POVAŽSKÁ BYSTRICA. Prednostka mestského úradu Tatiana Kozárová hovorí, že k zmene organizácie došlo, aby bolo vybavovanie vecí pre obyvateľov jednoduchšie, a aby dokázal úrad na požiadavky reagovať rýchlejšie.
V rámci zmeny odišli z úradu traja zamestnanci dohodou. S ďalším znižovaním počtov sa nepočíta.
Hlavný dôvod zmeny
Zmeny sa dotkli viacerých odborov na úrade, ale hlavným dôvodom bolo rozdelenie veľkého odboru správy a údržby majetku, územného plánu, výstavby a stavebného úradu na menšie jednotky. „Urobili sme to preto, aby boli viac akcieschopné,“ vysvetľuje Kozárová.
Z tohto veľkého odboru ako samostatný odobrali odbor výstavby a rozvoja mesta, kde je vedúcou Viera Zboranová. „Je tam aj územné plánovanie, to znamená, že keď si budú obyvatelia chcieť zistiť, či ich pozemok je v územnom pláne určený na zastavanie, stále budú chodiť do kancelárie 504 na oddelenie územného plánu a architektúry. Tam sa dozvedia všetky tieto podmienky. Potom tam zostalo oddelenie výstavby, to znamená realizácia stavieb v investorstve mesta a veľké akcie, ktoré mesto organizuje a pridali sme tam oddelenie životného prostredia, to znamená prenesený výkon štátnej správy. Čiže ak bude niekto potrebovať riešiť výrub stromu, problematiku malého zdroja znečisťovania, rozhodnutie na studňu, registráciu roľníkov, všetky tieto veci sa budú vybavovať na odbore rozvoja a výstavby mesta,“ konkretizuje Kozárová.
Stavebný poriadok
Oddelenie stavebného poriadku je v organizačnej štruktúre samostatne. Kozárová vysvetľuje, že ide prenesený výkon štátnej správy pri povoľovaní stavieb, od povolení drobných stavieb cez územné rozhodnutia, stavebné povolenia a nakoniec kolaudačné rozhodnutia pri väčších stavbách. „Spadá priamo pod prednostu. Je to niečo iné ako odbor výstavby, ktorý má na starosti už samotnú realizáciu stavieb,“ vysvetlila Kozárová.
Kancelária primátora a správa majetku
Pod kanceláriou primátora sa presunulo nakladanie s majetkom mesta. „Ak si bude chcieť dať občan žiadosť na odkúpenie nehnuteľnosti, chcel by mestu nejakú predať, či riešiť nájom, vecné bremeno alebo usporiadať iné majetkovo-právne pomery, ktoré sa dotýkajú majetku mesta, bude sa obracať na odbor kancelárie primátora, oddelenie narábania s majetkom mesta,“ vysvetlila Kozárová.
Pod odbor kancelárie patrí aj právne oddelenie. „Právne veci konzultujú ostatné odbory práve s týmto odborom,“ doplnila Kozárová. Rovnako sem zaradili aj regionálny rozvoj. „Žiadosti na fondy v závislosti od vyhlásených výziev sa budú pripravovať práve tu,“ konkretizovala prednostka. Vedúcim kancelárie primátora je Michal Hamar.
Ako samostatný sa odčlenil aj odbor prevádzky, údržby a služieb mesta. „Veci týkajúce sa nakladania s majetkom mesta, teda predaje a podobne, patria pod kanceláriu primátora, ale starostlivosť o mestský majetok patrí pod tento novovytvorený odbor. Ide o správu cintorínov, kultúrnych domov, škôl, ciest, zelene vrátane nakladania s odpadom. Je to teda dosť široký záber,“ povedal Kozárová. Vedúcou je Jana Mičková.
Len malá zmena
Nezmenený zostal ekonomický odbor, kde je vedúcim Anton Martaus. To znamená, že obyvatelia, ktorí najviac navštevujú správu daní, ju nájdu stále na prízemí v novej časti budovy. „Takisto finančný odbor, ktorý má na starosti účtovníctvo, rozpočty a ďalšie veci zostáva hore na treťom poschodí,“ konkretizovala prednostka.
V pôvodnej podobe zostal i odbor školstva, kultúry a sociálnych vecí. Vedúcim odboru je Jozef Bielik. Aj kancelárie zostávajú dole. „Odčlenili sme akurát overovanie a matriku pod odbor organizačný, ktorý je celkom novým odborom. Je odčlenený od kancelárie primátora mesta. Pripravujú sa tu aj všetky mestské zastupiteľstvá, spadá sem napríklad aj správa celého informačného systému,“ uviedla prednostka. Vedúcou je Daniala Bubáková.
Traja ľudia odišli
Traja ľudia po zmene štruktúry odišli z mestského úradu dohodou. „Tento stav by mal byť už stabilizovaný. Samozrejme, že v prípade nejakého závažného porušenia pracovnej disciplíny opatrenia nevylučujem. V rámci zmeny organizačnej štruktúry sa však už počet zamestnancov meniť nemal,“ povedala Kozárová.