Štvrtok, 18. august, 2022 | Meniny má Elena, Helena

Osemsto ľudí z Jelšového spísalo petíciu

Ľudia z mestskej časti Jelšové sa rozhodli, že vyjadria svoju nespokojnosť so zlým stavom ciest a chodníkov aj petíciou. V niektorých častiach síce boli rekonštrukcie, práce sú však urobené zle, peniaze sa použili zbytočne. Petíciu podpísalo 800 ľudí.

Autá sa vyhýbajú jamám, po ceste neustále kľučkujú. Chodníky sú úzke a v zlom stave. Situácia tu nie je bezpečná hlavne pre chodcov.Autá sa vyhýbajú jamám, po ceste neustále kľučkujú. Chodníky sú úzke a v zlom stave. Situácia tu nie je bezpečná hlavne pre chodcov. (Zdroj: DP)

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Jelšovčania, ale aj ľudia, ktorí prechádzajú cez túto mestskú časť k cintorínu, chodia už roky po rozbitej ceste. Vo veľmi zlom stave sú aj chodníky popri komunikácii, na mnohým miestach sú nepoužiteľné, prepadnuté, s množstvom nerovností. Na ceste sa tak stretávajú chodci, vodiči, ktorí sa vyhýbajú jamám, a tiež ľudia odkázaní na vozík, ktorí bývajú v tejto časti mesta. Situácia býva nebezpečná.

Niečo sa v minulosti rekonštruovalo, práce však vykazujú nedostatky. Ľudia sa čudujú, ako mohol niekto takto zle vykonanú prácu prebrať. Peniaze z mestskej kasy sa tak minuli zbytočne.

SkryťVypnúť reklamu

Samá jama, každé dva metre

Hlavná ulica do Jelšového, aj chodníky popri nej, nie sú v dobrom stave. „Bolo by načase, aby sa tu konečne niečo urobilo. Je to strašné. Autá máme rozmlátené, neustále ich musíme opravovať. Nedávno som si kúpil nový prívesný vozík, aj ten už som dával dohromady. Keď s ním idem po ceste, skáče pomaly meter, lebo veľké jamy a hrbole sú v niektorých častiach každé dva metre,“ posťažoval sa Dušan Šadlák.

Dodal, že sa u nich poriadne neinvestovalo už roky. „Treba s tým niečo robiť. Máme nového primátora, sľubuje všeličo, len sa akosi veľa nerobí. Aj sa tu v minulosti niečo opravovalo, napríklad chodníky, ale to bola tiež taká bieda, odfláknutá robota. Aj kanály sa nám tu prepadávajú, lebo to poriadne nespevnili, nezabetónovali,“ opisuje situáciu pán Šadlák.

SkryťVypnúť reklamu

Škoda o tom hovoriť

Viera Fapšová si tiež myslí, že cesta je strašne rozbitá, s množstvom jám a nerovností. „Zle sa chodí aj na bicykli. Ani si nepamätám, že by sa tu dával nový povrch a už tu bývame tridsaťtri rokov. Je umenie prejsť aj po páse cesty, kde robili kanalizáciu a dávali tam nový asfalt. Aj pre deti je to nebezpečné. A ony jazdia na bicykloch. Na spodnej ulici sa niečo aj robilo, ale tu hore veru už dlho nič. Akosi sa na nás zabúda,“ hovorí pani Viera.

Miroslav Imrišík sa čuduje, načo od neho chceme, aby povedal ako to vyzerá. „Je to tu v katastrofálnom stave, však to vidíte sami. Všetko je to rozbité. Ako to spravili, tak to je. Je to rozbité na franforce, je škoda o tom vyprávať. A opravovať? To nemá význam, treba tu dať nový koberec. Spisujú sa aj petície. Ale to musia riešiť aj na úradoch,“ hodnotí stav Imrišík.

SkryťVypnúť reklamu

Otázne je, ako ďalej povedal, či sa na novú cestu nájdu peniaze. Investícia je však podľa neho nevyhnutná. „Keď ide okolo nás trochu väčšie auto, tak mi hrkocú poháre v obývačke. Tak si tu žijeme,“ dopĺňa.

Nepoužiteľné chodníky a kľučkovanie na ceste

Mladá mamička Andrea Kupčíková opisuje, že s kočiarom musí chodiť len po ceste, lebo to inak nejde. „Keď vyjdem na chodník, musím ísť hneď dole, lebo sa po ňom nedá ísť dlho. Na ceste sú zase diery, a tak zavadziame autám, ktoré sa im vyhýbajú. Človek si nevyberie,“ sťažuje sa mladá žena. Hovorí, že v Jelšovom žije od narodenia a nič sa nemení. „Cestu aj chodníky zalátajú, minú na to kopec peňazí a na ďalší rok to musia robiť znova. Fakt. Náš chodník nikdy nebol pekný, stále je tu diera na celú šírku. Dúfajme, že to raz urobia, lebo toto je šialené,“ konštatuje.

Za pravdu jej dáva aj Adela Skorková. „Keď sa mi nedá prejsť po chodníku, musím ísť na rozbitú cestu. Je to zlé a nebezpečné chodiť takto domov,“ tvrdí.

Peter Šadlák opisuje, že musí jazdiť ako vodič po oboch stranách cesty, lebo jamám sa niekde nedá vyhnúť. Tak kľučkuje. Alebo jedno auto zastaví a počká, pokiaľ prejde druhé. „Cesta je úzka a na nej strašné jamy, takže inak sa nedá. Nie je to bezpečné, a to už nehovorím o tom, že stále opravujem autá, trpia hlavne tlmiče,“ hovorí mladý muž.

Nebezpečné aj pre vozíčkarov

Mareka Senéšiho sme stretli na vozíku, tiež na ceste. „Keby bolo jám menej, určite by sa išlo lepšie a bolo by to aj bezpečnejšie. Na chodník sa nedostanem, lebo zjazdy nie sú dobré, takže neviem ako naň vyjsť, a potom sa dostať zase dolu. Tak radšej chodím po ceste. Bývam tu už sedem rokov, niekde cesty opravili, ale inde ich rozbili,“ posťažoval sa.

Zle urobená práca

Stanislav Šadlák sa pri hodnotení situácie vracia do minulosti. „Zabúdalo sa na túto obec. A to sme len kúsok od centra mesta. Žijem tu 54 rokov. Bola tu síce vybudovaná kanalizácia, nová prípojka vody. Ale myslím si, že všetko bolo robené horúcou ihlou. Keď sa spravila kanalizácia, čo bolo to z eurofondov, rýchlo sa potom položil koberec, pod ktorým nebol poriadny podklad, len nejaké piesky. A teraz vidíte výsledok. Asfalt je dolámaný, sú tu jamy, veľké nerovnosti. Na aute sa tu ide človek zabiť. Dokonca sa zopárkrát stalo, keď sa vodič vyhýbal výtlkom a nedával pozor, že ohrozil deti. Bývajú tu navyše väčšinou starší ľudia a je len otázkou času, kedy niekto príde k úrazu. Obmedzenú rýchlosť mnohí vodiči nerešpektujú. Po chodníkoch sa nedá chodiť, sú rozbité a úzke, po ceste chodiť je nebezpečné. Ako majú ľudia chodiť?“ hovorí Šadlák.

Mali by to dať do poriadku

Šadlák dodáva, že sa robili síce v niektorých častiach aj opravy, či ciest alebo chodníkov, zámer sa však minul účinku. „Myslím si, že to mesto zanedbalo. Ako mohol niekto prebrať takúto prácu?“ pýta sa. Dodáva, že na chodníkoch nemajú obrubníky, položenie asfaltu bolo nekvalitné. „Rozprával som sa aj s konateľom. Ten mi povedal, že mesto akceptuje, aby to firma urobila tak, aby to bolo urobené. Nerovnosti zatreli, ale nevyrovnali nič. V spodnej časti sa navyše namiesto obrubníkov dali železné vinkle, čo je nebezpečné. Aj cesta je urobená zle. Ak tu firmy niečo robili, mali by si to dať do poriadku. Ten, kto cestu preberal, si to mal s konateľom prejsť a v rámci záruky dať všetko odstrániť. Nekvalita sa prejavuje napríklad aj na chodníku ku cintorínu. Asfalt sa tu pokladal na blato, na štrky. Aj pri tom som bol. Nespĺňalo to normu. Mala tam ísť geotextília, to sa neurobilo, a tak prerastá cez asfalt tráva,“ opisuje stav Šadlák.

Oprava cesty sa mala podľa neho urobiť aj po výstavbe diaľnice, k čomu tiež nedošlo. „Keď sa stavala diaľnica, jazdili tadiaľto ťažké autá. Už vtedy sa malo tlačiť na to, aby sa dala cesta do poriadku. Mesto by to nestálo ani korunu. Nestalo sa,“ dodáva.

Kde je zodpovednosť?

Iný obyvateľ hovorí, že v zlom stave je aj cesta, ktorá sa robila na konci Jelšového. Tú robila zase iná firma ako cestu v dolnej časti. Aká, sa nám zistiť nepodarilo ani na mestskom úrade, ani od poslanca Ľubomíra Kuboviča. „Je štrukturálne poddimenzovaná, materiál, ktorý bol použitý, je nevyhovujúci, a nie je materiálom podľa noriem. Nezodpovedá ani štandardom, ktoré sú pre verejnú komunikáciu, čo sa týka šírky, prevýšenia, sklonu, odvodnenia. Na všetky práce musia byť nejaké zmluvy, mesto musí mať páky na to, aby to mohlo reklamovať. Ak sa to nerobí, tak prečo? Treba to riešiť. Sú tu predsa úrady a oddelenia, ktoré by mali za to niesť zodpovednosť. A ak to firmy urobili zle, zodpovednosť musí byť prevedená aj na tieto firmy,“ myslí si pán Miroslav, ktorý si neželal uvádzať jeho priezvisko.

Najčítanejšie na My Považská

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  3. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  4. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  7. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  2. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  3. Agrokomplex 2022
  4. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  5. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  6. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  7. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  8. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 34 503
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 421
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 754
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 245
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 4 619
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 083
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 3 686
  8. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 452

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Pravda o hypotékach a úveroch na bývanie. VEĽKÉ POROVNANIE. Kto a koľko ich poskytol? Aké sú skutočné predajné ceny bytov a koľko sa ich stavia?
  2. Štefan Vidlár: Nevidzíte, šašci?
  3. Ján Šeďo: Odstavené elektrolyzéry v Slovalcu - omyl štátu, nemalo sa to stať.
  4. Helena Michlíková: Disciplína ? O nej tu nemôže byť ani reči
  5. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča
  6. Miriam Studeničová: Výstraha veriacim i ateistom! Druhé prikázanie
  7. Kristína Jakubičková: Zmena klímy spustoší životné prostredie, v spoločnosti dielo skazy završujú osoby s črtami sociopatie či psychopatie
  8. Štefan Vidlár: Celé zle, či?
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 18 135
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 262
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 698
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 047
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 862
  6. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 735
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 696
  8. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 589
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Spadnutá časť vŕby poškodila v Považskej Bystrici niekoľko vozidiel.

V bezvetrí a horúčave sa ulomila časť veľkej vŕby.


14 h
Premiéra filmovej novinky bude už 18. augusta.

Scenár horúcej letnej komédie je založený na skutočných udalostiach.


18 h
Novinky z MY regióny.

Máme pre vás dve veľmi žiadané novinky, ktoré aktuálne spúšťame na regionálnych weboch MY.


16. aug
Zničená strecha na priemyselnom objekte v Dubnici nad Váhom.

Sedem zásahov absolvovali v utorok popoludní profesionálni hasiči z Dubnice nad Váhom v súvislosti s lokálnou búrkou a silným vetrom.


TASR 16. aug

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Väčšina nezvestných sa skrýva, pretože je na nich vydaný príkaz na zatknutie.


16. aug

Mladý Sihelňan mal novú motorku len tri dni.


20 h

Páchateľa zadržali niekoľko hodín po čine.


9 h

Viac ako osem hodín bojoval Dolnokubínčan na trati v Estónsku.


20 h

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Pravda o hypotékach a úveroch na bývanie. VEĽKÉ POROVNANIE. Kto a koľko ich poskytol? Aké sú skutočné predajné ceny bytov a koľko sa ich stavia?
  2. Štefan Vidlár: Nevidzíte, šašci?
  3. Ján Šeďo: Odstavené elektrolyzéry v Slovalcu - omyl štátu, nemalo sa to stať.
  4. Helena Michlíková: Disciplína ? O nej tu nemôže byť ani reči
  5. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča
  6. Miriam Studeničová: Výstraha veriacim i ateistom! Druhé prikázanie
  7. Kristína Jakubičková: Zmena klímy spustoší životné prostredie, v spoločnosti dielo skazy završujú osoby s črtami sociopatie či psychopatie
  8. Štefan Vidlár: Celé zle, či?
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 18 135
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 262
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 698
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 047
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 862
  6. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 735
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 696
  8. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 589
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu