Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Na výstave autoveteránov patril najväčší obdiv desiatke aeroviek

Autá, pri ktorých nerozhoduje rýchlosť, ale vek a vzhľad, opäť prilákali množstvo obdivovateľov. Mnohí z nich neodolali sadnúť si za volant auta, ktoré bolo oveľa staršie ako oni. Veď najstaršie z veteránov, bolo vyrobené v roku 1924.

O veteránov bol mimoriadny záujem.O veteránov bol mimoriadny záujem. (Zdroj: AUTOR)

Autá, ktoré vekom už určite patria medzi dôchodcov, ale vzhľadom stále krásne, mali možnosť obdivovať obyvatelia Považskej Bystrice už po siedmy raz. Výstavu autoveteránov pripravil Klub historických vozidiel Považia počas súťaže Veteran tour Manín.

Záľuba na celý život

Tohtoročné podujatie malo trocha odlišnejší charakter. Vozidlá nesúťažne doplnili „vyglančené“ aerovky. Ich majitelia mali zraz v neďalekých Belušských Slatinách. „Mali sme rovnaký termín stretnutia, tak sme ich pozvali. Sme veľmi radi, že prišli, vidieť, že návštevníkom sa veľmi páčia,“ povedal Štefan Blaško z Klubu historických vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Na svoje autíčka boli ich majitelia hrdí. „Prišiel som na Aero 30, rok výroby 1938. Je to veľmi zaujímavé a cenné auto, pretože ich výrobu ukončila vojna,“ predstavil svoju aerovku Juraj Jánošik z Bobotu. Priznal sa, že tento typ vozidiel je jeho srdcovou záležitosťou, takže ich má v zbierke viac.

Na kabriolete, ale inej značky, sa priviezol Vlastimil Kubíček z Litovli. Pred dvadsiatimi rokmi si kúpil Tatru T75 cabrio z roku 1935. „Bol to totálny šrot, doteraz som ho dával dohromady,“ pohľadom pohladil jeden kúsok zo svojej zbierky veteránov.

Peter Gáži z Častej pre zmenu nedá dopustiť na svoje Aero 30 z roku 1935. „Chcel som otvorené auto, do ktorého sa ťažko zmestím,“ so smiechom vysvetľuje svoju voľbu. Aj on dával auto dohromady niekoľko rokov. „Vždy, keď som mal čas, tak som išiel do garáže, pretože auto si žiada takú starostlivosť ako ženská,“ smeje sa. Zrejme mu je takáto starostlivosť veľmi blízka, pretože historické vozidlá mu učarovali už pred štyridsiatimi rokmi.

SkryťVypnúť reklamu

V štýlovom oblečení prišla kompletná rodinka Čimburovcov z Turzovského aeroklubu. Ako hlava rodiny prezradila, aerovku z roku 1931 používali len na manínsky okruh. Manželka doložila, že je to ich premiéra a veľmi sa im akcia páčila. Na stretnutí nechýbala ani ich dcéra Lea. Na otázku, ako sa do dvojmiestneho auta zmestí, sa len zasmiala a názorne predviedla, aké pohodlné sedenie má vzadu vo svojom najobľúbenejšom vozidle.

Učarovali mu Felície

Nie je tomu tak dávno, keď po našich cestách jazdili najmä škodovky. Tie sa páčia aj Ladislavovi Dujkovi z Púchova, zvlášť model felícia. Na jednej – kabriolete z roku 1960, prišiel i na súťaž veteránov. „Získali sme ju od jedného pána zo Žiliny. Všetko sme museli odstrojiť, zrenovovať. Trvalo to dva roky, lebo boli aj iné povinnosti. Snažili sme sa využívať originálne náhradné diely, aby auto dostalo taký vzhľad, ako keby vyšlo z výroby. Jediný rozdiel je vo farbe, pôvodne bolo žlté, teraz červené. A prečo felícia? Venujem sa im od roku 1970. Mali sme ich viacero, takže máme aj dostatok náhradných dielov,“ nedá dopustiť na škodovku pán Dujka.

SkryťVypnúť reklamu

Pastva pre oči i sluch

Tento rok si výstavu veteránov nenechala ujsť Dominika Gazdíková z Považskej Bystrice. Zobrala so sebou aj sesternicu. „Je nezvyčajné vidieť na cestách takéto autá. Vedela som, že býva v meste výstava, ale prišla som sa pozrieť až teraz. Upozornil ma na ňu tato. Veľmi sa mi páči, že mnohí vodiči sú zladení s autami aj oblečením. Zaujali ma aerovky,“ prezradila mladá slečna, ktorá si viaceré veterány aj odfotila.

Zdeno Metzker si pri pohľade na autá zaspomínal na svojich rodičov. „Našiel som tatrovku, na akej jazdil môj otec. Mohol som si pozrieť detail, vyfotiť ju, a keď som počul ten zvuk. No fantázia. Skláňam sa pre prácou rúk, ktoré to dokázali. Ani si neuvedomujeme, že tatrovky sa vyrábali len kúsok za kopcom v Kopřivnici. Voľakedy sme to zažili a skutočne musím ohodnotiť, že tatrovky boli vynikajúce stroje. Nedivím sa, že Američania Tatrovku získali a viem prečo. Technický potenciál, ktorý tam bol, nájdete málokde na svete. Myslím, že je to trocha na aj zamyslenie,“ skonštatoval.

Rýchlosť nerozhoduje

Pri veteránoch, aj keď ide o súťaž, nie je rýchlosť veľmi dôležitá. Podľa účastníkov je dôležité prísť do cieľa. „Stane sa, že niektoré auto zostane visieť, ale vždy sú kamaráti, ktorí potlačia a ide sa ďalej,“ usmial sa Štefan Blaško z Klubu historických vozidiel.

Doplnil, že podujatie síce súťažou, ale skôr ide o stretnutie ľudí so spoločnou záľubou, o výmenu skúseností či rád. „Práca so starými vozidlami si vyžaduje čas, trpezlivosť a technickú zručnosť, pretože ich dávame väčšinou dohromady sami. Výhodou je, že k tejto práci môžeme pritiahnuť aj mladých ľudí, čím sa zdokonaľujú v technike. Na súčasných autách toho veľa urobiť nedokážeme, ale pri veteránoch sa musíte starať, či má olej, aké sú sviečky, dokážete ho opraviť sami aj bez odborníka. A práve tu niekedy príde vhod rada od kamaráta s podobnou záľubou,“ dodal.

Súčasťou výstavy bolo po prvý raz aj odovzdávanie pohára primátora mesta. Získať ho mohlo vozidlo, ktoré bolo výnimočné po technickej a výkonovej stránke. V premiérovom ročníku ho dostal Miloš Krištofík a jeho Maserati 3500 GTI z roku 1961.

Najčítanejšie na My Považská

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  2. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  3. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  4. Aké typy cukrovky poznáme?
  5. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  6. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  7. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  8. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 370
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 124
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 647
  4. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 1 874
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 663
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 655
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 400
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 184

Blogy SME

  1. Anna Milanová: Profil? ... 2022
  2. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 7.časť
  3. Elena Antalová: Myslite si o Ficovi, Matovičovi a Soukupovi čo chcete,
  4. Jan Pražák: Černá ovce rodiny
  5. Martin Greguš: NBS investovala do novej web stránky 266 871 EUR, celkovo na ňu dá vrátane prevádzky 472 071 EUR. Je toto normálne???
  6. Martin Greguš: Ako plní Matúš Vallo volebné sľuby v Bratislave? Po budovaní záchytných parkovísk je dostavba električky ďalší "prúser" .
  7. Alena Miklošová: New Orleans: Mon Amour
  8. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - rozhľadňa na Krahulskom vrchu
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 996
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 744
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 7 427
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 439
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 759
  6. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 5 274
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 014
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 814
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Najlepší si zmerajú sily aj na celorepublikovej úrovni.


18m

Považskobystrickí policajti obvinili 28-ročného muža zo zločinu ublíženia na zdraví.


TASR 17 h
Víťazný kolektív ZŠ Novomeského Trenčín.

Trenčania postúpili do celoslovenského finále šiesty raz v histórií.


(McD a 1 ďalší 18 h

PR článok


22 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Cesta je obojsmerne uzavretá.


a 1 ďalší 18. máj

Suma odmien by pokryla ročnú starostlivosť o tatranské chodníky.


21 h

Žilinský samosprávny kraj zaplatí za opravu vozovky v záručnej dobe z vlastných zdrojov sedemstotisíc eur.


18. máj

Hazard neprinesie do obce len príjem.


23 h

Blogy SME

  1. Anna Milanová: Profil? ... 2022
  2. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 7.časť
  3. Elena Antalová: Myslite si o Ficovi, Matovičovi a Soukupovi čo chcete,
  4. Jan Pražák: Černá ovce rodiny
  5. Martin Greguš: NBS investovala do novej web stránky 266 871 EUR, celkovo na ňu dá vrátane prevádzky 472 071 EUR. Je toto normálne???
  6. Martin Greguš: Ako plní Matúš Vallo volebné sľuby v Bratislave? Po budovaní záchytných parkovísk je dostavba električky ďalší "prúser" .
  7. Alena Miklošová: New Orleans: Mon Amour
  8. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím - rozhľadňa na Krahulskom vrchu
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 996
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 744
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 7 427
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 439
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 759
  6. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 5 274
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 014
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 814
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu