Utorok, 17. máj, 2022 | Meniny má Gizela

Cesty stredného Považia zaplnili historické vozidlá

Na jednodňovom stretnutí milovníkov historických vozidiel sa stretlo viac ako sedemdesiat posádok. Obdivovať ich mohli obyvatelia viacerých obcí v okresoch Púchov a Ilava.

Na štarte bolo viac ako sedemdesiat vozidiel.Na štarte bolo viac ako sedemdesiat vozidiel. (Zdroj: SV)

SLÁVNICA. Účastníci siedmeho ročníka Veterán Rallye, ktorý sa konal 21. septembra, sa tradične na svojich tátošoch previezli po cestách stredného Považia. Štartovalo sa v sklárskom mestečku Lednické Rovne. Cieľ na nich čakal v Dulove.

Na trati dlhej stodvadsať kilometrov mali niekoľko zastávok, splniť museli aj súťažné úlohy.

Stretnutie veteránov

Do propagačnej jazdy sa mohli zapojiť len historické vozidlá, ktoré spĺňali kritériá. Tých bolo niekoľko. „V prvom rade musia mať vozidlá vek minimálne tridsať rokov a dobrý technický stav,“ povedal Miloš Figúr, hlavný organizátor podujatia. Okrem toho museli mať platné evidenčné číslo, zaplatenú zákonnú poistku a musia spĺňať podmienky pre jazdu na verejných komunikáciách.

SkryťVypnúť reklamu

„Auto, ktoré je hrdzavé a rozpadnuté, by sme ani nezobrali. Máme tu ale aj novšie autá, ktoré tesne spĺňajú rok výroby 1980. Okrem toho sa zapojili aj autá, ktoré možno nemajú ten vek, ale sú niečím zvláštne,“ prezradil o zapojených vozidlách Figúr.

Podujatia sa zúčastnilo sedemdesiatjeden posádok. Účasť podľa organizátorov trochu poznačilo aj počasie. „Vlani bolo síce osemdesiatštyri posádok, ale bolo aj krajšie počasie. Verím, že keby dnes bolo pekne, tak by sme tu mali možno aj sto účastníkov,“ dodal Figúr, ktorý jazdil na jednom z veteránov, na aute značky Rover. „Auto som doviezol z Anglicka. Mám to už asi päť rokov. Musel som ho troška poopravovať,“ povedal. Doma má ešte dvoch veteránov - volkswagena chrobáka z roku 1967 a motorku značky NSU, ktorá je v jeho zbierke najstaršia.

SkryťVypnúť reklamu

Mali sa čím pýšiť

Na letisku v Slavnici mali účastníci dlhšiu prestávku, a tak si mohli navzájom vymieňať skúsenosti i obdivovať tátoše.

Láskou k veteránom zahoreli nielen muži, ale aj ženy. To je prípad pána Ladislava Dujku z Púchova, ktorý sa Veterán Rallye zúčastnil s manželkou. „Pre ženu je to ešte väčší koníček ako pre mňa. Vyžíva sa v tom. Potrpí si na určité detaily a hlavne sa postará o to, aby auto vyzeralo pekne,“ hovorí Ladislav Dujka, ktorý prišiel na historickom aute značky Škoda Felicia kabriolet, rok výroby 1960. „Toto auto vlastním už viac rokov. Pred šiestimi rokmi bolo celé zrenovované. Je spoľahlivé a funguje bez problémov,“ dodal milovník veteránov, ktorý vlastní ešte jeden veterán tej istej značky. Ten je však o niečo mladší. Vyrobený bol v roku 1963.

SkryťVypnúť reklamu

Na letisku zaujal aj Trabant 601, vyrobený v roku 1968. Patril Jozefovi Capákovi z Púchova. K tejto značke mal blízko odmalička. „Môj otec vlastnil trabant. Od narodenia som jazdil v trabantoch, a keď som mal osemnásť rokov, kúpil som si svoj vlastný,“ povedal Capák, ktorý svojho veterána dával dohromady asi rok. Prezradil, že odvtedy sa zúčastňuje aj na iných veteránskych zrazoch.

Najväčším historickým automobilom zrazu bol Lincoln Continental, ktorý patril pánovi Hesekovi z Holíča. „Auto bolo vyrobené v roku 1976 a je dovezené z Ameriky,“ pochválil sa majiteľ limuzíny, ktorý vlastní ešte osem podobných.

Niektorí nesúťažili, no rallye podporili

Marián Pápaj z Trenčína sa rallye nezúčastnil, no akciu prišiel podporiť na svojom zrenovovanom motocykli značky Jawa. Prezradil, že podobným jazdám sa venuje od svojich dvanástich rokov. „Tento motocykel vlastním od deväťdesiateho piateho roku. Kúpil som ho v dosť úbohom stave. Postupne som ho opravoval a dával dohromady. Nie je ale v pôvodom stave. Kopa vecí mi tam chýba,“ predstavil svoj motocykel. Dodal, že zrenovovať takého veterána je z finančného hľadiska dosť náročné.

Najčítanejšie na My Považská

Inzercia - Tlačové správy

  1. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  3. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  4. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  6. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  7. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  8. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii?
  1. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  2. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  3. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  6. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  7. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  8. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 554
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 727
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 291
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 4 018
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 408
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 582
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 021
  8. OMV a BILLA prinášajú na čerpacie stanice kvalitné potraviny 1 527

Blogy SME

  1. Lórant Kulík: Auto-Moto: Veterány potešili Košičanov, dobrú náladu rozdávali muzikanti a maturanti
  2. Martin Šuraba: Šimonka (1092) a gaslighting
  3. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 6.časť
  4. Dana Janebová: Kráľ je nahý...
  5. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel!
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Soňa Bulbeck: Letná pohoda na jazere Draždiak...
  8. Martina Kotúčová: Proč dcera nehraje
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 20 767
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 713
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 253
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 661
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 081
  6. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 3 988
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 344
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 933
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Považská Bystrica a Púchov - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Považská

Dnes už asi nenájdeme na Slovensku študenta, ktorý by nepoznal alebo aspoň nepočul, o tomto európskom vzdelávacom programe. O jeho minulosti, ale hlavne budúcnosti, budeme diskutovať už v stredu 18. mája o 13:00 hod.


15 h
Ilustračná foto

Partia mladých mužov z Považia vyhľadáva medvede, aby sa s nimi natočili.


12 h

Štvrtú živú diskusiu zo štúdia denníka SME v rámci projektu Závislosti inak bude moderovať Šarkan – Peter Novák.


15 h
Oftalmológovia Zuzana Hrbeková a Konštantín Peško z IVIO Clinic.

Časy modernej techniky so sebou priniesli problém krátkozrakosti. Oftalmológovia Konštantín Peško a Zuzana Hrbeková hovoria, že čoraz viac ľudí bude potrebovať okuliare na videnie do blízka.


15 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Rumunské šelmy majú na svedomí mnoho úmrtí. Stret s človekom je na dennom poriadku.


15. máj

Cestári začínajú s opravou najzaťaženejšieho úseku na Liptove.


13 h

Na mieste zasahovali aj hasiči.


11 h

Klientom poskytlo mesto náhradné ubytovanie. Niektorí odišli k príbuzným.


18 h

Blogy SME

  1. Lórant Kulík: Auto-Moto: Veterány potešili Košičanov, dobrú náladu rozdávali muzikanti a maturanti
  2. Martin Šuraba: Šimonka (1092) a gaslighting
  3. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 6.časť
  4. Dana Janebová: Kráľ je nahý...
  5. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel!
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Soňa Bulbeck: Letná pohoda na jazere Draždiak...
  8. Martina Kotúčová: Proč dcera nehraje
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 20 767
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 713
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 253
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 661
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 081
  6. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 3 988
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 344
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 933
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu