Štrkové jamy pri Váhu, pozostatok výstavby diaľnice, budú zasýpať

Pre prístup do lokality, kde sa štrkové jamy nachádzajú, budú používať stavbári aj miestne komunikácie. O ich oprave po skončení výstavby a iných veciach, ktoré s ňou súvisia, sa živo diskutovalo hlavne v komisii dopravy a životného prostredia.

Spoločnosť Váhostav ťažila pri Váhu štrk, jamy musí zasypať.Spoločnosť Váhostav ťažila pri Váhu štrk, jamy musí zasypať. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO: AUTOR)

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Jamy po ťažbe štrku stavbári zasypú. Ako obslužné komunikácie budú používať miestne cesty pod diaľnicou pri Váhu a tiež cestu prvej triedy.

V dopravnej komisii sa živo diskutovalo o oprave miestnych komunikácií zo strany Váhostavu. Ide o cestu, ktorá je súbežne s diaľnicou popri poliach, slúži záhradkárom, ale používajú ju aj ľudia z mesta na korčuľovanie a iné športy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zámer

Spoločnosť Váhostav bola jednou z tých, ktoré sa podieľali na výstavbe diaľnice cez Považskú Bystricu. Realizovali práce za Váhom. Do stavebnej komisie mesta predložila žiadosť na schválenie projektu organizácie výstavby zemníkov, teda zásypu štrkových jám. „V lokalite, kde sa stavala diaľnica popri rieke Váh, budeme ešte vykonávať práce na zásype zemníkov. Ide o ťažobné jamy, z ktorých bol vyťažený materiál na výstavbu diaľničných násypov. V rámci tejto stavby máme ako spoločnosť ešte povinnosť urobiť spätne zásyp a rekultiváciu týchto priestorov,“ povedal Martin Kelemen z Váhostavu.

SkryťVypnúť reklamu

Na otázku, že v územnom rozhodnutí bolo stanovené jamy nezasýpať, ale ponechať ich na voľnú sukcesiu, teda prirodzený ďalší vývoj bez ďalších zásahov, odpovedal: „V lokalite sa nachádzajú ešte aj iné zemníky, ktoré nie sú v našej správe. Pri tých našich od začiatku kompetentné orgány, banský úrad a pozemkový úrad, požadovali ich rekultiváciu.“

Prístup do lokality a organizácia výstavby

Do lokality sa musia stavbári nejako dostať, a tak vypracovali projekt organizácie výstavby, ktorý predkladali do dvoch komisií mesta.

Hlavne v komisii dopravy a životného prostredia sa rozpútala živá diskusia. Do lokality za Váhom sa musia mechanizmy, zabezpečujúce práce, nejako dostať. Odbočovať na miestne komunikácie budú z cesty I/61, ktorá ide aj cez mesto. „Chceme prvý úsek riešiť pri Považskej Teplej, kde z cesty 1/61 odbočíme a pôjdeme k stanici, potom ďalej. Popri diaľnici existuje komunikácia v správe mesta, ktorá bola vybudovaná v súbehu s diaľnicou. Odbočovať budeme aj za čerpacou stanicou OMW, pôjdeme cez železničné priecestie, potom účelovými komunikáciami cez premostenie Váhu a týmto smerom do lokality, kde budeme pracovať. Máme odsúhlasené dopravnou políciou vjazdy a výjazdy a bude to označené dopravným značením. Vybudujeme dočasné premostenia a máme záujem všetky poškodenia, ktoré boli pri stavebnej činnosti urobené, dať do pôvodného stavu. Preto robíme aj pasportizáciu v zmysle zmluvy s NDS predtým, ako začneme niečo robiť, aby bolo jasné, ako vyzerali tieto komunikácie pred a po tom, ako sa ukončí táto stavebná činnosť. Potom sa znovu urobí pasportizácia komunikácií a rozdiely sa budú riešiť úpravami,“ vysvetlila inžinierka Lúčanová z Váhostavu členom komisie.

SkryťVypnúť reklamu

Iné riešenie a výhrady mesta

Jana Mičková, vedúca odboru údržby mesta, upozornila, že spoločnosť sa pôvodne obracala na mesto s iným riešením. „Informácia bola taká, že miestnu komunikáciu, ktorá je spravená pozdĺž polí, používať nebudete, ale vedľa toho si urobíte súbežnú komunikáciu. Platí táto informácia?“ zaujímalo Mičkovú.

Lúčanová z Váhostavu reagovala, že platí to, čo majú predložené v tejto žiadosti a používať budú komunikácie, ktoré boli v súbehu s diaľnicou a momentálne sú v správe mesta.

Komunikácie boli podľa informácií Mičkovej vybudované po ukončení diaľnice. „NDS ich využívala ako staveniskovú cestu, a potom uskutočnila úpravu tej cesty, ktorá slúži pre účely záhradkárov, aby sa dostali do tohto územia a momentálne svojou dimenziou a konštrukčnými vrstvami nie je vhodná pre dopravu ťažkej techniky, ktorá by slúžila na prejazd,“ upozornila Mičková.

SkryťVypnúť reklamu

Dodala ešte, že môže dôjsť k nedorozumeniam, lebo cesta ako stavba je ešte v záruke. „Nie sme veľmi naklonení žiadosti,“ konštatovala nakoniec Mičková.

Lúčanová z Váhostavu vysvetlila, že iná prístupová komunikácia tam v momentálnej situácii nie je riešená, a ani nie je rýchlo riešiteľná. „Urobiť dočasnú komunikáciu by vyžadovalo predpoklad mať súhlas vlastníkov pozemkov,“ uviedla okrem iného a dodala, že sú limitovaní časom.

Pohyb vozidiel

V komisii sa nakoniec tiež roz-prúdila diskusia o tom, že po ceste už ťažká technika jazdí. Zástupcovia Váhostavu tvrdili, že dochádza k odstraňovaniu ornice, nie však v predmetnej lokalite, a pripustili tiež, že už začali s výstavbou premostenia z betónových rúr v časti, kde bol vybudovaný dočasný most pre výstavbu diaľnice. Lúčanová však zdôraznila, že Váhostav nebude zabezpečovať opravu niečoho, čo nespôsobili. „Toto je, myslím, aj v záujme mesta Považská Bystrica, aby tam neboli tie vodné plochy a aby sa zasypávali,“ dodala ešte.

Toto tvrdenie vyvolalo kritické ohlasy členov komisie, ktorí zdôraznili, že ide o povinnosť Váhostavu. Nakoniec vznikla diskusia o tom, že neboli dotiahnuté detaily pri kolaudácii diaľnice, čo sa týka prác súvisiacich s dielom, ako sú aj zásypy zemníkov.

S konkrétnymi číslami bol problém

Členov komisie tiež, okrem iného, zaujímalo, koľko áut bude denne chodiť po komunikáciách. „To nebude o počte vozidiel, ale o počte jázd, ktoré dnes neviem povedať,“ reagovala Lúčanová. Jej kolega Martin Kelemen, ktorý prezentoval zámer v stavebnej komisii, poskytol aj čísla. „Mala by to byť stovka nákladných automobilov denne,“ informoval.

Zástupcovia Váhostavu nevedeli dať členom dopravnej komisie ani presné počty o tom, koľko metrov kubických vyžaduje zásyp zemníkov. Hovorilo sa však o tom, odkiaľ sa bude voziť. „Časť lomového kameňa budeme voziť z Jablonového pri Bytči alebo z Baranovej pri Rajci. A možno aj z tunela Višňové. Alebo ak si nájdeme ešte niečo bližšie, aj z inej lokality. Pre nás je dobré, keď je to čo najbližšia oblasť, lebo každý kilometer je náklad,“ vysvetlili zástupcovia Váhostavu.

Pohybu ťažkej techniky po ceste prvej triedy a miestnych komunikáciách sa tak mesto nevyhne. Neodznelo tiež jasne, ktoré ďalšie cesty v rámci mesta ešte bude Váhostav využívať v nadväznosti na miesta, odkiaľ bude voziť.

Uvedené v zápise z komisie

Práce na rekultivácii zemníkov by mali podľa zápisu z komisie trvať od mája do konca októbra roku tohto roka. Vozidlá budú mať nosnosť asi 25 ton a bude vykonaných 150 jázd denne.

Komisia odporučila po ukončení prác, najneskôr do 30. septembra 2014, vyspraviť nerovnosti a lokálne poruchy na komunikáciách v správe mesta a v celej dĺžke trasy položiť asfaltobetónový koberec. V zápise sa tiež uvádza, že pasportizácia predmetných trás bola vykonaná v čase už prebiehajúcich prác, a nie je relevantná stavu, ktorý bol pred skutočným začatím prác

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 002
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 510
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 416
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 578
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 902
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 428
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 910
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 690
  1. Milan Buno: Post-sovietska Ukrajina a čo znamená zostať, keď všetci odišli... | 7 knižných tipov
  2. Ján Karas: Mýtus o rovnakom štarte: O tých, čo bežia bosí za dôstojnosťou
  3. Jozef Huljak: Apple Intelligence v Číne: Prečo si Apple vybral Alibabu a ako geopolitika ovplyvňuje nasadenie AI v iPhonoch
  4. Martin Fronk: Dolná Strehová nie je len o termálnej vode. Tu sa zrodila Tragédia človeka!
  5. Viktor Pamula: Ako mestská televízia vláde pomáha
  6. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  7. Otilia Horrocks: Poplach v Smere SD spôsobil Europoslanec p.T. Zdechovský / plus 2 x video/
  8. František Kukura: Konformizmus: Ako si pomaly zradíš dušu a ešte sa pri tom usmievaš
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 80 353
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 802
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 192
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 180
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 059
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 656
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 987
  8. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 5 764
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Počas letných prázdnin pravidelne klesá počet cestujúcich v regionálnych vlakoch. ZSSK preto predložila Ministerstvu dopravy SR návrh na dočasné prispôsobenie grafikonu, ktoré by sa týkalo 39 regionálnych liniek.


Hlavný tréner Považskej Bystrice Václav Straka.

Rozhovor s trénerom MŠK Považská Bystrica Václavom Strakom.


Keď si sadnete do vlakovej jednotky Panter, cítite sa ako doma v obývačke.


Po chátrajúcom bratislavskom Tehelnom poli sa k nepoznaniu zmenil aj staručký štadión v Prešove.

Štadióny, ktoré hostia ME.


1
  1. Milan Buno: Post-sovietska Ukrajina a čo znamená zostať, keď všetci odišli... | 7 knižných tipov
  2. Ján Karas: Mýtus o rovnakom štarte: O tých, čo bežia bosí za dôstojnosťou
  3. Jozef Huljak: Apple Intelligence v Číne: Prečo si Apple vybral Alibabu a ako geopolitika ovplyvňuje nasadenie AI v iPhonoch
  4. Martin Fronk: Dolná Strehová nie je len o termálnej vode. Tu sa zrodila Tragédia človeka!
  5. Viktor Pamula: Ako mestská televízia vláde pomáha
  6. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  7. Otilia Horrocks: Poplach v Smere SD spôsobil Europoslanec p.T. Zdechovský / plus 2 x video/
  8. František Kukura: Konformizmus: Ako si pomaly zradíš dušu a ešte sa pri tom usmievaš
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 80 353
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 802
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 192
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 180
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 059
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 656
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 987
  8. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 5 764
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu