Pondelok, 15. október, 2018 | Meniny má Terézia

Nepozdáva sa im vyúčtovanie správcu v mestskej nájomnej bytovke na Rozkvete

Tri ženy z mestskej nájomnej bytovky vyjadrili nespokojnosť s postupmi správcu pri vyúčtovávaní nákladov. Hovoria o porušovaní práv nájomníkov. Správca poslal len závery rokovania s nájomníkmi. K svojím postupom sa konkrétne nevyjadril.

Nájomníci písali správcovi, obrátili sa aj na mesto.(Zdroj: AUTOR)

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Tri nájomníčky z bytovky na Rozkvete 2064 Anna Nemčeková, Milada Doležiová a Katarína Joklová sa obrátili na redakciu so sťažnosťou na postup správcu. Správcu tu vykonáva v zastúpení mesta spoločnosť Teplo GGE.

Vo vyúčtovaní za rok 2011 sa podľa sťažovateliek objavila suma, ktorú si nevedeli vysvetliť. Žiadali preto o zdôvodnenie. Dostali ho, ale fakty v ňom uvedené sa im nepozdávali. Na správcu sa obrátili aj s reklamáciou a žiadali tiež zaslať kópiu faktúry a označili správanie správcu za poškodzovanie nájomníkov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nevedeli za čo majú platiť

Vo vyúčtovaní za rok 2011 si šesť ľudí našlo podľa slov Anny Nemčekovej položku – individuálne opravy v byte.

„Ide o sumu 78 eur. Keďže mňa suseda vytápala a chodievali hore-dole opravári, tak som sa išla spýtať, či to nenaúčtovali omylom náhodou mne za opravy, ktoré mali naúčtovať jej. Pán Glemba mi povedal, že nevedia, čo to je a išiel sa pýtať pani riaditeľky Blažejovej. Ona povedala, že je to za vypratanie pivníc. O tom, že sa majú vypratávať pivnice, nikto nič nevedel. Napísali sme preto ako slušní ľudia reklamáciu, nech nám vysvetlia, o čo vlastne ide, keďže nám bolo len ústne povedané, že to je za vypratanie. Nikde to však nebolo napísané, žiaden podklad sme k tomu nemali. Posielali sme to 8. 6. 2012,“ hovorí pani Nemčeková.

Vysvetlenie správcu

Vo vyjadrení správcu k reklamácii nákladov vysvetľuje tento podstatu položky, ktorá je vo vyúčtovaní uvedená ako neupresnená špecifikácia.

„Vzhľadom k niekoľkonásobnej individuálnej činnosti v bytoch nie je možné preto napísať presnú špecifikáciu v každom byte. Vo vašom prípade ide po nahlásení užívateľov bytov o zistený poznatok neskutočného neporiadku a spôsobenej škody v pivničných priestoroch vchodu číslo 138, kde sme to chceli riešiť formou upozorňujúceho ozna-mu a nakoľko sa požadovaný výsledok nedostavil, postupovali sme zvolaním užívateľov pivníc od čísla 7 až po číslo 12 za prítomnosti zástupcov MsÚ PB, spoločnosti GGE s. r. o. a troch prítomných užívateľov pivníc, kde sa dohodlo na zabezpečení opatrení tak, ako je uvedené v zázname o vykonaní obhliadky zo dňa 18. 5. 2012. Poznamenávame dodatok celej činnosti – výskyt nežiadúceho materiálu za dve plné stredné nákladné autá s vývozom na zberný dvor ... “ uvádza sa okrem iného vo vyjadrení.

Nezrovnalosti

Nájomníčky sa sťažujú na viacero nezrovnalostí. Výhrady majú napríklad k fotodokumentácii z pivníc vo vchode.

„Každá skupina šiestich pivníc má svoje vchodové dvere. Na fotodokumentácii, ktorú prikladajú, odfotografovali dvere, ktoré nie sú naše,“ uviedli nám.

Ďalej sa im nepozdáva, že by mali z plochy 15 metrov štvorcových odviezť dve stredne veľké plné nákladné autá. „Tento priestor, aj keby sa naplnil odspodu hore, nie je na dve nákladné autá,“ uvádzajú nájomníčky.

Pripomienky majú aj k obhliadke. „O žiadnej obhliadke sme konkrétne ja ani ďalší ľudia, ktorých sa reklamácia týka, nevedeli a ani sme tam neboli. Boli tam tri osoby z nášho paneláku, podľa neoverených informácií, ale ani jedna osoba nebola majiteľom pivníc od čísla 7 po číslo 12. K tomu ešte jedna dvojica bola mama s dcérou,“ konkretizuje jedna z nájomníčok. Dodáva, že aj suma naúčtovaná za narábanie s odpadom sa im nezdala primeraná, bola podľa ich tvrdení nadhodnotená vzhľadom na podmienky, ktoré má pre obyvateľov mesta oficiálne stanovené firma zaoberajúca sa v meste odpadom.

Druhá reklamácia

Nájomníčky uvádzajú, že reagovali druhou reklamáciou, ktorú posielali v polovici júla. V polovici augusta mali podľa nich dostať odpoveď a do dnešného dňa ju nemajú.

„Vychádza to za šesť bytov približne na sumu 467 eur. Zaujímalo nás preto, za čo to je,“ nepozdávala sa výška ceny nájomníčkam. Myslia si, že sa to dalo zabezpečiť lacnejšie. „Keď sme volali do Megawaste, tak nám povedali, že ako obyvatelia Považskej Bystrice máme nárok na pristavenie kontajneru za 50 eur a na jedného obyvateľa je odvoz jednej tony odpadu zdarma. Nechápali sme preto, ako prišli k tejto sume a kto to vlastne robil,“ vysvetľuje Nemčíková.

Z firmy Megawaste nám informácie o službách a cenách pre obyvateľov mesta potvrdili.

Žiadali aj faktúru

Nájomníci sa obrátili priamo na riaditeľku Alicu Blažejovú aj so žiadosťou o zaslanie kópie faktúry za vypratávanie pivníc. Vo vyúčtovaniach im nesedeli dátumy. V jednej z reklamácií sa uvádza: „Správca predkladá správu o hospodárení za predchádzajúci rok, čiže za rok 2011, čo je od 1. 1. 2011 do 31. 12. 2011 vrátane a Vami uvedené vypratanie pivnice bolo 18. 5. 2012. Táto položka nemôže byť rozúčtovaná vo vyúčtovaní za rok 2011.“ Túto reklamáciu zaslali ešte predtým, než požadovali kópiu faktúry a odpoveď na ňu nedostali.

Zaslaná im nebola ani kópia faktúry. Nájomníčky sa obrátili listom aj na mesto, aby sa zaoberalo seriózne ich problémom.

Stretnutie

Odpovede na postupy správcu voči nájomníkom sme žiadali od pani riaditeľky Alice Blažejovej aj z redakcie a chceli sme tiež vedieť, ako budú riešiť problém. Konkrétne odpovede na postupy a spôsoby, ako sa vyúčtovávalo, sme nedostali. Nájomníčky však firma zavolala po dvoch týždňoch, ako sme sa začali o problém zaujímať, na stretnutie. Ženy nás požiadali o účasť na ňom, tak sme im vyhoveli. Riaditeľka si však neželala prítomnosť médií, čo zdôvodnila tým, že nejde o verejné stretnutie.

Po rokovaní nám zaslala zápis z rokovania za účelom doriešenia sťažnosti nájomníkov 2064/138, v ktorom sa, okrem iného, uvádza: „Pani Nemčeková vysvetlila, že v pivniciach číslo 7 – 12 a na spoločnej chodbe v budove 2067/138 boli nanosené a zapratané spoločné priestory užívateľmi celého vchodu, nakoľko všetci užívatelia 24 bytov mali prístup do spoločných priestorov. Zástupkyne p. Nemčeková, p. Joklová a p. Doležilová sa ne-bránia vyúčtovaniu nákladov spojených s vyprataním spoločných priestorov (kľúče, zámky, dvere) a navrhujú, aby tieto boli rozpočítané medzi všetkých nájomníkov vchodu 138. Správca súhlasí a zaväzuje sa, že v termíne do 10. 10. 2012 prepracuje vyúčtovanie za rok 2011.“ Súčasťou záznamu je aj fakt, že v bytovke bývajú neprispôsobiví nájomníci.

Závery mesta

Nespokojné nájomníčky sa obrátili listom aj na primátora mesta. ten poveril zamestnancov, aby problematiku prešetrili a riešili.

„Konkrétne závery od správcu, prečo účtoval tak, ako účtoval, sme v podstate nedostali,“ vysvetlila Tatiana Kozárová, poverená momentálne funkciou prednostky úradu. Dodala však, že s nájomníkmi sa správca dohodol. „Sťažovateľky písali na úrad, prišlo to 9. októbra, že sa dohodli s Teplo GGE na prepracovaní vyúčtovania nákladov spojených s užívaním bytu za rok 2011. Náklady na vypratanie spoločných priestorov sa rozpočítajú na všetkých nájomníkov vchodu. Keďže niektorí sa odsťahovali, tak súhlasili aj so zapracovaním faktúry na vypratanie na všetkých. Nové vyúčtovanie nákladov sťažovateľky dostali, čím považujeme našu reklamáciu za vyriešenú,“ citovala z listu, ktorý doručil mestu správca, Kozárová. Dodala, že na rokovaniach so správcom vyjadrilo mesto nespokojnosť. „Samo-zrejme, keď sme rokovali s GGE, upozornili sme ich, že jednoducho niečo takéto v budúcnosti nebudeme trpieť a budú vyvodené finančné postihy alebo personálne riešenia podľa závažnosti prípadu a opakovania sa," vyjadrila sa Kozárová.

K obhliadke zo dňa 18. 5. 2012 prednostka Kozárová uviedla, že zápis o nej majú aj na mestskom úrade. „Bola aj za účasti zástupcov mesta. Podpísaní sú však len zamestnanci mesta a firmy, ktorá vykonáva správu. Ľudia z bytovky podpísaní nie sú a ani sa neuvádzajú ich mená. Je preto ťažké spätne zistiť, kto tam vlastne z nájomníkov bytovky bol," uviedla Kozárová.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  3. Hyundai i20 – Ideálny parťák
  4. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si?
  5. Domov sa skladá z detailov – dolaďte ten svoj na Moddome
  6. Ako znížiť spotrebu energie v obciach a mestách
  7. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  8. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje
  9. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  10. Mesto pravidelne mešká s úhradou dotácií pre Partizán Bardejov
  1. Výhody virtuálneho sídla spoločnosti
  2. Medzinárodný týždeň na EU v Bratislave
  3. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  4. Ako znížiť spotrebu energie v obciach a mestách
  5. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  6. Hyundai i20 – Ideálny parťák
  7. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si?
  8. Domov sa skladá z detailov – dolaďte ten svoj na Moddome
  9. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  10. Registrácia ochrannej známky
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 334
  2. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 13 685
  3. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 269
  4. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 9 965
  5. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 639
  6. Nepodceňujte príznaky psoriázy 5 147
  7. Prečo úspešní odchádzajú od nedokončených úloh? 2 749
  8. Dlhopisy s fixným výnosom 6,6 % p.a. 2 255
  9. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku 1 987
  10. Volkswagen Polo GTI: Nepodceňovať! 1 858

Hlavné správy z MY Považská

Považania v 3. kole Vyzývacieho pohára proti hráčom Pressana

Považskobystrickí hádzanári spoznali počas víkendu svojho súpera vo Vyzývacom pohári mužov 2018/2019.

Ráno zrazilo auto cyklistov

Pri dopravnej nehode zrazilo dnes ráno osobné auto dvoch cyklistov.

Čo sa dočítate v novinách?

Aktuálne informácie z okresov Považská Bystrica, Púchov a Ilava nájdete každý týždeň vo vašom týždenníku MY Noviny stredného Považia (OBZOR).

Parkovací automat opäť nefungoval. Vymenia ho?

Minulý týždeň opäť nefungoval automat na hlavnom parkovisku v centre mesta. Problémy sú tu opakovane. Pýtali sme sa, kedy ho vymenia.

Veľký prehľad mládežníckeho futbalu

Ako hrali mladí futbalisti v súťažiach SFZ a ZsFZ.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Poľovníka na Orave v lese napadol medveď

Muž leží s mnohopočetnými tržnými ranami v trstenskej nemocnici.

Rozhľadňu na Veľkej Homoli otvoria pre verejnosť už o pár dní

Po dvoch rokoch sa pre turistov opäť sprístupní obľúbená rozhľadňa na Veľkej Homoli.

Hokejový talent hrával aj vo Švédsku či Fínsku: Radšej budem amatérom

Hokejista Martin Pavlíček pôsobil vo viacerých destináciách Európy.

Vybrali SME

Už ste čítali?