Na výstave autoveteránov patril najväčší obdiv desiatke aeroviek

Autá, pri ktorých nerozhoduje rýchlosť, ale vek a vzhľad, opäť prilákali množstvo obdivovateľov. Mnohí z nich neodolali sadnúť si za volant auta, ktoré bolo oveľa staršie ako oni. Veď najstaršie z veteránov, bolo vyrobené v roku 1924.

O veteránov bol mimoriadny záujem.O veteránov bol mimoriadny záujem. (Zdroj: AUTOR)

Autá, ktoré vekom už určite patria medzi dôchodcov, ale vzhľadom stále krásne, mali možnosť obdivovať obyvatelia Považskej Bystrice už po siedmy raz. Výstavu autoveteránov pripravil Klub historických vozidiel Považia počas súťaže Veteran tour Manín.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Záľuba na celý život

Tohtoročné podujatie malo trocha odlišnejší charakter. Vozidlá nesúťažne doplnili „vyglančené“ aerovky. Ich majitelia mali zraz v neďalekých Belušských Slatinách. „Mali sme rovnaký termín stretnutia, tak sme ich pozvali. Sme veľmi radi, že prišli, vidieť, že návštevníkom sa veľmi páčia,“ povedal Štefan Blaško z Klubu historických vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Na svoje autíčka boli ich majitelia hrdí. „Prišiel som na Aero 30, rok výroby 1938. Je to veľmi zaujímavé a cenné auto, pretože ich výrobu ukončila vojna,“ predstavil svoju aerovku Juraj Jánošik z Bobotu. Priznal sa, že tento typ vozidiel je jeho srdcovou záležitosťou, takže ich má v zbierke viac.

Na kabriolete, ale inej značky, sa priviezol Vlastimil Kubíček z Litovli. Pred dvadsiatimi rokmi si kúpil Tatru T75 cabrio z roku 1935. „Bol to totálny šrot, doteraz som ho dával dohromady,“ pohľadom pohladil jeden kúsok zo svojej zbierky veteránov.

Peter Gáži z Častej pre zmenu nedá dopustiť na svoje Aero 30 z roku 1935. „Chcel som otvorené auto, do ktorého sa ťažko zmestím,“ so smiechom vysvetľuje svoju voľbu. Aj on dával auto dohromady niekoľko rokov. „Vždy, keď som mal čas, tak som išiel do garáže, pretože auto si žiada takú starostlivosť ako ženská,“ smeje sa. Zrejme mu je takáto starostlivosť veľmi blízka, pretože historické vozidlá mu učarovali už pred štyridsiatimi rokmi.

SkryťVypnúť reklamu

V štýlovom oblečení prišla kompletná rodinka Čimburovcov z Turzovského aeroklubu. Ako hlava rodiny prezradila, aerovku z roku 1931 používali len na manínsky okruh. Manželka doložila, že je to ich premiéra a veľmi sa im akcia páčila. Na stretnutí nechýbala ani ich dcéra Lea. Na otázku, ako sa do dvojmiestneho auta zmestí, sa len zasmiala a názorne predviedla, aké pohodlné sedenie má vzadu vo svojom najobľúbenejšom vozidle.

Učarovali mu Felície

Nie je tomu tak dávno, keď po našich cestách jazdili najmä škodovky. Tie sa páčia aj Ladislavovi Dujkovi z Púchova, zvlášť model felícia. Na jednej – kabriolete z roku 1960, prišiel i na súťaž veteránov. „Získali sme ju od jedného pána zo Žiliny. Všetko sme museli odstrojiť, zrenovovať. Trvalo to dva roky, lebo boli aj iné povinnosti. Snažili sme sa využívať originálne náhradné diely, aby auto dostalo taký vzhľad, ako keby vyšlo z výroby. Jediný rozdiel je vo farbe, pôvodne bolo žlté, teraz červené. A prečo felícia? Venujem sa im od roku 1970. Mali sme ich viacero, takže máme aj dostatok náhradných dielov,“ nedá dopustiť na škodovku pán Dujka.

SkryťVypnúť reklamu

Pastva pre oči i sluch

Tento rok si výstavu veteránov nenechala ujsť Dominika Gazdíková z Považskej Bystrice. Zobrala so sebou aj sesternicu. „Je nezvyčajné vidieť na cestách takéto autá. Vedela som, že býva v meste výstava, ale prišla som sa pozrieť až teraz. Upozornil ma na ňu tato. Veľmi sa mi páči, že mnohí vodiči sú zladení s autami aj oblečením. Zaujali ma aerovky,“ prezradila mladá slečna, ktorá si viaceré veterány aj odfotila.

Zdeno Metzker si pri pohľade na autá zaspomínal na svojich rodičov. „Našiel som tatrovku, na akej jazdil môj otec. Mohol som si pozrieť detail, vyfotiť ju, a keď som počul ten zvuk. No fantázia. Skláňam sa pre prácou rúk, ktoré to dokázali. Ani si neuvedomujeme, že tatrovky sa vyrábali len kúsok za kopcom v Kopřivnici. Voľakedy sme to zažili a skutočne musím ohodnotiť, že tatrovky boli vynikajúce stroje. Nedivím sa, že Američania Tatrovku získali a viem prečo. Technický potenciál, ktorý tam bol, nájdete málokde na svete. Myslím, že je to trocha na aj zamyslenie,“ skonštatoval.

Rýchlosť nerozhoduje

Pri veteránoch, aj keď ide o súťaž, nie je rýchlosť veľmi dôležitá. Podľa účastníkov je dôležité prísť do cieľa. „Stane sa, že niektoré auto zostane visieť, ale vždy sú kamaráti, ktorí potlačia a ide sa ďalej,“ usmial sa Štefan Blaško z Klubu historických vozidiel.

Doplnil, že podujatie síce súťažou, ale skôr ide o stretnutie ľudí so spoločnou záľubou, o výmenu skúseností či rád. „Práca so starými vozidlami si vyžaduje čas, trpezlivosť a technickú zručnosť, pretože ich dávame väčšinou dohromady sami. Výhodou je, že k tejto práci môžeme pritiahnuť aj mladých ľudí, čím sa zdokonaľujú v technike. Na súčasných autách toho veľa urobiť nedokážeme, ale pri veteránoch sa musíte starať, či má olej, aké sú sviečky, dokážete ho opraviť sami aj bez odborníka. A práve tu niekedy príde vhod rada od kamaráta s podobnou záľubou,“ dodal.

Súčasťou výstavy bolo po prvý raz aj odovzdávanie pohára primátora mesta. Získať ho mohlo vozidlo, ktoré bolo výnimočné po technickej a výkonovej stránke. V premiérovom ročníku ho dostal Miloš Krištofík a jeho Maserati 3500 GTI z roku 1961.

Najčítanejšie na My Považská

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 710
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 180
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 542
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 869
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 177
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 024
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 771
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 916
  1. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  2. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  3. Martin Borecky: Rakovina
  4. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  5. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  6. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  7. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  8. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 942
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 609
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 413
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 203
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 424
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 359
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 206
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 431
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

V príprave sa Sedmerovec stretol aj s dorastom Dubnice.

Pred začiatkom odvetnej časti oblastnej 8. ligy ObFZ Považská Bystrica sme nazreli do príprav Sedmerovca, Ilavy, Pružiny, Bodinej, Jasenice, Vrchteplej, Lednice, Kvašova B a Ilavy.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


Ikonický roštový chodník cez mokrade.

Historický park v Lednických Rovniach patrí na Slovensku k najkrajším.


  1. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  2. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  3. Martin Borecky: Rakovina
  4. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  5. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  6. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  7. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  8. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 942
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 609
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 413
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 203
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 424
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 359
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 206
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 431
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu