Osemsto ľudí z Jelšového spísalo petíciu

Ľudia z mestskej časti Jelšové sa rozhodli, že vyjadria svoju nespokojnosť so zlým stavom ciest a chodníkov aj petíciou. V niektorých častiach síce boli rekonštrukcie, práce sú však urobené zle, peniaze sa použili zbytočne. Petíciu podpísalo 800 ľudí.

Autá sa vyhýbajú jamám, po ceste neustále kľučkujú. Chodníky sú úzke a v zlom stave. Situácia tu nie je bezpečná hlavne pre chodcov.Autá sa vyhýbajú jamám, po ceste neustále kľučkujú. Chodníky sú úzke a v zlom stave. Situácia tu nie je bezpečná hlavne pre chodcov. (Zdroj: DP)

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Jelšovčania, ale aj ľudia, ktorí prechádzajú cez túto mestskú časť k cintorínu, chodia už roky po rozbitej ceste. Vo veľmi zlom stave sú aj chodníky popri komunikácii, na mnohým miestach sú nepoužiteľné, prepadnuté, s množstvom nerovností. Na ceste sa tak stretávajú chodci, vodiči, ktorí sa vyhýbajú jamám, a tiež ľudia odkázaní na vozík, ktorí bývajú v tejto časti mesta. Situácia býva nebezpečná.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niečo sa v minulosti rekonštruovalo, práce však vykazujú nedostatky. Ľudia sa čudujú, ako mohol niekto takto zle vykonanú prácu prebrať. Peniaze z mestskej kasy sa tak minuli zbytočne.

SkryťVypnúť reklamu

Samá jama, každé dva metre

Hlavná ulica do Jelšového, aj chodníky popri nej, nie sú v dobrom stave. „Bolo by načase, aby sa tu konečne niečo urobilo. Je to strašné. Autá máme rozmlátené, neustále ich musíme opravovať. Nedávno som si kúpil nový prívesný vozík, aj ten už som dával dohromady. Keď s ním idem po ceste, skáče pomaly meter, lebo veľké jamy a hrbole sú v niektorých častiach každé dva metre,“ posťažoval sa Dušan Šadlák.

Dodal, že sa u nich poriadne neinvestovalo už roky. „Treba s tým niečo robiť. Máme nového primátora, sľubuje všeličo, len sa akosi veľa nerobí. Aj sa tu v minulosti niečo opravovalo, napríklad chodníky, ale to bola tiež taká bieda, odfláknutá robota. Aj kanály sa nám tu prepadávajú, lebo to poriadne nespevnili, nezabetónovali,“ opisuje situáciu pán Šadlák.

SkryťVypnúť reklamu

Škoda o tom hovoriť

Viera Fapšová si tiež myslí, že cesta je strašne rozbitá, s množstvom jám a nerovností. „Zle sa chodí aj na bicykli. Ani si nepamätám, že by sa tu dával nový povrch a už tu bývame tridsaťtri rokov. Je umenie prejsť aj po páse cesty, kde robili kanalizáciu a dávali tam nový asfalt. Aj pre deti je to nebezpečné. A ony jazdia na bicykloch. Na spodnej ulici sa niečo aj robilo, ale tu hore veru už dlho nič. Akosi sa na nás zabúda,“ hovorí pani Viera.

Miroslav Imrišík sa čuduje, načo od neho chceme, aby povedal ako to vyzerá. „Je to tu v katastrofálnom stave, však to vidíte sami. Všetko je to rozbité. Ako to spravili, tak to je. Je to rozbité na franforce, je škoda o tom vyprávať. A opravovať? To nemá význam, treba tu dať nový koberec. Spisujú sa aj petície. Ale to musia riešiť aj na úradoch,“ hodnotí stav Imrišík.

SkryťVypnúť reklamu

Otázne je, ako ďalej povedal, či sa na novú cestu nájdu peniaze. Investícia je však podľa neho nevyhnutná. „Keď ide okolo nás trochu väčšie auto, tak mi hrkocú poháre v obývačke. Tak si tu žijeme,“ dopĺňa.

Nepoužiteľné chodníky a kľučkovanie na ceste

Mladá mamička Andrea Kupčíková opisuje, že s kočiarom musí chodiť len po ceste, lebo to inak nejde. „Keď vyjdem na chodník, musím ísť hneď dole, lebo sa po ňom nedá ísť dlho. Na ceste sú zase diery, a tak zavadziame autám, ktoré sa im vyhýbajú. Človek si nevyberie,“ sťažuje sa mladá žena. Hovorí, že v Jelšovom žije od narodenia a nič sa nemení. „Cestu aj chodníky zalátajú, minú na to kopec peňazí a na ďalší rok to musia robiť znova. Fakt. Náš chodník nikdy nebol pekný, stále je tu diera na celú šírku. Dúfajme, že to raz urobia, lebo toto je šialené,“ konštatuje.

Za pravdu jej dáva aj Adela Skorková. „Keď sa mi nedá prejsť po chodníku, musím ísť na rozbitú cestu. Je to zlé a nebezpečné chodiť takto domov,“ tvrdí.

Peter Šadlák opisuje, že musí jazdiť ako vodič po oboch stranách cesty, lebo jamám sa niekde nedá vyhnúť. Tak kľučkuje. Alebo jedno auto zastaví a počká, pokiaľ prejde druhé. „Cesta je úzka a na nej strašné jamy, takže inak sa nedá. Nie je to bezpečné, a to už nehovorím o tom, že stále opravujem autá, trpia hlavne tlmiče,“ hovorí mladý muž.

Nebezpečné aj pre vozíčkarov

Mareka Senéšiho sme stretli na vozíku, tiež na ceste. „Keby bolo jám menej, určite by sa išlo lepšie a bolo by to aj bezpečnejšie. Na chodník sa nedostanem, lebo zjazdy nie sú dobré, takže neviem ako naň vyjsť, a potom sa dostať zase dolu. Tak radšej chodím po ceste. Bývam tu už sedem rokov, niekde cesty opravili, ale inde ich rozbili,“ posťažoval sa.

Zle urobená práca

Stanislav Šadlák sa pri hodnotení situácie vracia do minulosti. „Zabúdalo sa na túto obec. A to sme len kúsok od centra mesta. Žijem tu 54 rokov. Bola tu síce vybudovaná kanalizácia, nová prípojka vody. Ale myslím si, že všetko bolo robené horúcou ihlou. Keď sa spravila kanalizácia, čo bolo to z eurofondov, rýchlo sa potom položil koberec, pod ktorým nebol poriadny podklad, len nejaké piesky. A teraz vidíte výsledok. Asfalt je dolámaný, sú tu jamy, veľké nerovnosti. Na aute sa tu ide človek zabiť. Dokonca sa zopárkrát stalo, keď sa vodič vyhýbal výtlkom a nedával pozor, že ohrozil deti. Bývajú tu navyše väčšinou starší ľudia a je len otázkou času, kedy niekto príde k úrazu. Obmedzenú rýchlosť mnohí vodiči nerešpektujú. Po chodníkoch sa nedá chodiť, sú rozbité a úzke, po ceste chodiť je nebezpečné. Ako majú ľudia chodiť?“ hovorí Šadlák.

Mali by to dať do poriadku

Šadlák dodáva, že sa robili síce v niektorých častiach aj opravy, či ciest alebo chodníkov, zámer sa však minul účinku. „Myslím si, že to mesto zanedbalo. Ako mohol niekto prebrať takúto prácu?“ pýta sa. Dodáva, že na chodníkoch nemajú obrubníky, položenie asfaltu bolo nekvalitné. „Rozprával som sa aj s konateľom. Ten mi povedal, že mesto akceptuje, aby to firma urobila tak, aby to bolo urobené. Nerovnosti zatreli, ale nevyrovnali nič. V spodnej časti sa navyše namiesto obrubníkov dali železné vinkle, čo je nebezpečné. Aj cesta je urobená zle. Ak tu firmy niečo robili, mali by si to dať do poriadku. Ten, kto cestu preberal, si to mal s konateľom prejsť a v rámci záruky dať všetko odstrániť. Nekvalita sa prejavuje napríklad aj na chodníku ku cintorínu. Asfalt sa tu pokladal na blato, na štrky. Aj pri tom som bol. Nespĺňalo to normu. Mala tam ísť geotextília, to sa neurobilo, a tak prerastá cez asfalt tráva,“ opisuje stav Šadlák.

Oprava cesty sa mala podľa neho urobiť aj po výstavbe diaľnice, k čomu tiež nedošlo. „Keď sa stavala diaľnica, jazdili tadiaľto ťažké autá. Už vtedy sa malo tlačiť na to, aby sa dala cesta do poriadku. Mesto by to nestálo ani korunu. Nestalo sa,“ dodáva.

Kde je zodpovednosť?

Iný obyvateľ hovorí, že v zlom stave je aj cesta, ktorá sa robila na konci Jelšového. Tú robila zase iná firma ako cestu v dolnej časti. Aká, sa nám zistiť nepodarilo ani na mestskom úrade, ani od poslanca Ľubomíra Kuboviča. „Je štrukturálne poddimenzovaná, materiál, ktorý bol použitý, je nevyhovujúci, a nie je materiálom podľa noriem. Nezodpovedá ani štandardom, ktoré sú pre verejnú komunikáciu, čo sa týka šírky, prevýšenia, sklonu, odvodnenia. Na všetky práce musia byť nejaké zmluvy, mesto musí mať páky na to, aby to mohlo reklamovať. Ak sa to nerobí, tak prečo? Treba to riešiť. Sú tu predsa úrady a oddelenia, ktoré by mali za to niesť zodpovednosť. A ak to firmy urobili zle, zodpovednosť musí byť prevedená aj na tieto firmy,“ myslí si pán Miroslav, ktorý si neželal uvádzať jeho priezvisko.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 995
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 506
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 404
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 578
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 898
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 401
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 929
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 700
  1. Milan Buno: Post-sovietska Ukrajina a čo znamená zostať, keď všetci odišli... | 7 knižných tipov
  2. Ján Karas: Mýtus o rovnakom štarte: O tých, čo bežia bosí za dôstojnosťou
  3. Jozef Huljak: Apple Intelligence v Číne: Prečo si Apple vybral Alibabu a ako geopolitika ovplyvňuje nasadenie AI v iPhonoch
  4. Martin Fronk: Dolná Strehová nie je len o termálnej vode. Tu sa zrodila Tragédia človeka!
  5. Viktor Pamula: Ako mestská televízia vláde pomáha
  6. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  7. Otilia Horrocks: Poplach v Smere SD spôsobil Europoslanec p.T. Zdechovský / plus 2 x video/
  8. František Kukura: Konformizmus: Ako si pomaly zradíš dušu a ešte sa pri tom usmievaš
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 80 353
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 802
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 192
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 180
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 059
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 656
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 987
  8. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 5 764
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Počas letných prázdnin pravidelne klesá počet cestujúcich v regionálnych vlakoch. ZSSK preto predložila Ministerstvu dopravy SR návrh na dočasné prispôsobenie grafikonu, ktoré by sa týkalo 39 regionálnych liniek.


Hlavný tréner Považskej Bystrice Václav Straka.

Rozhovor s trénerom MŠK Považská Bystrica Václavom Strakom.


Keď si sadnete do vlakovej jednotky Panter, cítite sa ako doma v obývačke.


Po chátrajúcom bratislavskom Tehelnom poli sa k nepoznaniu zmenil aj staručký štadión v Prešove.

Štadióny, ktoré hostia ME.


1
  1. Milan Buno: Post-sovietska Ukrajina a čo znamená zostať, keď všetci odišli... | 7 knižných tipov
  2. Ján Karas: Mýtus o rovnakom štarte: O tých, čo bežia bosí za dôstojnosťou
  3. Jozef Huljak: Apple Intelligence v Číne: Prečo si Apple vybral Alibabu a ako geopolitika ovplyvňuje nasadenie AI v iPhonoch
  4. Martin Fronk: Dolná Strehová nie je len o termálnej vode. Tu sa zrodila Tragédia človeka!
  5. Viktor Pamula: Ako mestská televízia vláde pomáha
  6. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  7. Otilia Horrocks: Poplach v Smere SD spôsobil Europoslanec p.T. Zdechovský / plus 2 x video/
  8. František Kukura: Konformizmus: Ako si pomaly zradíš dušu a ešte sa pri tom usmievaš
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 80 353
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 802
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 192
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 180
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 059
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 656
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 987
  8. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 5 764
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu