POVAŽSKÁ BYSTRICA.Podujatie, do ktorého sa zapojilo okolo 250 žiakov, je zamerané na podporu čítania. V rámci Slovenska ide už o piaty ročník, v Považskej Bystrici má svoju premiéru.
Aj rôzne medzinárodné organizácie vyčítajú Slovensku, že veľkým problémom je nezvládnutie textu a jeho interpretácia najmä na druhom stupni základných škôl. A práve Čitateľský maratón je jednou z foriem, ako nepriaznivé výsledky zvrátiť. I preto som prevzal záštitu nad maratónom v najväčšej základnej škole v Trenčianskom samosprávnom kraji, povedal Čaplovič s tým, že vzťah ku knihe musia pedagógovia formovať už u školákov prvom stupni.
Doplnil, že i výsledky tohtoročného monitoru ukazujú, že deti čítajú stále menej. Kým v matematike sa v porovnaní s minulým rokom výsledky monitoru zlepšili, v slovenskom jazyku sú horšie o sedem percent. Zdôraznil, že je potrebné, aby sa do podobných podujatí zapojilo čo najviac školákov.
Čím ďalej, tým menej detí číta a čím ďalej, tým viac detí sa nudí a sedí pred televízorom. Tu sa ukazuje dôležitá úloha kolegýň z prvého stupňa. Tie dokážu do detí vštepiť lásku ku knihe natoľko, že nemajú problémy s čítaním. Ide tu však skôr o to, ako udržať pozornosť a vzťah ku knihe. Bohužiaľ, televízia a počítače ten vzťah anulujú, povedala učiteľka slovenčiny Eva Žibrúnová. Čitateľský maratón je podľa nej úžasná akcia, ktorá deťom nielen pripomenie, ako vyzerá kniha, ale zároveň im aj ukáže, že dokáže byť základom pre rozvoj tvorivosti, kreativity a nápadov.
Podľa učiteľky Renáty Čelkovej sa do Čitateľského maratónu v škole zapojilo 14 tried, po sedem na prvom aj druhom stupni. Maratón sa začal o 9. hodine a potrvá do 15.00. V každej triede sa číta jedna kniha, žiaci sa pri čítaní striedajú vždy po jednej strane, ozrejmila Čelková s tým, že výber knihy, ktorá sa bude čítať, nechali na samotných žiakoch.
Je fajn, že do maratónu sa zapojila aj naša škola a aj my nejakým spôsobom priložíme ruku k dielu. A taktiež chceme tento rok vytvoriť rekord a dopomôcť k tomu. Ja čítam veľmi rada a veľmi často, zameriavam sa na romány a literatúru faktu, zdôraznila siedmačka Gabriela Gabašová. Pripomenula, že podobný vzťah knihám a čítaniu má aj väčšina jej spolužiakov.