POVAŽSKÁ BYSTRICA. Súbory sa predstavili na domácich javiskách, čo v prípade pú-chovského Homo Fige neplatilo doslova, pretože divadelníci sa predstavili vo svojej skúšobni - kováčskej dielni jedného z protagonistov.
One women show
Organizátorom podujatia bolo opäť Považské osvetové stredisko.
Prvým hodnoteným súborom bol DS Napíšte si výpoveď pri základnej umeleckej škole Imra Weinera Kráľa v Považskej Bystrici. Uviedol adaptáciu poviedky britského novinára, hudobníka a spisovateľa Gilesa Smitha The Last Requests. Vyrozprávala ho prekladateľka, herečka a režisérka v jednej osobe Anna Jančová. V príbehu z väzenskej kuchyne nenápadným spôsobom humanizuje posledné minúty života odsúdených na smrť. Výborný dramaturgický výber, adekvátna forma divadla jedného herca, jednoduchá scéna a najmä veľmi citlivý civilný verbálny prejav pomohli herečke vyjadriť pocity a túžby človeka po ľudskosti, dôstojnosti, odpúšťaní a pokore, ktoré v súčasnej dobe veľmi absentujú.
Porota odporučila postup.
Púťové divadlo
Amatérske divadlo Homo Fuge pri Dome kultúry v Púchove uviedlo ďalšie (ne)známe dielo avantgardného belgického dramatika Michela de Ghelderoda Sir Halewyn. Hosťujúci režisér Anton Šulík sa pokúsil na jednoduchom mýtickom príbehu o sebavedomom zvodcovi a vrahovi mladých panien Sirovi Halewynovi nastoliť otázku večného súboja medzi čistou láskou a potupnou zvrhlosťou, morálnymi hodnotami a neľudskou arogantnosťou. Režisérovi sa spolu s výtvarníkom a energiou nabitými hercami podarilo formou akéhosi púťového divadla (akoby na kolesách cirkusovej maringotky), s podporou vložených básnických alegórií, s vynikajúcou scénickou hudbou a najmä prostredníctvom zaujímavých scénických obrazov vytvoriť ilúziu ozajstného boja dobra so zlom.
Aj v tomto prípade doporučila porota postup.
Jánošík inak
Členovia Divadelného súboru Ivana Pišku v Stupnom komédiou Ľubomíra Feldeka z konca sedemdesiatych rokov minulého storočia mienili obveseliť a od každodenných starostí oslobodiť obyvateľov svojej obce. Tomuto inak správnemu zámeru nepomohla racionalizačná úprava (vyškrtanie textov) Jaroslava Lacka. Humor a satira zo sedemdesiatych rokov stratili podľa poroty originalitu, údernosť a najmä aktuálnosť. Napriek tomu, že sa režisérke Daniele Balejovej nepodaril dať upravenej predlohe nový rozmer, bola aspoň vhodnou príležitosťou pre metodickú prácu so začínajúcimi hercami mladej nastupujúcej generácie miestnych ochotníkov.