PÚCHOV. Divadlo je pred dokončením a pri jeho otvorení by mohli obchody už fungovať. V dvoch prípadoch bol pri predaji dôvod prevodu majetku mesta prípadom hodným osobitného zreteľa.
Poslancov zaujímalo, či je v podnikateľských kruhoch o priestory záujem a ako chce mesto postupovať pri predaji plôch.
Jasné pravidlá
Postupne by mali v novom divadle nájsť návštevníci okrem iného aj predajňu novín, tlačovín a drobného tovaru, pekárenských a cukrárenských výrobkov, predajňu kvetov, textilných a odevných výrobkov, predajňu klenotov a šperkov či reštauráciu.
„Spoločnosť, s ktorou mesto podpíše zmluvu o nájme, nebude môcť priestory použiť na iný spôsob využitia alebo ich prenajať ďalšej spoločnosti. Do súťaže sa môžu prihlásiť firmy, ktoré prevádzkujú činnosť, o ktorú bude záujem niekoľko rokov. Víťaz bude prevádzkovať priestory podľa jasných regulí. Kto bude úspešný, určia poslanci aj podľa pravidiel, ktoré sme prijali vlani,“ povedal primátor mesta Marián Michalec.
Bude o priestory záujem?
To bola otázka, ktorú položil za viacero poslancov Peter Bílik. „Vytvárame možnosti, ktoré môžu podnikatelia využiť. Osobne si želám, aby sa nám zopakovala situácia, ktorá nastala v prípade Márie Gašpárkovej. Ak by sa niečo podobné zopakovalo aj pri predajni pečiva, vznikol by nám väčší priestor pri vchode na poštu,“ dodal Michalec, ktorý skonštatoval, že v prípade nedostatku záujmu by sa súťaž zopakovala a hľadalo by sa iné využitie priestorov.
„Nemyslím si, že k tomu dôjde, pretože sme zatiaľ zaregistrovali dvadsaťtri záujemcov,“ povedala Daniela Šicová vedúca oddelenia výstavby a životného prostredia, architekt mesta.
Osobitný zreteľ
Ten odhlasovali poslanci v dvoch prípadoch. V prvom sa týkal predajne novín, tlačovín a drobného tovaru pre Máriu Gašpárkovú. „Na pozemku, ktorý bol vyhradený pre stavbu Kultúrneho a vzdelávacieho centra a rekonštrukciu Höen-ningovho námestia bol na základe platnej nájomnej zmluvy umiestnený novinový stánok vo vlastníctve žiadateľky a autobusová čakáreň. Tú vybudovala menovaná na vlastné náklady. Pri realizácii spomenutých investičných zámerov mesta bol nájom predčasne skončený, čiže oba objekty boli odstránené,“ informoval poslancov Michalec.
Poslanci osobitný zreteľ odhlasovali, podobne ako v druhom prípade. „Mesto nemá profesionálne kapacity a podobnú činnosť ani nikdy nevykonávalo. Preto sme hľadali prevádzkovateľa reštaurácie a kuchyne. Spomenuté priestory nemajú finálnu úpravu. Všetko vybuduje vopred nový prevádzkovateľ na svoje náklady. Bude to forma predplateného nájmu, po jeho skončení sa stane všetko majetkom mesta. Nový majiteľ preinvestuje viac, ako 150-tisíc eur do prerábok a technológií. Majiteľom priestorov bude AZ agentúra, s.r.o.,“ povedal primátor.
Poslanca Jána Riška zaujímalo, koľko bolo záujemcov o priestory reštaurácie a kuchyne. „Traja, zostal jediný. Rokovania stroskotali na spoluúčasti mesta v projekte,“ ozrejmil výber firmy Michalec.