Pondelok, 10. december, 2018 | Meniny má Radúz

Pre niektoré kamióny platí zákaz

Štát chce vybrať viac poplatkov na mýtnom a tiež pomôcť obciam zaťaženým pohybom kamiónov. Osadil nové dopravné značenia.

Značka je aj na hlavnej križovatke.(Zdroj: DP)

V Považskej Bystrici však môžu nanovo zaťažiť dopravou frekventované ulice v meste.

POVAŽSKÁ BYSTRICA. V meste sa objavili na cestách prvej aj druhej triedy značky, ktoré majú vyhnať kamióny na diaľnicu. Ide o zákaz pohybu áut nad dvanásť ton alebo značky prikazujúce smer jazdy. Opatrenie má zamedziť tomu, aby sa dopravcovia vyhýbali plateniu mýta. Obmedzuje však aj ich pohyb po preložke, ktorá sa postavila za niekoľko miliónov eur, ako vyvolaná investícia, pri výstavbe diaľnice a otvorili ju len nedávno. Finančne nákladná cesta, ktorá sa stavala ako obchvat pri budovaní diaľnice, stráca čiastočne opodstatnenie.

Obyvatelia mesta si vtedy vydýchli, pohyb kamiónov v centre sa minimalizoval. Nové značenie však môže vrátiť ťažkú nákladnú dopravu späť do mesta, a, žiaľ, aj na momentálne najfrekventovanejšiu ulicu.

Chápu ho, ale malo sa viac rozmýšľať

Dopravcovia úplne neodsudzujú opatrenie štátu. Uznávajú, že cesty sa musia z niečoho udržiavať, a preto treba vybrať na mýtnom peniaze, aby sa nám investícia do diaľnic vrátila. Tiež chápu sťažnosti zástupcov samospráv, ktorí sa sťažujú na zničené miestne komunikácie pre pohyb kamiónov, ktoré obchádzajú povinnosť platenia. Myslia si však, že sa malo zuvažovať citlivejšie.

Nie všade je totiž opatrenie na mieste. „Je to nezmysel. Chodíme do Šuje, využívali sme preložku na Rajec, a teraz sa to komplikuje. Ak by sme mali ísť smerom na Žilinu, teda nie po preložke, a potom cestou na Rajec, budeme musieť absolvovať raz takú dlhú trasu,“ hovorí jeden z miestnych dopravcov, ktorý nechce byť menovaný. Dodáva, že značky ho navyše tlačia do mesta a preložka potom stráca opodstatnenie.

Zákaz, ktorý sa objavil v súvislosti s pohybom kamiónov pri odbočke na Pružinu, je podľa neho v poriadku. „Do Pružiny je cesta celkom dobrá, ale ďalej na Briestené už by mali kamióny problémy, nie je to pre ne vhodná cesta na Rajec. Zákaz v súvislosti s preložkou však bol šitý horúcou ihlou,“ dodáva dopravca.

„Je to nezmysel. Do Žiliny je to poriadna zachádzka. Keď využijete preložku, a potom idete na Rajec, ste tam za pol hodiny. Ak idete na Žilinu, a potom do Rajca, cesta sa raz tak predĺži,“ hovorí Slavomír Sidimák, vodič kamióna. Dodáva tiež, že peniaze na preložku sa dali zbytočne, ak tu má byť teraz obmedzenie, ktoré vracia časť kamiónov do mesta. „Vybudovali cestu, dali zákazy, a zase sa bude zaťažovať Považská Bystrica, ale aj Žilina,“ myslí si Sidimák.

Obyvatelia už to nechápu

Obávajú sa aj obyvatelia mesta. „Uvažovalo sa o tom, že keď sa postaví diaľnica, nákladná doprava, hlavne kamióny, ju budú využívať. Nie je to však celkom tak. Teraz sa robia opatrenia, aby sa využívala. Nerozumiem však potom tomu, prečo sa robila preložka. Veď mala odľahčiť ťažkú nákladnú dopravu v meste. A tá tu bude zrejme znova. Už tomu vôbec nerozumiem,“ myslí Ján Šustek, obyvateľ mesta.

„Kamióny, aj tie, čo pôjdu na Rajec, sa teraz budú tlačiť do mesta. Je to hlúposť. Nesúhlasím s tým ako obyvateľ mesta. Načo sa potom stavali drahé cesty, keď sa teraz obmedzuje ich používanie? Bývam v centre, pri hlavnom ťahu na Žilinu. Nás sa to teda zvlášť dotýka, lebo dopravu môžeme mať teraz opäť rovno pod oknami,“ obáva sa Michal Králik.

Dôvody ministerstva a výnimka

Ministerstvo dopravy tvrdí, že malo na opatrenie svoje dôvody. „Ide o opatrenia na cestách nižšej kategórie, ktoré spravujú mestá, obce či samosprávne kraje. Správcovia buď neboli schopní, ochotní, alebo nemali dostatok financií, aby si vyriešili problém obchádzania mýta osadením značiek. Preto im ministerstvo dopravy cez Národnú diaľničnú spoločnosť vyšlo v ústrety, a tým aj obyvateľom týchto obcí, ktorým sa ničili cesty, aj majetok, výrazným nárastom dopravy, osadením značiek so zákazom tranzitu,“ hovorí Martin Krajčovič, hovorca ministerstva dopravy.

Pre vodiča, ktorý ide vykladať a nakladať tovar, toto obmedzenie neplatí. „To sa dá dokázať pri policajnej kontrole dodacími listami,“ doplnila informácie Elena Antalová, krajská policajná hovorkyňa z Trenčína.

Z opačného smeru, teda od Rajca smerom do Považskej Bystrice, takéto značky umiestnené nie sú. Ani na diaľnici nič neupozorní vodičov na to, že ak zídu z diaľnice, cez preložku na Rajec ísť nemôžu, a tak musia ísť do mesta.

Investícia na preložku

Pri otváraní preložky II/517 v decembri 2009 vtedajší generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma zdôraznil, že má odľahčiť nákladnú dopravu na ceste prvej triedy v smere Bratislava - Žilina, vedúcej aj cez mesto, asi o desať až pätnásť percent. Jej vybudovanie stálo 2,5 milióna eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  2. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  3. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  4. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  5. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  6. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  8. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  9. Nákupná cena dlhopisov bude čoskoro najnižšia v roku
  10. Liek na obezitu v reklamách nenájdete
  1. Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť
  2. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur
  3. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  5. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  6. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  7. V bratislavskom Poluse vystrájali čerti :-)
  8. Pred Auparkom vystúpi Veronika Rabada, chýbať nebude ani Mikuláš
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  10. ZSSK: Bratislavu a Zürich spojí priamy rýchlovlak
  1. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 20 170
  2. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 16 592
  3. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 13 759
  4. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 13 340
  5. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 12 212
  6. Kramáre prešli zmenami. Detským pacientom viac chutí jesť 9 707
  7. Liek na obezitu v reklamách nenájdete 6 328
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 766
  9. Nový Supermarket Fresh Plus v centre je nabitý novinkami 4 476
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 4 429

Hlavné správy z MY Považská

Funkcie sa v pondelok na strednom Považí ujme hneď päť primátorov

Primátori piatich miest na strednom Považí zvolali ustanovujúce zasadnutie mestských zastupiteľstiev na posledný možný termín, ktorý po komunálnych voľbách určuje zákon.

V meste sa viac ako deň nekúrilo

Pri zemných prácach bolo vrtnou súpravou prerazené primárne potrubie teplovodu. Diera v oceľovom plášti potrubia odstavila mesto od kúrenia a teplej vody. Haváriu odstraňovali tridsať hodín.

Postup pri rozpočte považujú niektorí dubnickí poslanci za nekorektný

V Dubnici nad Váhom rokovali poslanci o návrhu rozpočtu. Z rokovania ho nakoniec stiahli.

Druhé miesto chlapcov z Manín Považská Bystrica

Púchov hostil turnaj v unifikovanom futbale.

Plánujú rozšíriť možnosti pripojenia na internet

V Považskej Bystrici chcú rozšíriť možnosti wifi pripojenia. Uchádzať sa budú o eurofondy.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Auto vošlo priamo pod prichádzajúci vlak

Rušňovodič nestihol pre krátku vzdialenosť zrážke zabrániť. Vlak tlačil auto desiatky metrov. Vo vnútri sedeli dve ženy.

Ako cyklista bol priemerný, v behu však exceluje

Šport nie je životný štýl, ale život.

Miroslava, ktorý si mal objednať vraždu pred penziónom, našli dnes mŕtveho

Muža v lete odsúdili na 25-ročné väzenie. Odvolal sa, na rozsudok čakal na slobode.

Viete, že chodec nemá prednosť na priechode pre chodcov?

Ak do človeka narazí auto idúce rýchlosťou 40 kilometrov za hodinu, je to ako keby spadol zo štvrtého poschodia.

Vybrali SME

Už ste čítali?