Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Ministerstvo hovorí o vyhovujúcom cestovnom poriadku

V súvislosti so zmenami cestovného poriadku železníc od 9. decembra 2012 sme položili niekoľko otázok aj ministerstvu dopravy. Zodpovedal ich hovorca ministerstva Martin Kóňa.

Prečo sa ministerstvo rozhodlo pre úpravu cestovného poriadku a ako ju zdôvodnilo samosprávnemu kraju?

- V skratke možno povedať, že prerozdelenie dopravných výkonov na jednotlivé územia a trate vyplynulo z počtu cestujúcich využívajúcich železničnú osobnú dopravu, a teda v oblastiach, kde boli nízke prúdy cestujúcich došlo k obmedzeniu, respektíve k návrhu na zastavenie osobnej železničnej dopravy, naopak, v oblastiach, ktoré vykazovali mohutné prúdy cestujúcich, došlo k posilneniu výkonov osobnej železničnej dopravy.

Skryť Vypnúť reklamu

Dostal kraj nejakú konkrétnu odpoveď na požiadavku nerušenia osobných vlakov aj rýchlikov na trati Bratislava – Žilina, v úseku Púchov, Považská Bystrica? Využívajú ich aj študenti a zamestnanci na cestu do práce a podľa ľudí sú využívané.

- Na úseku je nadstavený celodenný dvojhodinový takt rýchlikov. Osobná doprava sa vykonáva v režime hodinového taktu počas špičiek a dvojhodinového taktu počas sediel. Na zvládnutie stabilizovaného prúdu cestujúcich je tento režim postačujúci.

Ministerstvo prisľúbilo ešte prehodnotenie stanoviska a možnosť zmeny. Dalo nejaké vyjadrenie kraju?

- Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. sme pridelili primeranú kvótu vlakových kilometrov s ohľadom na výsledky štúdie prúdov cestujúcich. Voľbu konkrétnej časovej polohy spojov sme v rámci tejto kvóty ponechali na Železničnú spoločnosť Slovensko s podmienkou zabezpečenia prípojov medzi diaľkovými vlakmi a vlakmi miestnej obsluhy, ako aj vedenia vlakov v takte, pričom výnimkou môžu byť len odôvodnené prípady, súvisiace s obsluhou významnej miestnej frekvencie. ZSSK pri svojom rozhodovaní vychádzala z vlastného poznania rozdelení frekvencií. Poznamenávame však, že pridávanie vlakových výkonov je vzhľadom na striktné limitovanie výkonov Železničnej spoločnosti Slovensko prakticky vylúčené. Predpokladáme samozrejme, že tento prvý krok k novému usporiadaniu železničnej osobnej dopravy nebude ešte zďaleka optimálny a budeme pozorne sledovať jeho dopady, aby sme mohli pri ďalších úpravách cestovného poriadku prijímať ďalšie optimalizačné opatrenia. Očakávame však, že po ukončení teraz rozbiehaného procesu bude výsledkom prehľadný, ako aj verejnosti vyhovujúci a zrozumiteľný železničný cestovný poriadok, ktorý nebude potrebné meniť po niekoľko ďalších rokov.

Skryť Vypnúť reklamu

Vyhovelo sa požiadavkám starostov na trati Púchov - Horní Lideč?

- Uvedené vlakové spojenia boli zrušené od 1.5.2011 pri redukcii vlakovej dopravy z dôvodu zníženej objednávky v oblasti dopravných výkonov zo strany ministerstva. Dôvodom pre výber týchto vlakov bolo práve ich nedostatočné obsadenie cestujúcimi, frekvencia na úrovni 15 – 25 cestujúcich, ako i možnosť využitia alternatívnej autobusovej dopravnej ponuky. Tieto dôvody boli vysvetlené i na spoločnom stretnutí, kde sa okrem zástupcov obcí zúčastnil aj Trenčiansky samosprávny kraj a príslušná SAD. V smere z Púchova odchádza autobus 308416/85 v čase o 20,30 hodine, pričom pokrýva obce po Lúky pod Makytou, v pracovné dni v úseku od Lúk pod Makytou zabezpečuje bus 308 416/86 s príchodom o 21, 55 hodine. Tento spoj má v Lúkach prípoj 308417/40 s 5 minutovým prestupným časom, takže dopravná obsluha je zabezpečená aj pre obce Strelenka a Lysá pod Makytou. Vzhľadom na uvedené skutočnosti so zmenou vo vedení osobných vlakov pre GVD 2012/2013 neuvažujeme.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak ešte nie je definitívne rozhodnuté o pripomienkach, kedy by mohol dostať kraj nejakú záväznú odpoveď?

- Deň 27. 7. 2012 bol stanovený ako termín definitívneho uzatvorenia časových polôh a kalendárnych obmedzení vlakov osobnej dopravy na GVD 2012/2013, ktorý začína platiť 9. 12. 2012. Návrh grafikonu je však iba začiatkom zmien, v priebehu nasledujúcich 2-3 rokov dôjde k jeho ustaľovaniu, dolaďovaniu a odstraňovaniu nedostatkov, ktoré nebolo z rôznych dôvodov možné zapracovať do súčasného návrhu. Ďalšie zmeny a akceptácie návrhov na úpravy, v prípade ich opodstatnenosti, budú zapracované v priebehu ďalšieho obdobia.

Máte k dispozícii nejakú analýzu vyťaženosti a ekonomickú analýzu zo strany ZSSK v súvislosti s návrhom na zrušenie vlakov a dostal ju kraj k dispozícii?

- Ministerstvo si v roku 2011 nechalo vypracovať Výskumnému ústavu dopravnému v Žiline štúdiu o prúdoch cestujúcich dotovanej autobusovej a železničnej dopravy. Táto štúdia mapovala prúdy cestujúcich využívajúcich osobnú železničnú dopravu a prímestskú autobusovú dopravu na existujúcich spojoch verejnej osobnej dopravy. Informácie o nákladovosti vlakov boli poskytnuté zo ZSSK.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 28 653
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 25 987
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 689
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 888
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 150
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 823
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 490
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 364
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 314
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 150
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

FOTOGALÉRIA: Otužilcov z Podhradského mora nezastavil ani ľad

Otužilci z Podhradského mora opäť raz ukázali, že v chlade sa cítia ako ryby vo vode. Nezastavil ich ani ľad, sekerami vysekali dieru do mora a užívali si blahodárne účinky ľadovej vody.

Ilustračné foto.

FOTO: Rybník sa zmenil na hokejový a korčuliarsky areál

Rybník sa počas zimných mrazivých dní mení na miesto pre športy.

AKTUALIZOVANÉ: Odberné miesta v okrese Považská Bystrica, Púchov a Ilava

Na Slovensku prebieha celoplošné skríningové testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest v okrese Považská Bystrica, Púchov a Ilava. Doplnili sme odberné miesta za okres Považská Bystrica, okres Púchov a v meste Ilava.

Mobilné odberové miesto na sídlisku SNP v Považskej Bystrici

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia pátra po Ľubošovi Blahovi

Policajti hľadajú Ľuboša Blahu z Hornej Vsi.

Frajeri jazdili autom po zamrznutej priehrade, prelomil sa ľad

Ľad si zmýlili s cestou. Mementom pre všetkých by mali byť tragédie, ktoré sa na Oravskej priehrade stali, no zdá sa, že ľudia sú nepoučiteľní.

Prehľad: Kde sa môžete dať otestovať

Ľudia môžu využiť aj testovacie miesta v blízkom okolí.

V Trenčíne pribudne ďalšie záchytné parkovisko, bude bezplatné

Jeho kapacita nepresiahne 60 parkovacích miest.

Už ste čítali?