Utorok, 17. máj, 2022 | Meniny má Gizela

Železničná spoločnosť nemôže vyhovieť všetkým požiadavkám

Železničná spoločnosť Slovensko je viazaná, čo sa týka počtu vlakov, zmluvou so štátom, ktorý určuje tento rozsah osobitne pre každý rok. Preto aj nie je možné vždy všetkým požiadavkám regiónov vyhovieť.

Pomôže ľuďom pripomienkovanie nového cestovného poriadku?Pomôže ľuďom pripomienkovanie nového cestovného poriadku? (Zdroj: AUTOR)

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Zástupkyňa tlačového odboru Železničnej spoločnosti Slovensko Zuzana Červená hovorí, že pri návrhu cestovného poriadku zohľadňujú pripomienky regiónov. Ľudia majú možnosť pripomienkovať, všetkým požiadavkám sa však vyhovieť nedá.

Vlaky v Púchovskej doline

V súvislosti s vlakovou dopravou v Púchovskej doline bolo zrušených v priebehu posledných rokov niekoľko vlakov v smere Púchov – Horní Lideč, čo skomplikovalo ľuďom cestu do práce. Ide o pohraničnú oblasť a mnohí pracujú na Morave, iní obyvatelia zase dochádzajú do Púchova a vzdialených obcí. Hovoria o komplikovanej doprave, nie príliš vyhovujúcom autobusovom spojení. Najviac sú dotknutí obyvatelia Strelenky, časti obce Lysá pod Makytou. Zrušenie vlakov má veľmi negatívny vplyv aj na rozvoj turistického ruchu v tejto lokalite. „ZSSK prerokováva cestovný poriadok (CP) vždy s príslušným samosprávnym krajom. Rokovaní sa zúčastňujú aj zástupcovia dotknutých podnikov autobusovej dopravy. Pred uzatvorením poriadku sú sumarizované pripomienky a návrhy z viacerých smerov, priamo od cestujúcich, cez obecné úrady, školy, významné podniky v regióne i cez samotné samosprávne kraje. Nie každej pripomienke je ale možné vyhovieť. Navyše, mnohé si vzájomne protirečia, a vtedy sa prikláňame k takým riešeniam, ktoré zohľadňujú väčšinový záujem. Na trati Púchov – Horní Lideč boli práve za posledné roky po dohode s Trenčianskym samosprávnym krajom aj pridávané vlaky. Ich reálne využívanie cestujúcimi však ukázalo, že tento krok nebol ekonomicky účelný. Preto došlo následne postupne k ich opätovnému zrušeniu. ZSSK je viazaná, čo do počtu vlakov, zmluvou so štátom, ktorý určuje tento rozsah osobitne pre každý rok. Preto aj z tohto dôvodu nie je možné vždy všetkým požiadavkám vyhovieť,“ vysvetľuje Červená.

SkryťVypnúť reklamu

Zastavovanie v Považskej Bystrici a niektoré obmedzenia

Zaujímali sme sa aj o zastavovanie vlakov v Považskej Bystrici a zrušenie niektorých vlakových spojov v smere z Považskej Bystrice do Žiliny a opačne. V stanici sa zrušilo v minulosti zastavovanie niektorých rýchlikov, napríklad pražských, ktorými dochádzali ľudia aj za prácou a študenti do škôl. Potom sa mestu vyhovelo a začali opätovne zastavovať. Zrušené však boli niektoré iné vlaky, ktoré ľudia využívali na cestu do práce a do školy. Hovorilo sa vtedy o 13 vlakoch. Chceli sme vedieť, či dôjde k nejakej zmene. „Návrh nového CP je v tomto období v pripomienkovom konaní. Cestujúca verejnosť má možnosť sa s ním detailne oboznámiť na stránkach ZSSK i na stránkach príslušných samosprávnych krajov. Tento región je, a po určitú dobu bude, silne ovplyvnený výlukovými prácami správcu železničnej dopravnej cesty ŽSR. Výstavba koridoru, kde je počas roka niekoľko jednokoľajových úsekov, na jednej strane znižuje možnosti navyšovania počtu vlakov a na strane druhej nás núti viesť vlaky len v takom čase, keď je to technicky možné,“ hovorí Červená.

SkryťVypnúť reklamu

Dodáva, že dočasné, aj keď dlhodobé obmedzenia, v konečnom dôsledku prispejú k rozvoju železničnej dopravnej obsluhy v regióne. „Efekt je však možné očakávať až po ukončení stavebných prác.“

V súvislosti so zastavovaním diaľkových vlakov v železničnej stanici Považská Bystrica Červená garantovala, že všetky vlaky, s výnimkou IC vlakov v smeroch Žilina, Bratislava, ako aj Praha, budú naďalej zastavovať bez zmeny v Považskej Bystrici. „Navyše príde k zásadnému rozšíreniu počtu vlakových spojov kategórie expres, smer Horní Lideč – Praha. Pribudnú dva páry vlakov a vlaky smer Praha budú podobne ako rýchliky do Bratislavy vedené v dvojhodinovom taktovom intervale,“ doplnila Červená.

Ďalej uviedla, že vlak R 700 s odchodom 2.59 h do Bratislavy bol málo využívaný, preto bol minulý rok zrušený a nebude obnovený ani v budúcnosti. „Ostatné diaľkové vlaky budú bez zásadnejších zmien,“ tvrdí Červená.

SkryťVypnúť reklamu

V Ilave sa so zastavovaním nepočíta

Problematické je aj zastavovanie rýchlikov v Ilave. Pred a počas rekonštrukcie bolo povedané, že rýchliky v stanici Ilava stáť nebudú, pretože by bola ohrozená bezpečnosť cestujúcich a mohlo by dôjsť aj k technickým problémom - nehode či vykoľajeniu vlaku. Zaujímalo nás, ako to bude po dobudovaní železničnej stanice v Ilave, ktoré rýchliky tam budú stáť, ak vôbec niektoré budú. Ak nie, prečo nebola zrekonštruovaná stanica v Ilave tak, aby tam rýchliky stáť mohli. „V ilavskej železničnej stanici neplánujeme zastavovanie rýchlikov vedených na trati Bratislava – Košice ani do budúcnosti, nakoľko tieto vlaky prednostne zabezpečujú prepravu na dlhšie vzdialenosti, a nie je možné prostredníctvom nich zároveň zabezpečovať aj vnútroregionálnu dopravnú obslužnosť. V GVD 2013/14 bude v Ilave zastavovať len posilový nedeľný rýchlik R 1508 Súľov do Bratislavy, ktorý nie je vedený v taktovom režime,“ uviedla Červená.

Najčítanejšie na My Považská

Inzercia - Tlačové správy

  1. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  3. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  4. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  6. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  7. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  8. OMV a BILLA prinášajú na čerpacie stanice kvalitné potraviny
  1. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  2. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  3. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  6. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  7. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  8. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 543
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 727
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 291
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 4 021
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 408
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 581
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 021
  8. OMV a BILLA prinášajú na čerpacie stanice kvalitné potraviny 1 527

Blogy SME

  1. Martin Šuraba: Šimonka (1092) a gaslighting
  2. Lórant Kulík: Auto-Moto: Veterány potešili Košičanov, dobrú náladu rozdávali muzikanti a maturanti
  3. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  4. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 6.časť
  5. Dana Janebová: Kráľ je nahý...
  6. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel!
  7. Martina Kotúčová: Proč dcera nehraje
  8. Soňa Bulbeck: Letná pohoda na jazere Draždiak...
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 20 767
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 713
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 253
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 661
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 081
  6. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 3 988
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 344
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 933
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Dnes už asi nenájdeme na Slovensku študenta, ktorý by nepoznal alebo aspoň nepočul, o tomto európskom vzdelávacom programe. O jeho minulosti, ale hlavne budúcnosti, budeme diskutovať už v stredu 18. mája o 13:00 hod.


15 h
Ilustračná foto

Partia mladých mužov z Považia vyhľadáva medvede, aby sa s nimi natočili.


12 h

Štvrtú živú diskusiu zo štúdia denníka SME v rámci projektu Závislosti inak bude moderovať Šarkan – Peter Novák.


15 h
Oftalmológovia Zuzana Hrbeková a Konštantín Peško z IVIO Clinic.

Časy modernej techniky so sebou priniesli problém krátkozrakosti. Oftalmológovia Konštantín Peško a Zuzana Hrbeková hovoria, že čoraz viac ľudí bude potrebovať okuliare na videnie do blízka.


15 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Rumunské šelmy majú na svedomí mnoho úmrtí. Stret s človekom je na dennom poriadku.


15. máj

Cestári začínajú s opravou najzaťaženejšieho úseku na Liptove.


13 h

Na mieste zasahovali aj hasiči.


11 h

Klientom poskytlo mesto náhradné ubytovanie. Niektorí odišli k príbuzným.


18 h

Blogy SME

  1. Martin Šuraba: Šimonka (1092) a gaslighting
  2. Lórant Kulík: Auto-Moto: Veterány potešili Košičanov, dobrú náladu rozdávali muzikanti a maturanti
  3. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  4. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 6.časť
  5. Dana Janebová: Kráľ je nahý...
  6. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel!
  7. Martina Kotúčová: Proč dcera nehraje
  8. Soňa Bulbeck: Letná pohoda na jazere Draždiak...
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 20 767
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 713
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 253
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 661
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 081
  6. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 3 988
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 344
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 933
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu