Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Ministerstvo hovorí o vyhovujúcom cestovnom poriadku

V súvislosti so zmenami cestovného poriadku železníc od 9. decembra 2012 sme položili niekoľko otázok aj ministerstvu dopravy. Zodpovedal ich hovorca ministerstva Martin Kóňa.

Prečo sa ministerstvo rozhodlo pre úpravu cestovného poriadku a ako ju zdôvodnilo samosprávnemu kraju?

- V skratke možno povedať, že prerozdelenie dopravných výkonov na jednotlivé územia a trate vyplynulo z počtu cestujúcich využívajúcich železničnú osobnú dopravu, a teda v oblastiach, kde boli nízke prúdy cestujúcich došlo k obmedzeniu, respektíve k návrhu na zastavenie osobnej železničnej dopravy, naopak, v oblastiach, ktoré vykazovali mohutné prúdy cestujúcich, došlo k posilneniu výkonov osobnej železničnej dopravy.

Skryť Vypnúť reklamu

Dostal kraj nejakú konkrétnu odpoveď na požiadavku nerušenia osobných vlakov aj rýchlikov na trati Bratislava – Žilina, v úseku Púchov, Považská Bystrica? Využívajú ich aj študenti a zamestnanci na cestu do práce a podľa ľudí sú využívané.

- Na úseku je nadstavený celodenný dvojhodinový takt rýchlikov. Osobná doprava sa vykonáva v režime hodinového taktu počas špičiek a dvojhodinového taktu počas sediel. Na zvládnutie stabilizovaného prúdu cestujúcich je tento režim postačujúci.

Ministerstvo prisľúbilo ešte prehodnotenie stanoviska a možnosť zmeny. Dalo nejaké vyjadrenie kraju?

- Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. sme pridelili primeranú kvótu vlakových kilometrov s ohľadom na výsledky štúdie prúdov cestujúcich. Voľbu konkrétnej časovej polohy spojov sme v rámci tejto kvóty ponechali na Železničnú spoločnosť Slovensko s podmienkou zabezpečenia prípojov medzi diaľkovými vlakmi a vlakmi miestnej obsluhy, ako aj vedenia vlakov v takte, pričom výnimkou môžu byť len odôvodnené prípady, súvisiace s obsluhou významnej miestnej frekvencie. ZSSK pri svojom rozhodovaní vychádzala z vlastného poznania rozdelení frekvencií. Poznamenávame však, že pridávanie vlakových výkonov je vzhľadom na striktné limitovanie výkonov Železničnej spoločnosti Slovensko prakticky vylúčené. Predpokladáme samozrejme, že tento prvý krok k novému usporiadaniu železničnej osobnej dopravy nebude ešte zďaleka optimálny a budeme pozorne sledovať jeho dopady, aby sme mohli pri ďalších úpravách cestovného poriadku prijímať ďalšie optimalizačné opatrenia. Očakávame však, že po ukončení teraz rozbiehaného procesu bude výsledkom prehľadný, ako aj verejnosti vyhovujúci a zrozumiteľný železničný cestovný poriadok, ktorý nebude potrebné meniť po niekoľko ďalších rokov.

Skryť Vypnúť reklamu

Vyhovelo sa požiadavkám starostov na trati Púchov - Horní Lideč?

- Uvedené vlakové spojenia boli zrušené od 1.5.2011 pri redukcii vlakovej dopravy z dôvodu zníženej objednávky v oblasti dopravných výkonov zo strany ministerstva. Dôvodom pre výber týchto vlakov bolo práve ich nedostatočné obsadenie cestujúcimi, frekvencia na úrovni 15 – 25 cestujúcich, ako i možnosť využitia alternatívnej autobusovej dopravnej ponuky. Tieto dôvody boli vysvetlené i na spoločnom stretnutí, kde sa okrem zástupcov obcí zúčastnil aj Trenčiansky samosprávny kraj a príslušná SAD. V smere z Púchova odchádza autobus 308416/85 v čase o 20,30 hodine, pričom pokrýva obce po Lúky pod Makytou, v pracovné dni v úseku od Lúk pod Makytou zabezpečuje bus 308 416/86 s príchodom o 21, 55 hodine. Tento spoj má v Lúkach prípoj 308417/40 s 5 minutovým prestupným časom, takže dopravná obsluha je zabezpečená aj pre obce Strelenka a Lysá pod Makytou. Vzhľadom na uvedené skutočnosti so zmenou vo vedení osobných vlakov pre GVD 2012/2013 neuvažujeme.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak ešte nie je definitívne rozhodnuté o pripomienkach, kedy by mohol dostať kraj nejakú záväznú odpoveď?

- Deň 27. 7. 2012 bol stanovený ako termín definitívneho uzatvorenia časových polôh a kalendárnych obmedzení vlakov osobnej dopravy na GVD 2012/2013, ktorý začína platiť 9. 12. 2012. Návrh grafikonu je však iba začiatkom zmien, v priebehu nasledujúcich 2-3 rokov dôjde k jeho ustaľovaniu, dolaďovaniu a odstraňovaniu nedostatkov, ktoré nebolo z rôznych dôvodov možné zapracovať do súčasného návrhu. Ďalšie zmeny a akceptácie návrhov na úpravy, v prípade ich opodstatnenosti, budú zapracované v priebehu ďalšieho obdobia.

Máte k dispozícii nejakú analýzu vyťaženosti a ekonomickú analýzu zo strany ZSSK v súvislosti s návrhom na zrušenie vlakov a dostal ju kraj k dispozícii?

- Ministerstvo si v roku 2011 nechalo vypracovať Výskumnému ústavu dopravnému v Žiline štúdiu o prúdoch cestujúcich dotovanej autobusovej a železničnej dopravy. Táto štúdia mapovala prúdy cestujúcich využívajúcich osobnú železničnú dopravu a prímestskú autobusovú dopravu na existujúcich spojoch verejnej osobnej dopravy. Informácie o nákladovosti vlakov boli poskytnuté zo ZSSK.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  2. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  8. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  9. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  10. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  1. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 19 980
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 878
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 422
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 672
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 12 402
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 12 086
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 461
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 413
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 674
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 405
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

FOTO: Dobrovoľní hasiči od marca pomáhajú s dezinfekciou

Považská Bystrica a okolie má neoceniteľnú pomoc. Dobrovoľní hasiči dezinfikujú verejné priestranstvá, ale aj okolie nemocnice.

Hasiči dezinfikujú okolie nemocnice

Samosprávny kraj ponúka školské priestory na zriadenie odberových miest

Trenčiansky kraj je zriaďovateľom 38 stredných škôl v dvanástich mestách a jednej obci.

ilustračné foto

Vyšlo nové číslo MY Považský Obzor

Mesto sa pripravuje na plošné testovanie. Nemocnica potrebuje posily.

Aktuálne číslo MY Považský Obzor

Padol ďalší rekord. V Trenčianskom kraji odhalili takmer 400 prípadov nákazy

Ide o pozitívnych ľudí identifikovaných klasickou cestou pomocou PCR testov.

Ilustračná fotografia.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?