DUBNICA NAD VÁHOM. Podvozky sú určené sú pre ruský Ural Vagon Závod. "Vsadil som na históriu tejto fabriky, kde sa predtým vyrábala špeciálna oceľ pre výrobu tankov. Na základe tých historických skúseností sa podarilo vyrobiť špeciálnu oceľ pre tieto podvozky," povedal projektový manažér spoločnosti Juraj Mác. V súčasnosti už v kombináte pracuje 330 ľudí, prácu by tu mohlo nájsť ďalších 200 zamestnancov. Konečný stav by mal byť do konca budúceho roku 550 pracovníkov. Vyrábať by tu mali mesačne maximálne tisíc podvozkov.
"V Rusku sa vymieňajú podvozky na 200 tis. vagónov ročne, zhruba 100 tis. vagónov sa montuje nových. Ten trh je veľký a každý, kto dokáže taký podvozok vyrobiť, má svoje uplatnenie,“ doplnil Mác. Momentálne vyrába dubnický kombinát 200 podvozkov mesačne. "Uvidíme, čo prinesie zima, zimné podmienky, mráz, ale chceme si toto tempo udržať a postupne ho zvyšovať na tisíc podvozkov do konca budúceho roka,“ povedal Mác. Hodnota jedného podvozku je 10 tis. eur, mesačný obrat by tak mal byť 10 mil. eur.
Do dvoch rokov by v Dubnici malo nájsť prácu ďalších 150 až 200 ľudí. Ďalšia divízia DMK by sa mala venovať remontu a opravám vagónom. Celkovo by tu malo pracovať okolo 800 ľudí. Približne toľko ich tu pracovalo aj pri výrobe ocele pre tanky.