesta.

„Kamióny, aj tie, čo pôjdu na Rajec, sa teraz budú tlačiť do mesta. Je to hlúposť. Nesúhlasím s tým ako obyvateľ mesta. Načo sa potom stavali drahé cesty, keď sa teraz obmedzuje ich používanie? Bývam v centre, pri hlavnom ťahu na Žilinu. Nás sa to teda zvlášť dotýka, lebo dopravu môžeme mať teraz opäť rovno pod oknami,“ obáva sa Michal Králik.

Dôvody ministerstva a výnimka

Ministerstvo dopravy tvrdí, že malo na opatrenie svoje dôvody. „Ide o opatrenia na cestách nižšej kategórie, ktoré spravujú mestá, obce či samosprávne kraje. Správcovia buď neboli schopní, ochotní, alebo nemali dostatok financií, aby si vyriešili problém obchádzania mýta osadením značiek. Preto im ministerstvo dopravy cez Národnú diaľničnú spoločnosť vyšlo v ústrety, a tým aj obyvateľom týchto obcí, ktorým sa ničili cesty, aj majetok, výrazným nárastom dopravy, osadením značiek so zákazom tranzitu,“ hovorí Martin Krajčovič, hovorca ministerstva dopravy.

Pre vodiča, ktorý ide vykladať a nakladať tovar, toto obmedzenie neplatí. „To sa dá dokázať pri policajnej kontrole dodacími listami,“ doplnila informácie Elena Antalová, krajská policajná hovorkyňa z Trenčína.

Z opačného smeru, teda od Rajca smerom do Považskej Bystrice, takéto značky umiestnené nie sú. Ani na diaľnici nič neupozorní vodičov na to, že ak zídu z diaľnice, cez preložku na Rajec ísť nemôžu, a tak musia ísť do mesta.

Investícia na preložku

Pri otváraní preložky II/517 v decembri 2009 vtedajší generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma zdôraznil, že má odľahčiť nákladnú dopravu na ceste prvej triedy v smere Bratislava - Žilina, vedúcej aj cez mesto, asi o desať až pätnásť percent. Jej vybudovanie stálo 2,5 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  2. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  3. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  4. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  6. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  7. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  8. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  1. LESY SR otvorili predajňu Lesnícke pochúťky
  2. Mars dosiahol ďalšie zníženie emisií skleníkových plynov o 1,9 %
  3. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis
  4. Bratislava Design Week 2025: Internát sa mení na kreatívny hub
  5. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou
  6. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe
  7. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  8. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 29 340
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 25 650
  3. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 10 786
  4. Ľuboš Fellner otvorene 8 098
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 363
  6. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 284
  7. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 214
  8. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 688
  1. Rastislav Puchala: Lacko Fantóci konsoliduje
  2. Miroslav Ferkl: Človek Martin. 
  3. Ján Škerko: Tak rád som s tebou žil, láska
  4. Ernest Klotton: O mne
  5. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Róbertom Ficom.
  6. Zdravotní Klauni: Všetci máme v sebe klauna. No nie každý ho dokáže objaviť
  7. Vladimír Krátky: Moderátor obednej debaty na Rádiu Expres
  8. Ivan Lazor: Ako som si na dovolenku v Grécku pribalil stoikov (a prežil to v pokoji)
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 104 572
  2. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 22 317
  3. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 19 869
  4. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 8 377
  5. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 6 644
  6. Ivan Mlynár: Čurillovci sú v domácom väzení, pretože Ficovi a Šutaj Eštokovi nejde matematika. 6 389
  7. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút! 5 531
  8. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 5 306
  1. Radko Mačuha: Osobná skúsenosť s Róbertom Ficom.
  2. Jana Čavojská: Obed pre 500 nezlomných obyvateľov Charkiva
  3. Dušan Koniar: Ako vystúpiť z Európskej Únie v troch krokoch
  4. Marcel Rebro: Od Leningradu k Ukrajine: blokády, hlad a lož ako ruská tradícia
  5. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny.
  6. Věra Tepličková: Demokrati sociálni a ich nápad genitálny
  7. Marcel Rebro: Ak sa má uzdraviť dieťa, potrebuje zdravú mamu
  8. Věra Tepličková: Pravdepodobná reakcia Smeru na vylúčenie z PES alebo Načo mi je perie?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Tlačová konferencia ZSSK pri príležitosti predstavenia preventívnej kampane Pomoc prichádza vlakom.

Po novom cestujúci priamo vo vlaku nájdu telefónne číslo, ktoré môže v krízovej chvíli znamenať rozdiel medzi životom a smrťou.


Poznajú ho podľa palmy pred domom.

V zbierke má cez 50 druhov.


Práce začnú v piatok.

S prácami začnú v piatok.


TASR

V diskusii rozoberieme, v ktorých krajinách západného Balkánu a Východného susedstva realizujú slovenské organizácie svoje projekty.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu